Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon i Elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Der er en overset vinkel i denne tråd - og de par hundrede andre, som er magen til:

Lad os blot antage, at hifiklubben i dén grad skummer fløden og laver kassen på alle de produkter de sælger. De skraber simpelthen penge ind, så det er en fryd at lytte til kasseapparatet - forudsat at de sælger noget!!!

Hvis deres produkter bliver for højt prissatte, vil de ikke længere være ydelsesmæssigt konkurrencedygtige i forhold til andre mærker, og så sælger man ikke noget. Derfor gør hifiklubben hvad enhver fornuftig erhvervsdrivende ville gøre: De tager den højest mulige avance, der stadig tillader deres produkter at være pris/kvalitetsmæssigt konkurrencedygtige.

Gjorde man anderledes, ville der ganske enkelt være tale om en dårligt drevet virksomhed.

Mvh.

Ja ja, du har i princippet ret, men ind i mellem bliver man bare så træt af at høre alt det salgsgas forklædt som snusfornuft. I den mindste ved man hvad tingene koster i HFK, det er langtfra altid tilfælde i de andre butikker. Her er fiktive normal og/eller førpriser mere reglen end undtagelsen.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Syntes det er synd for klubben at den store grimme elgigant hugger deres vare.

Grunden til det er "som med supermarkeder vs. slagter bager etc." at skade konkurenten

begge kæder sælger i norden, hfk den lille specialbutik mod mutanten (som tjener på alverdens isenkram = supermarked)

lad os tage første indlæg i tråden, eks. den denon koster 1399,- i indkøb elgiganten tjener intet men fratager hfk sit salg.Og på sigt vil denne metode gøre mutanten og lignende til eneforhandlere.

Der er intet nyt i dette supermarkeder har anvendt denne "tilbudsmetode" i årtier og vi er ved at være der
vacumpakket kød og bakeoffbrød. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Der kan være store strategiske overvejelser fra elgigantens side, ved netop at sælge et produkt så billigt. Men det er da tit
at man kan købe enkelte tilbud til superpriser – det sker da inden for alle brancher. Jeg løber fx en del, og giver op mod
1300 for et par sko i en specialforretning. Jeg kunne også tage i bilka og være heldig at de havde fået et parti hjem til en
bedre pris, eller jeg kunne købe den i england, hvor sko koster halvdelen af det de koster i DK, forskellen ligger i servicen.
Du kan jo ikke stille op i bilka og sige at du vil have målt dine fødder, og have løbebåndstest inden du køber skoen.
Service og elgiganten hænger ikke sammen i min verden. Jeg har før forsøgt at købe et af deres slagtilbud, hvor sælgeren
næsten nægtede at sælge til mig – alene af den grund at den ville give ham minus point på hans dalige salg. Det er tit deres
katalogvarer kun er til for at få folk ind i butikken, hvorefter det så er deres opgave at sælge noget de tjener mere på. Så
hvis man ved ligenøjagtig hvad man vil have, så er det fint nok at købe i elgiganten, men du får jo ingen service.
Så det virker da åndsvagt at der er sådan en ”lynch” stemning mod hifi klubben – man kunne fristet til at tro at nogen havde
lidt ondt i r*ven over at hifiklubben er blevet en veltableret kæde, og derfor ikke helt lever op til et fiktivt ”hifi dogme”.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

cn1780
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Til de af jer, som skriver at Hi-fi Klubben stort set ikke har konkurrenter: Helt ærligt - mener I det seriøst??? Det er helt korrekt at de har eneforhandling i Norden på de mærker, de sælger, meeeen at påstå et hjemme-elektronikmarkedet er mere eller mindre uden konkurrence, det er da ikke helt korrekt, eller??? Kig bare på udbuddet af f.eks. 2-kanalsforstærkere i 7000-10000 kr. klassen - der er da pænt mange fabrikanter / modeller at vælge imellem på markedet (blot et eksempel ...) . Og hvis man absolut ikke vil støtte Hi-fi Klubben men alligevel gerne vil ha' f.eks. B&W, NAD eller et helt 3. af "deres" mærker så er der jo også net-handel.

Og mht. rabatter og "prutteri" - hvor mange af jer har i løbet af livet ikke lagt adskillige tusind kroner i f.eks. Bilka eller et andet supermarked når der skal handles kolonialvarer? Dér står I vel heller ikke og siger at I kun vil betale 2 kr. for en liter mælk bare fordi indkøbsvognen er fyldt med andre en masse andre varer - og fordi I har handlet i butikken før  .

Jeg kan også godt (som andre i denne tråd)  finde på at købe mine hifi-ting i specialbutikker som f.eks. Hi-fi Klubben da jeg synes disse butikker leverer max viden på området i forhold til f.eks. Elgiganten eller Bilka (ikke for at hænge nogen ud).

Er jeg en Fanboy? JA - men ikke specielt af Hifi Klubben - men af specialbutikker som ved, hvad de har med at gøre - uanset om det er Hifi-udstyr, computere, eller noget helt tredje ...

Til top Vis cn1780's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cn1780

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk ikke at det er berettiget at "anklage" hifi klubben fordi en konkurrerende kæde sælger nogle enkelte parallelimportere produkter til spot-pris. Jeg har selv arbejdet i Hi-Fi Klubben i mange år og oplevet hvor tit det skete at Tape Connection solgte Denon produkter billigt  - produkter der var parallelimporterede. Vi der har valgt at bruge vores liv på at arbejde med vores hobby som radio/tv sælgere, til en af de klart laveste lønsatser, skal jo trods alt have lidt løn. Der skal være penge til at betale husleje, varelager, faste udgifter osv.

Jeg forstår simpelthen ikke at der ikke er forståelse for at vi i branchen er nødt til at tjene penge på vores produkter for at kunne overleve som butikker. Eller er det et udpræget ønske blandt kunderne at alt handel i fremtiden skal foregå via internettet? Og rådgivningen ikke skal varetages af os radio/tv sælgere, som jo så tit anklages for at være alt for uvidende og levere dårlig service. Men måske skal alt rådgivning istedet varetages af alle de helt ekstremt kloge brugere på diverse forums - der alle ved lige hvad der skal vælges og intet har til overs for os butiksansatte da vi jo ikke yder samme service som før i tiden mm.

Og beklager at dette lyder som et surt opstød men jeg synes virkelig at jeg som ansat i branchen i mange år, og har mit arbejde som min hobby og en stor del af mit liv, er nødt til at kommentere og forsvare kollegaerne i branchen. Jeg har eksempelvis valgt mit job fordi det giver mig glæde at kunne hjælpe andre mennesker (kunder) med at træffe de rigtige valg så kunderne får mest for deres penge deres behov taget i betragtning. Og sådan er jeg sikker på at de fleste sælgere i branchen har det!

Det er faktisk også morsomt at alle tror at der er mega avancer på alle produkter. Vi knokler i øjeblikket en vis kropsdel ud af bukserne i branchen  - for det er virkelig hårdt arbejde at skabe sund forrtening i tiden. Det er ikke uden grund at rigtig mange butikker har det svært. Og vi kæmper for at der stadigvæk i fremtiden vil være fysiske butikker med kundekontakt til vores kunder...

En del af indholdet blev lidt off-topic med hva faen... :-)

Rigtig god weekend til jer alle...

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er et godt tiltag fra el-gigantens side at de nu giver sig lidt mere til hi-fi siden, kontra alle de billige l**te anlæg de ellers har. Hifiklubben har sikkert kun godt af lidt modspil, og vi ved jo godt hvor det er vi skal gå hen hvis vi rent faktisk vil have en forhandler, der formår at svare på spørgsmål.

Hifiklubben er stadig det sted jeg ville tage hen for at få gode råd og vejledning, men stod jeg selv og skulle vælge mellem den billige forstærker fra el-giganten eller hifiklubbens lidt dyrere. Så valgte jeg da den billige. Faktisk mener jeg at el-giganten har en god service når det kommer til at "låne" produkter med hjem. Man kan prøve alle deres ting i 14 dage, og så bare aflevere dem igen. Det er da lækkert.

På samme måde som man for det meste (i hvert fald her i Odense) kan låne hifiklubbens ting med hjem, hvilket jeg også efterhånden nogle gange har gjort brug af. Synes begge forhandlere gør det godt med servicen. Men skal man have vejledning, så er det hifiklubben jeg tager til :)

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup
Til top Vis Real_Zeke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Real_Zeke

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Elgiganten har da tidligere erfaring med hifi-produkter.
Har de ikke prøvet at sælge Abrahamsen? Hvordan var det lige det gik?!
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Nu er det altså ikke unormalt, at EG sender penge med kunden hjem for at generer andre butikker. Så mon ikke det også kan spille et puds her.

Men ellers er vel ikke så meget at hidse sig over.

Kunderne får de butikker og den rådgivning de ønsker. Er der for mange der trækker efter laveste fællesnævner, so be it. længerer er den vel ikke !

Bortset fra det, så kan jeg ikke lade være med at more mig over de totalt tåbelige tekniske beskrivelser; Cd afspilleren har optisk udgang for optimal billedoverførsel ! Receiver er frit oversat til "modtager" (Har de brugt en Google-oversættelse fra brochuren ??). AVR3310kan nu lige pludselig vise billeder via USB og den kan tage DAB radio via RJ45 indgangen. I mine ører lyder det lidt som om de har modificeret produkterne inden salg

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Futfut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-510ae_forstarker_sort.htm
Til top Vis Futfut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Futfut

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Denon DCD 510:

Elgiganten 1399

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/forstarker-hojttal er/DCD510AEBK/denon-cd-afspiller

HFK 1199:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-510ae_cd-afspiller_sort.htm

Jeg ser dette som noget godt... Flere forhandlere af de samme produkter, bør give bedre priser... Hvad brokker i jer over? Hvis i kunne få en højere løn, ved det samme arbejde, så ville i også gøre det! - HFK er udsat for konkurence og hvis deres priser ikke er gode nok på fx denon, så køber man jo nok noget andet...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da også det er fint. Jeg har ikke noget mod HFK, men de bevæger sig jo langsomt hen i mod Fona, Expert og Elgigantens koncept. Jeg har fået lige dårlig vejledning begge steder. En sælger fra Klubben kendte ikke ladelyttekapaciteten på en forstærker og da jeg spurgte om han kunne undersøge det måtte han indrømme at han ikke vidste hvad det var. Og så den sidste sag med HDMI kabler????

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Jeg synes da også det er fint. Jeg har ikke noget mod HFK, men de bevæger sig jo langsomt hen i mod Fona, Expert og Elgigantens koncept. Jeg har fået lige dårlig vejledning begge steder. En sælger fra Klubben kendte ikke ladelyttekapaciteten på en forstærker og da jeg spurgte om han kunne undersøge det måtte han indrømme at han ikke vidste hvad det var. Og så den sidste sag med HDMI kabler????

Ja den med "rigtige entusiaster" sluttede da man fyrede alle nørderne, der vidste noget om tingene, fordi de ikke passede ind i det nye koncept.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Jeg har efterhånden heller ikke meget tilovers for klubben. De er umulige at handle med,
trods de tjener styrtenes med penge på ALT

Tag en tudekiks og køb dit grej et andet sted med lavere avance. Det bliver i så fald en internetbutik, hvor
prøvelytning er udelukket.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det sidste her er jeg absolut enig i, det er på ingen måde mit indtryk at man har med uddannede erfarne sælgere at gøre i HVERKEN Hifiklubben
eller elgiganten. Så hvis man får en noget uvidende betjening begge steder, og iøvrigt ikke kan få lov at høre eksempelvis produkterne hjemme i
ens stue først, lige meget om man køber dem det ene eller andet sted, hvorfor skulle man så ikke gå efter prisen når man vælger? Jeg kunne
ALDRIG finde på at smide 20kilo efter noget som helst hvis jeg ikke kunne høre det hjemme inden eventuelt køb, derfor handler jeg ingen af
stederne. Jeg ved godt at man kan købe varen og så levere den tilbage i klubben, men det er altså bare ikke det samme som at drive en forretning
hvor det er en selvfølge at man skal høre det under ordentlige vilkår inden man beslutter sig.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Det sidste her er jeg absolut enig i, det er på ingen måde mit indtryk at man har med uddannede erfarne sælgere at gøre i HVERKEN Hifiklubben
eller elgiganten. Så hvis man får en noget uvidende betjening begge steder, og iøvrigt ikke kan få lov at høre eksempelvis produkterne hjemme i
ens stue først, lige meget om man køber dem det ene eller andet sted, hvorfor skulle man så ikke gå efter prisen når man vælger? Jeg kunne
ALDRIG finde på at smide 20kilo efter noget som helst hvis jeg ikke kunne høre det hjemme inden eventuelt køb, derfor handler jeg ingen af
stederne. Jeg ved godt at man kan købe varen og så levere den tilbage i klubben, men det er altså bare ikke det samme som at drive en forretning
hvor det er en selvfølge at man skal høre det under ordentlige vilkår inden man beslutter sig.

I Aalborg-afdelingen af Hifiklubben, hvor jeg arbejder, har de/vi ansatte dælme styr på tingene. En af vores ansatte har prøvet mere grej end det kan skrives på 10 stk. A4-ark.
En anden ansat har jævnligt forskellige TV med hjem for at sætte sig ind i dem, kalibrere dem, og prøve alle funktionerne af i praksis !
Vi har bl.a. kursus i flere produkter som skal gennemføres !
Jeg sidder og hører musik på forskelligt grej tit efter lukketid så jeg kan sætte mig ind i de forskellige produkter, så jeg kan matche dem bedst muligt til kundens smag.

Og jo, du kan låne produkter med hjem for at høre dem i din egen stue...

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Du har sat dig så meget ind i jeres produkter at du foretrækker lyden fra Densen og Vienna ----

Jo Jo - God reklame for Hifiklubben !

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Du har sat dig så meget ind i jeres produkter at du foretrækker lyden fra Densen og Vienna ----

Jo Jo - God reklame for Hifiklubben !

Jeg er først blevet ansat i Hifiklubben for nylig.. Derfor..

Men kan da sige at jeg har 2 produkter derfra.. Snart flere

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Du har sat dig så meget ind i jeres produkter at du foretrækker lyden fra Densen og Vienna ---- Jo Jo - God reklame for Hifiklubben !

For at være helt fair, kan det selvfølgelig godt forholde sig anderledes i afdelinger som jeg ikke har besøgt. Men i kbh har jeg prøvet 2 gange at
låne, og det kunne ikke lade sig gøre, heller ikke selv om jeg foreslog depositum. Jo hvis depositummet var på varens værdi!!!

ole madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

En bemærkning til første indlæg.

Tjek de to link. Prisen hos El-giganten 1399. Prisen hos Hifi klubben 1199.

Alså billiger hos Hifi klubben og ikke omvendt.

Til top Vis ole madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole madsen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

ole madsen skrev:

En bemærkning til første indlæg.

Tjek de to link. Prisen hos El-giganten 1399. Prisen hos Hifi klubben 1199.

Alså billiger hos Hifi klubben og ikke omvendt.

Ja nu er det billigere i klubben, men prisen hos klubben var 1899 da jeg skrev indlægget.

Så lidt konkurrence skader altså ikke

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum