| Forfatter |
|
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wavv
Og man kan tilslutte hele 2 stk. højtalerer , Hmm gav vide om det også gælder drejebordet

__________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også kommet i tvivl om hvad mkirkelund egentlig mente? Det omvendte?
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart det omvendte __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser I tv lige nu? TV2 ?
Kan forklaringen være der? sh*t hvor de da har skidt i nælderne!
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
|
Ser I tv lige nu? TV2 ?
|
|
|
Ja den var godt nok ikke god. Brugte varer til fuld pris __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
GoGoMidget Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dømt kamp til stregen, men som de siger i elGIGANTEN: "Det er dumt at betale for meget."! Det kommer da os forbrugere til gode.. 
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da da. Man risikere at købe en forstærker der har været spillet til  , eller en hjemmebiograf der lugter af røg   . I "Bastaprogrammet" havde jeg mest fornemmelsen af, at nogen følte at de havde forspildt en chance for at få yderligere rabat. Godt nok er det noget svineri at sælge brugte blændere som nye (ligesom det er med underbukser), men at få 500 kr. i rabat (næste 10%), på et tv der var blevet testet og efterfølgende repareret er sku´ da ikke traumatisk. De "stakkels" mennesker kunne da bare have returneret skidtet. Returretten opvejer for mig at se, generelt langt de ulemper det fører med sig. Basta skulle langt hellere have taget fat om fiktive førpriser eller de tilbud som de tilsyneladende ikke kan levere når det kommer til stykket. Her lægger de sig, i bedste fald blot i slipstrømmen på andre butikker/brancher. PS: Selv min lokale vinpusher har efter mange år i branchen give efter, og markedsfører nu sine vine i relation til en "Vejledende pris". Folk vil snydes, og det bliver de  .
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved internethandel, kan man returnere en vare indenfor 14 dage, såfremt den returneres i 'væsentlig samme stand'. Det er selvfølgelig for at varen kan sælges igen, til en ny kunde.  I realiteten kan varen have besøgt mange kunder, før den ender hos dig.  Jeg ser ikke et problem i det.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
eller en hjemmebiograf der lugter af røg . |
|
|
Jeg synes nu den er reel nok... For det første er man blevet foregøglet at varen er ny og ubrugt, og så finder man ud af at den har været ude hos en anden. For det andet kan det faktisk være generende for ikke-rygere at skulle "dufte" til noget der er røg-infesteret Som man ser med blenderne kan man jo ikke ane hvordan varen er blevet behandlet.
At man så køber en "hjemmebiograf" for 1.200 kr... Jeez, så er man faktisk selv ude om det 
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
gask skrev:
eller en hjemmebiograf der lugter af røg . |
|
|
Jeg synes nu den er reel nok... For det første er man blevet foregøglet at varen er ny og ubrugt, og så finder man ud af at den har været ude hos en anden. For det andet kan det faktisk være generende for ikke-rygere at skulle "dufte" til noget der er røg-infesteret Som man ser med blenderne kan man jo ikke ane hvordan varen er blevet behandlet.
At man så køber en "hjemmebiograf" for 1.200 kr... Jeez, så er man faktisk selv ude om det  |
|
|
Det lyd i interviewet i "Basta" som om, at den stakkels unge mand havde forestillet sig at få det til "Gratis minus 10%".  PS:selvfølgelig må et produkt ikke lugte af røg, men han kunne bare som anført tidligere, have returneret skidtet. Sikke et tudefjæs
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
PS: Selv min lokale vinpusher har efter mange år i branchen give efter, og markedsfører nu sine vine i relation til en "Vejledende pris". Folk vil snydes, og det bliver de .
|
|
|
Hvis man finder en Barolo i Kvickly til "Før: 199kr, nu 99kr", kan man være sikker på at den højst er 70kr værd.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man køber et produkt som spritnyt, har man vel lov til at forvente at det er nyt eller?
Sjovt som stemningen skifter. Engang var der en gut herinde, der købte højtt. som han satte til at spille højt, forlod rummet og kom tilbage til ødelagte højtt. som han ikke ville lade forhandleren undersøge, inden de byttede. De skulle bare returnere pengene. Da var de fleste herinde på hans side, men det var selvf. også et dyrere produkt købt hos en "rigtig" forhandler.
Sporer man lidt snobberi? Eller?
Men det nemmeste/billigste er selvf. at høre tingene i ordentlige rum i ordentlige butikker og så købe på nettet eller hos el-giganten! 
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt er min forstærker købt som demo i en "ordentlig" butik. Jeg spurgte, hvad det betød? Den havde spillet løs i butikken i 1 1/2 år og været udlånt et par gange. Den spiller nu lystigt videre og er til stor fornøjelse. Jeg fik noget mere en 10% rabat
Med dette mener jeg bare at demo er okay, hvis bare det oplyses!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Hvis man køber et produkt som spritnyt, har man vel lov til at forvente at det er nyt eller? |
|
|
Eftersom Elgiganten er en fysisk butik, må man forvente, at der kun handles nye varer. Handles der på nettet, kender folk betingelserne, og ved at en vare her, er 'som ny' i enkelte tilfælde. Grelle tilfælde, hvor en mobiltelefon eller computer indeholder personlige data, fra en tidligere kunde, bør der slås ekstra hårdt ned på, med bøder, der kan mærkes. Mindre grelle tilfælde bør bare optages med skjult kamera, og afspilles i et underholdningsprogram, samtidig med aftenkaffen.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grislingen skrev:
Bastian skrev:
|
Ser I tv lige nu? TV2 ?
|
|
|
Ja den var godt nok ikke god. Brugte varer til fuld pris |
|
|
Næææ, men hold da kæ** hvor er hun irriterende, gang på gang svarer han på en saglig og god måde, men alligevel stiller hun det samme spørgsmål igen og igen, sådan en blond***, disse forbrugerprogrammer kan finde mange gode ting, men de ødelægger sagerne med deres useriøse fremfærd. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skal en vare tjekkes hvis den kommer retur. Bliver den det, er jeg fuldstændig ligeglad om den har været ude af huset. Hvad havde folk egentlig regnet med at der skete med returvarerne? De kunne selvfølgelig sættet endnu billigere til salg, hvilket vil betyde at man ville åbne for følgende proces: 1. købe varen, 2. returnere varen, 3. købe den vare man lige har returneret, blot minus 10-20% - eller hvad? For langt de fleste varer betyder det ikke en skid at andre har prøvet dem af. Mange forbrugerne vil have varerne så billigt så muligt, med ret til at returnere skidtet, men de vil ikke have en vare der har været åbnet/afprøvet  PS: Og til dig Jazzman som skrev "Hvis man finder en Barolo i Kvickly til "Før: 199kr, nu 99kr", kan man være sikker på at den højst er 70kr værd". Jeg kan ikke være mere enig  .Chancen for at få mere for pengene ved at købe tilbudsvin er, hvis ikke man kender markedet særdeles godt, er mindre end risikoen for at købe noget der ikke er pengene værd  . PPS:Og til dig "Bastian". Du skriver at du fik rabat, men er du sikker på det?  Måske betalte du blot markedsprisen. Salgstricket ligger altid i at overbevise kunden om at de har fået mere end de har betalt for. De karle har jo ikke gået på handelsskolen for ingenting.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gask... jeg ved hvad liste prisen er og hvad den normalt kan pruttes ned til. Jeg er ganske godt tilfreds!
Men jeg fatter ikke helt dette forum indrømmer jeg blankt!. Førnævnte tilfælde belyser det vist meget godt. Og ja....hvis jeg købte noget som nyt og det viste sig at være brugt, ville jeg blive sur!
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Gask... jeg ved hvad liste prisen er og hvad den normalt kan pruttes ned til. Jeg er ganske godt tilfreds!
Men jeg fatter ikke helt dette forum indrømmer jeg blankt!. Førnævnte tilfælde belyser det vist meget godt. Og ja....hvis jeg købte noget som nyt og det viste sig at være brugt, ville jeg blive sur! |
|
|
Bag sproget gemmer der sig ofte nogle interessante nuancer. Du skriver "brugt", jeg skriver "afprøvet". Når det er sagt, så skulle du måske tænke lidt over begrebet "Listepris". Listepris kan/skal måske mest betragtes som et udgangspunkt for forhandling  . Bemærk, at jeg ikke påstår at du har gjort en dårlig handel. Men måske er den ikke så god som du tror
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke det han gjorde - returnerede det, for så at finde det på hyldet 10 minutter senere? 
Men jeg er helt enig - han nærmest lagde op til at El-Giganten skulle forgylde ham oveni som kompensation. Jeg synes da det er træls hvis de kan slippe afsted med sådan en praksis, men det berettiger ikke automatisk til gratis eller deslige hvis man opdager det. Eneste middel er retur.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| Næææ, men hold da kæ** hvor er hun irriterende, gang på gang svarer han på en saglig og god måde, men alligevel stiller hun det samme spørgsmål igen og igen, sådan en blond***, disse forbrugerprogrammer kan finde mange gode ting, men de ødelægger sagerne med deres useriøse fremfærd. |
|
|
Kontant gør det også nogle gange - indledningsvis seriøse spørgsmål, men der lyttes ikke til hvad der bliver svaret, og så spørger de om noget der allerede er blevet adresseret.
Men også ja til at de finder mange gode ting, så må vi leve med de dumme ting også 
|
| Til top |
|
| |