| Forfatter |
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heat7 skrev:
Hvor kan du godt lide at handle jazzman?  |
|
|
Dansk Audio Teknik, Artsound. Men næsten alt jeg har er brugt.
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Niko skrev:
(snip...) Det er måske mig, jeg ved godt jeg spørger om nogle underlige ting når jeg handler Men TV2 synes nu også det var interessant at hifiklubben ikke vidste en dyt om nogle af deres produkter.  |
|
|
Går du i butikker alene for at tjekke hvad medarbejderne ved om de produkter der sælges?
Hygge, Brok
|
|
|
Nej det kunne jeg aldrig finde på at spilde min tid med Blev bare overrasket over den måde HFK fremstiller dem selv på, ift hvor lidt uddannelse de så giver deres medarbejdere.
Jeg har haft denne holdning de sidste 5-6 år. Har endog også lavet et væddemål med min kammerat om hvad HFK's medarbejdere siger om forskellige højttalerkabler. Jeg påstod overfor min kammerat at ligegyldigt hvilke kabel han spurgte om, ville den pågældende medarbejder sige at "Det åbnede mere op for lyden". Da det skete 3. gang (3 forskellige medarbejdere), kunne vi sgu ikke lade vær med at grine .
Så jeg synes faktisk ikke der er meget forskel på hvad jeg får ud af servicen i hhv. EG og HFK. Jeg synes et forum som det her er MEGET mere givende end at gå ind i en butik, og jeg tror at det er vejen frem for at få ægte uvildig vejledning. __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko skrev:
Jeg påstod overfor min kammerat at ligegyldigt hvilke kabel han spurgte om, ville den
pågældende medarbejder sige at "Det åbnede mere op for lyden". Da det skete 3. gang (3 forskellige
medarbejdere), kunne vi sgu ikke lade vær med at grine .
Så jeg synes faktisk ikke der er meget forskel på hvad jeg får ud af servicen i hhv. EG og HFK.
Jeg synes et forum som det her er MEGET mere givende end at gå ind i en butik, og jeg tror at det er
vejen frem for at få ægte uvildig vejledning. |
|
|
Nu er folk meget uenige om hvordan forskellige fletninger af kobbertråd lyder, så sælgerens ord er nok relativt præcise.
Hvem har bildt dig ind at man får uvildig vejledning i en butik? Den vrangforestilling passer meget godt
med det jeg skrev om at nogen folk tror at butikker er halvoffentlige serviceorganer.
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvem har bildt dig ind at man får uvildig vejledning i en butik? Den vrangforestilling passer meget godt med det jeg skrev om at nogen folk tror at butikker er halvoffentlige serviceorganer.
[/QUOTE]
Det er der aldrig nogen der har bildt mig ind. Der er bare det jeg søger og igen derfor jeg er ligeglad med om jeg skal handle i HFK eller EG da jeg ikke mener det er "servicen" værd der hvor produktet nu er dyrest __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i som trodde det var dyrt i Norge  http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/CC_ViewSearch-Start?searchtex t=denon&categories=&group_1=catLevel1_is_Radio+%26+T V&group_3=Producentens+Varekode_is_DCD-510AE http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/spiller- annet/DCD510AEBK/denon-cd-spiller 895NOK=793DKK puma
|
| Til top |
|
| |
cn1780 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har bildt dig ind at man får uvildig vejledning i en butik? Den vrangforestilling passer meget godt med det jeg skrev om at nogen folk tror at butikker er halvoffentlige serviceorganer. [/QUOTE]
Det er der aldrig nogen der har bildt mig ind. Der er bare det jeg søger og igen derfor jeg er ligeglad med om jeg skal handle i HFK eller EG da jeg ikke mener det er "servicen" værd der hvor produktet nu er dyrest
[/QUOTE]
Nu er service jo andet end det der foregår inden købet. Hvad med servicen i de nævnte butikker efter købet? Iflg HFK's hjemmeside giver de 2 års ægte garanti. Tror kun at EG giver det lovbestemte; dvs 6 måneders garanti-lignende tilstand efterfulgt af 18 måneders reklamationsret (pls correct me if I'm wrong )...
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Uha et påstyr over nogle håndøre.. Hvem gider eje nogle af de omdiskuterede produkter.??
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
cn1780 skrev:
Hvem har bildt dig ind at man får uvildig vejledning i en butik? Den vrangforestilling passer meget godt med det jeg skrev om at nogen folk tror at butikker er halvoffentlige serviceorganer.
|
|
|
Det er der aldrig nogen der har bildt mig ind. Der er bare det jeg søger og igen derfor jeg er ligeglad med om jeg skal handle i HFK eller EG da jeg ikke mener det er "servicen" værd der hvor produktet nu er dyrest
[/QUOTE]
Nu er service jo andet end det der foregår inden købet. Hvad med servicen i de nævnte butikker efter købet? Iflg HFK's hjemmeside giver de 2 års ægte garanti. Tror kun at EG giver det lovbestemte; dvs 6 måneders garanti-lignende tilstand efterfulgt af 18 måneders reklamationsret (pls correct me if I'm wrong )...
[/QUOTE]
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
Det skal selvfølgelig også tænkes med ind i handlen og vil derfor være en konkret vurdering på det enkelte produkt. Tror ikke jeg ville være bange for det med hifi-produkter. Men helt klart noget jeg ville overveje ved mobiltelefonkøb og jep, indsender nu min Nokia E52 for trejde gang på 4 måneder, med ca 5 ugers reperationstid hver gang.
Et punkt HFK og EG er ens på, er deres iver for at sælge ekstraforsikringer selvom om alle forsikringseksperter og diverse forbrugerprogrammer anbefaler ikke at købe dem. Hvis mine medarbejder spurgte en kunde mere end én gang om de ville have en ekstraforsikring havde jeg sgu fyret dem. Synes det er respektløst overfor kunden. Men så havde hverken EG eller HFK flere sælgere tilbage  __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Heat7 skrev:
|
|
Dansk Audio Teknik, Artsound. Men næsten alt jeg har er brugt. |
|
|
Pouls Audio Butik i Aarhus er et godt sted at handle  - Men Jazzmann at vi og mange andre køber brugt kan næppe holde branchen i live Hifi klubben må tjene lige hvad de vil - men direkte til dig priser bla bla - klinger hult i forhold til de gode gamle dage med audioscan - hvor hele brancheforningen stod udenfor butikken med fakler og brændende kors - det var tider Sidst jeg var i en hifi klub - godt nok ikke en af de store - spildte jeg 1½ timer af sælgerens tid - eller han spildte 1½ time af min - på demonstration af det ene setup efter det andet som bare lød fuldstændigt ligegyldigt - er det sådan at man skal op i deres aller dyreste grej for at finde noget der bare nogelunde slår benene væk under en? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jazzman skrev:
Heat7 skrev:
|
|
Dansk Audio Teknik, Artsound. Men næsten alt jeg har er brugt. |
|
|
Pouls Audio Butik i Aarhus er et godt sted at handle - Men Jazzmann
at vi og mange andre køber brugt kan næppe holde branchen i liveHifi klubben må tjene lige hvad de vil - men direkte til dig priser bla bla -
klinger hult i forhold til de gode gamle dage med audioscan - hvor hele brancheforningen stod udenfor butikken med fakler og brændende kors -
det var tiderSidst jeg var i en hifi klub - godt nok ikke en af de store - spildte jeg 1½ timer af sælgerens tid - eller han spildte 1½ time af min - på
demonstration af det ene setup efter det andet som bare lød fuldstændigt ligegyldigt - er det sådan at man skal op i deres aller dyreste grej for at
finde noget der bare nogelunde slår benene væk under en? |
|
|
Ja, det skal man faktisk! Og selv der synes jeg det halter, da jeg sidst var i hifiklubben på åboulevarden, kørte der et rasende fint surround setup
i deres "high-end" rum. Vel noget af det bedste B&W, på den aller største Denon surround. Det lød helt afsindigt kedeligt, det var så også en Elton
John koncertoptagelse, men stadig! Og netop dette er min største anke ved klubben, de siger de er entusiasternes sted men i virkeligheden er de
repræsentant for middelmådighed. Hvor er fascinationen, hvor er passionen? Vi taler om kedelige kasser med ret ens kedelig lyd, der mangler
ambition og spændvidde. Det behøver på ingen måde at blive hundedyrt eller specielt eksotisk, lidt rør og en ordentlig pladespiller ville være en
start. Holfi var et forsøg, men nok den forkerte hest man valgte. Hvor er afløseren? __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
cn1780 skrev:
|
|
|
[/QUOTE]
Nu er service jo andet end det der foregår inden købet. Hvad med servicen i de nævnte butikker efter købet? Iflg HFK's hjemmeside giver de 2 års ægte garanti. Tror kun at EG giver det lovbestemte; dvs 6 måneders garanti-lignende tilstand efterfulgt af 18 måneders reklamationsret (pls correct me if I'm wrong )... [/QUOTE] Hej Man kan mene meget om Elgiganten! Men på servicen efter købet i forbindelse med ombytning, pengene tilbage og reklamation/garanti har jeg kun positive oplevelser i EG. EG er ikke pr. definition ringe på alle områder. Jeg mener faktisk, at i mange situationer er der fordele ved Elgiganten selvom vejledningen halter en del. Det har lykkes mig flere gange at få prisen på deres produkter ned på et niveau der svare til nettet. Men beholde fordelene ved at handle i en fysisk butik, hvor man ikke er afhængig af postvæsen/fragtmænd incl omkostningen hertil. Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 05:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten er et skrækkeligt sted at handle men:
De tager fandeme nærmest alt retur. Jeg har fået penge tilbage på en næsten to år gammel støvsuger, min rengøringskone aldrig havde skiftet filter i, hvilket betød at den døde. Jeg fik en ny!
De giver penge retur på stedet hvis du kan dokumentere lavere priser andre steder. det er let at gøre med en mobiltelefon midt i butikken, hvis du kender en obskur lavpris online biks..;)
Og så ved flere af deres medarbejdere i butikkerne faktisk noget om det, de sælger, hvilket butikken ellers ikke udstråler..;)
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hifi klubben må tjene lige hvad de vil - men direkte til dig priser bla bla - klinger hult i forhold til de gode gamle dage med audioscan - hvor hele brancheforningen stod udenfor butikken med fakler og brændende kors - det var tider
[/QUOTE]
Ja - det var tider: Selv tyskerne valfartede herop for at købe Luxman, Accuphase og Stax til rimelige priser. Men så blev den tyske Accuphase importør sur og så ........
vh
Tom
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke har set alt det hele igennem, så kan det være at jeg skriver noget der måske har været skrevet.
Men en parralel import, er det ikke noget med ikke Danske menuer, og andre ting, og skal varen så ikke altid sendes ud af landes for at blive ordnet.
Så er det vel OK at hifi-klubben tager lidt ekstra.
Og så har jeg altid handlet i hifi-klubben, men er nødt til at sige at der mangler alså noget viden nogen gange, jeg talte for ca. 3 til 4 år siden med en der stod for en butik, og han kunne simpelthen ikke forstå hvor jeg havde den ide at en NAD forstærker i brokoblet tilstand blev mere belastet end i Stereo mode, og så ved sælger jo ikke meget om det han sælger, jeg kunne simpelten ikke forklare ham at en 4 ohm´s højtaler ser den som en 2 ohm´s.
Nu har jeg ikke handlet der siden, men som mange skriver at NAD (N-ÆSTEN A-LTID D-EFFEKT), det passer ikke, det kan være at det blev sådan efter de smed deres latterlige NAD 214/216/218 (særdels NAD 214) på markedet at de måske fik det ry, for det er efter min mening noget af det mest dårlige at NAD nogen sinde har sendt på markedet, men alligevel blev de meget nærmest udråbt som konger.
Hvis man nu går deres gamle audio aviser igennem (Dem har jeg næsten alle sammen), så har de jo altid gjort grin med de forstærkere der ingen peak effekt havde, og tænk sig så smider man en NAD 214 på markedet med 2 * 80 watt i 8 ohm og med en peek effekt på 2 * 110watt i 8 ohm (inden der var sådan en forstærker nærmest ubrugelig i deres øjne), jeg købte selv en NAD 214 og afleverede den dagen efter da den intet kunne i forhold til min gamle NAD 2100PE som kun leverede 50% mindre effekt i 4 ohm, end NAD 214, det er jo totalt til grin.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en NAD 3155 integ. forstærker i 15 år. Den spillede virkelig godt, indtil den blev stjålet ved et indbrud, mens de lod min elendige Roksan Caspian stå!
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget nyt fedt katalog fra Hififreaks.
Det her skriver de om sig selv men passer det ?
'HiFifreaks blev startet af få simple grunde. Avancherne i hi-fi branchen er tårnhøje, og servicen er ikke tilstrækkelig god. HiFifreaks mål er at ændre dette, ved at sætte nye standarder indenfor service og billige konkurrencedygtige priser. Derfor valgte HiFifreaks at gå DIREKTE-TIL-DIG og nedsætte prisen med den normale forhandler avanche. Som en del af konceptet har HiFifreaks ingen unødvendig husleje til en butik, men kun til et demorum. Erfaringer har vist, at der er mange mindre omkostninger forbundet med at køre land og rige rundt og demo hifi, fremfor at have en butik. Det gør HiFifreaks og det kommer dig tilgode i form af billige priser.'
http://www.hififreaks.dk
|
| Til top |
|
| |
duck-kcud Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af en eller anden grund skal mange herinde pludselig finde alle ting de syntes er negative ved HiFi Klubben. Jo måske er de mere "butik" end i gamle dage, men prøv at se på de positive ting man rent faktisk får ved at handle i en af deres butikker. Jeg er sgu glad for mit halve års ekstra garanti.
Og så syntes jeg deres kundeklub er for fed, fortæl mig lige hvor mange butikker hvor man får tilbudt at komme til events, om så det er musik eller info events. Det er sgu i sig selv guld værd.
Det giver mig et indtryk af, at man rent faktisk gerne vil gøre noget for sine kunder, sælge dem det rigtige, i stedet for bare at ville sælge dem noget for salgets skyld
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco skrev:
|
Har lige modtaget nyt fedt katalog fra Hififreaks.
Det her skriver de om sig selv men passer det ?
'HiFifreaks blev startet af få simple grunde. Avancherne i hi-fi branchen er tårnhøje, og servicen er ikke tilstrækkelig god. HiFifreaks mål er at ændre dette, ved at sætte nye standarder indenfor service og billige konkurrencedygtige priser. Derfor valgte HiFifreaks at gå DIREKTE-TIL-DIG og nedsætte prisen med den normale forhandler avanche. Som en del af konceptet har HiFifreaks ingen unødvendig husleje til en butik, men kun til et demorum. Erfaringer har vist, at der er mange mindre omkostninger forbundet med at køre land og rige rundt og demo hifi, fremfor at have en butik. Det gør HiFifreaks og det kommer dig tilgode i form af billige priser.'
http://www.hififreaks.dk
|
|
|
Prøv at læse denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80010&K W=1
Onde tunger ville jo påstå at de ikke er en bøjet 5 øre bedre end andre i branchen. Selv siger Thomas at der er tale om "én bøf"...
Judge for yourself... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu ikke det var Luxman de valfartede på efter..med mindre de vill betale 40 % mere end hjemme i tyskland!
Nu var det faktisk ikke audioscan der mistede Accuphase, men hifiklubben....som også mistede Threshold på samme måde.
Hifiklubbens priser idag lægger på linie med hvad deres produkter koster i resten af EU, hvad der tilstadighed ikke er tilfældet for en stor del af andre importører hvor griskheden tager overhånd på trods af at internettet er opfundet.
Hifiklubbens medarbejdere har et vidensniveau der lægger over gennemsnittet i radiobranchen - prøv fx at spørge på DAC hos din lokale radio-tv forhandler, han ved nok ikke engang hvad du mener!
Desuden er der også forskel på HVEM du taler med i butikken. Hvis du taler med en af de "gamle" ved de sikkert mere end den nye sælger der arbejder på deltid.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |