Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon i Elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:
En sælger fra Klubben kendte ikke ladelyttekapaciteten på en forstærker og da jeg spurgte om han kunne undersøge det måtte han indrømme at han ikke vidste hvad det var.

okay Big deal  Det kan du sikkert finde mange sælgere som ikke kunne have svaret på.

Det er vel 1 ud af 100.000 kunder som vil spørge efter dette og det er sikkert også ligegyldigt for 99.999 af dem. Hvis forstærkeren lød super, og specifikationen på ladelytterne skulle være afgørende for dit køb, så kan du nok selv finde svaret et andet sted.

Når jeg kommer ind til en bilforhandler så begynder jeg heller ikke at spørge om ventildiameter, benzintryk, tændingstal på tændrørene, ladetryk, dysestørrelsen, udveksling på gearkassen osv. Det ved sælgeren sikkert ikke, MEN derfor kan han godt være super god til, at afdække mit behov og fortælle en masse om hvordan bilen fungerer og hvordan den kører.
Bare fordi man kender en masse specifikationer behøver man ikke være en god rådgiver, man behøver selvfølgelig heller ikke være en dårlig.

Der er mange måder at være entusiast på.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
megholm skrev:
Det sidste her er jeg absolut enig i, det er på ingen måde mit indtryk at man har med uddannede erfarne sælgere at gøre i HVERKEN Hifiklubben
eller elgiganten. Så hvis man får en noget uvidende betjening begge steder, og iøvrigt ikke kan få lov at høre eksempelvis produkterne hjemme i
ens stue først, lige meget om man køber dem det ene eller andet sted, hvorfor skulle man så ikke gå efter prisen når man vælger? Jeg kunne
ALDRIG finde på at smide 20kilo efter noget som helst hvis jeg ikke kunne høre det hjemme inden eventuelt køb, derfor handler jeg ingen af
stederne. Jeg ved godt at man kan købe varen og så levere den tilbage i klubben, men det er altså bare ikke det samme som at drive en forretning
hvor det er en selvfølge at man skal høre det under ordentlige vilkår inden man beslutter sig.

I Aalborg-afdelingen af Hifiklubben, hvor jeg arbejder, har de/vi ansatte dælme styr på tingene. En af vores ansatte har prøvet mere grej end det kan skrives på 10 stk. A4-ark.
En anden ansat har jævnligt forskellige TV med hjem for at sætte sig ind i dem, kalibrere dem, og prøve alle funktionerne af i praksis !
Vi har bl.a. kursus i flere produkter som skal gennemføres !
Jeg sidder og hører musik på forskelligt grej tit efter lukketid så jeg kan sætte mig ind i de forskellige produkter, så jeg kan matche dem bedst muligt til kundens smag.

Og jo, du kan låne produkter med hjem for at høre dem i din egen stue...

Så er det jo mere sælgeren egen passion som driver til en god vejleder. Jeg har været i Aalborg afdelingen nogle gange, med meget blandede oplevelser. Er sågar blevet "taget væk" fra højtalerne ved lyt, da en som skulle høre dyrere grej skulle lytte.
Men der er en ung gut i butikken i start 20'erne vil jeg tro. Fantastisk vejledning og passion fra hans side, thumps up til ham.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:

thuekay skrev:

megholm skrev:
Det sidste her er jeg absolut enig i, det er på ingen måde mit indtryk at man har med uddannede erfarne sælgere at gøre i
HVERKEN Hifiklubben
eller elgiganten. Så hvis man får en noget uvidende betjening begge steder, og iøvrigt ikke kan få lov at høre eksempelvis produkterne hjemme i
ens stue først, lige meget om man køber dem det ene eller andet sted, hvorfor skulle man så ikke gå efter prisen når man vælger? Jeg kunne
ALDRIG finde på at smide 20kilo efter noget som helst hvis jeg ikke kunne høre det hjemme inden eventuelt køb, derfor handler jeg ingen af
stederne. Jeg ved godt at man kan købe varen og så levere den tilbage i klubben, men det er altså bare ikke det samme som at drive en
forretning
hvor det er en selvfølge at man skal høre det under ordentlige vilkår inden man beslutter sig.
I Aalborg-afdelingen af Hifiklubben, hvor
jeg arbejder, har de/vi ansatte dælme styr på tingene. En af vores ansatte har prøvet mere grej end det kan skrives på 10 stk. A4-ark. En anden
ansat har jævnligt forskellige TV med hjem for at sætte sig ind i dem, kalibrere dem, og prøve alle funktionerne af i praksis !Vi har bl.a. kursus i
flere produkter som <span style="text-decoration: underline;">skal</span> gennemføres ! Jeg sidder og hører musik på forskelligt grej tit efter
lukketid så jeg kan sætte mig ind i de forskellige produkter, så jeg kan matche dem bedst muligt til kundens smag.Og jo, du kan låne produkter
med hjem for at høre dem i din egen stue...
Så er det jo mere sælgeren egen passion som driver til en god vejleder. Jeg har været i
Aalborg afdelingen nogle gange, med meget blandede oplevelser. Er sågar blevet "taget væk" fra højtalerne ved lyt, da en som skulle høre
dyrere grej skulle lytte. Men der er en ung gut i butikken i start 20'erne vil jeg tro. Fantastisk vejledning og passion fra hans side, thumps up til
ham.

Det skal da også være sælgeren egen passion som driver det, problemet jeg har oplevet er mere en lidt "enøjet" lovprisning af produkter som
reelt set højest er middelmådige. Men klubben har sit publikum, og det er fint, jeg har bare indset at det mere er en indgang til den her "hobby"
end det er et sted man kan nå derhen hvor man gerne vil. Tror måske en del sælgere som er startet i klubben har gjkort samme erfaring og nu
arbejder andre steder?

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Jeg synes da også det er fint. Jeg har ikke noget mod HFK, men de bevæger sig jo langsomt hen i mod Fona, Expert og Elgigantens koncept. Jeg har fået lige dårlig vejledning begge steder. En sælger fra Klubben kendte ikke ladelyttekapaciteten på en forstærker og da jeg spurgte om han kunne undersøge det måtte han indrømme at han ikke vidste hvad det var. Og så den sidste sag med HDMI kabler????

Åhhh hvor kan jeg dog blive træt af høre på sådan noget ævl. Det er sådan nogle som dig som gør butikslivet surt for mange mennesker. Har du overvejet at din indgangsvinkel/atityde måske er medvirkende til at du for "dårlig" service de steder du handler. Godt man ikke står i butik så kan møde sådan nogle som dig. Ja undskyld det sure opstød - kan blive så harm over sådan en gang bedrevidende ævl fra meget meget små mennesker... 

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke lade lytterne være og diskutere trådens emne istedet? Jeg vil gerne understrege, at jeg bestemt mener at HFK har sin berettigelse, og
at de for min skyld må sætte deres priser som de vil. Man stemmer med fødderne som forbruger, og siden de åbenbart klarer sig bedre end
flertallet må de jo gøre noget rigtigt. Men derfor kan der sagtens være plads til forbedring, og som sagt føler jeg ikke at de PT er et sted for folk
som gerne vil lidt længere end et gennemsnitligt anlæg, og hvis vi snakker vinyl er de for mig at se direkte ukompetente.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Skal vi ikke lade lytterne være og diskutere trådens emne istedet? Jeg vil gerne understrege, at jeg bestemt mener at HFK har sin berettigelse, og
at de for min skyld må sætte deres priser som de vil. Man stemmer med fødderne som forbruger, og siden de åbenbart klarer sig bedre end
flertallet må de jo gøre noget rigtigt. Men derfor kan der sagtens være plads til forbedring, og som sagt føler jeg ikke at de PT er et sted for folk
som gerne vil lidt længere end et gennemsnitligt anlæg, og hvis vi snakker vinyl er de for mig at se direkte ukompetente.

Problemet for hifi klubben er at der ikke blot er 4 butikker som i gamle dage, men måske 25 butikker (gæt). Du kan sagtens finde en butik med en vinylentusiast, og hvor de har valgt at have vinylen godt repræsenteret.

Sammenlignet med Expert og Fona vil jeg sige at hifi klubbens bundniveau er højere, men jeg tror ikke man kan forvente at 25 butikker med X antal ansatte, har et superhøjt niveau på alle butikker/sælgere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Der er en overset vinkel i denne tråd - og de par hundrede andre, som er magen til:

Lad os blot antage, at hifiklubben i dén grad skummer fløden og laver kassen på alle de produkter de sælger. De skraber simpelthen penge ind, så det er en fryd at lytte til kasseapparatet - forudsat at de sælger noget!!!

Hvis deres produkter bliver for højt prissatte, vil de ikke længere være ydelsesmæssigt konkurrencedygtige i forhold til andre mærker, og så sælger man ikke noget. Derfor gør hifiklubben hvad enhver fornuftig erhvervsdrivende ville gøre: De tager den højest mulige avance, der stadig tillader deres produkter at være pris/kvalitetsmæssigt konkurrencedygtige.

Gjorde man anderledes, ville der ganske enkelt være tale om en dårligt drevet virksomhed.

Mvh.

Præcist!!

Jeg forstår ikke dette hyleri.. Hvis man synes at HFK er sådan et dårligt sted, og at deres priser simpelthen bare er det rene optrækkeri, så kan man sgu' da bare lade være med at handle der..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Men ellers er vel ikke så meget at hidse sig over. Bliver problemet for stort, må vi jo hive de enkelte produkter ned fra
hylden. Så kan folk ikke lytte til dem og efterfølgende købe dem billigerer andetsteds.

Det er et interessant citat, som desværre viser, at Hi-Fi Klubbens strategi er at genere sine kunder i kampen mod en aggressiv konkurrent.

Forstå mig ret; Jeg har stor forståelse for HFK, som jeg mener holder en god balance mht til at sælge high-end hifi og så
hurtigtomsættende kompaktanlæg, som sikkert er det, de tjener de fleste penge på. Og jeg har gennem årene hanldet rigtigt
meget i HFK, ligesom jeg også har anbefalet butikken til venner og familie.

Og jeg er også enig i, at HFK sælger sine varer til netop den pris, markedet kan bære. Jeg har ingen illusioner om, at HFK i
dag er billigere end så mange andre; det var de måske tidligere. Jeg husker i hvert fald den gang, de sammenligende priser
på, hvor meget billigere eksempelvis Denon var i Danmark i forhold til Tyskland.

Faktisk er jeg ikke i tvivl om, at HFK har været med til at få sænket priserne på konkurrenternes produkter.

Men nu lader det til, at cirklen er sluttet, og HFK må igen oppe sig og sikre kunderne lave, konkurrencedygtige priser.

Men fremgangsmåden med at genere kunderne ved at fjerne produkter fra hylderne, så man ikke kan lytte til dem, er
bestemt ikke vejen frem. Og hvis det bliver reaktionen fra HFK, er jeg færdig med at handle der.

/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Ha ha ha. Kære HFK I har ikke megen respekt tilbage hos hifi-entusiasterne.

I reklamerer altid med, at I har skåret de dyre mellemled væk, og derfor kan sælge billigere end andre. Nu kan man så
pludselig købe et af Jeres produkter væsentligt billigere hos en anden forhandler (EL-Giganten). Jeres reaktion er så, at EL-
Giganten sikkert sælger parallel-importerede varer, og at det er årsagen til at de kan sælge billigere.

Undskyld mig, men forklar lige det. I køber direkte ved producenten, og EL-Giganten køber hos en eller anden udenlandsk
grossist. Så burde de jo betale mere for dem, da den udenlandske grossist jo også skal tjene på det. Please explain

Så får vi en smøre om, at I har meget bedre service osv. Og at det er årsagen til at I er nødt til at sælge tingene dyrere, til
trods for at I jo har skåret alle mellemhandlere væk.

Men hvad sker der så??? Pludselig bliver den omtalte Denon forstærker i HFK sat ned fra 1.899,- til 1.199,-. Og det lige efter
vi har hørt Jeres rørende historie om kæmpe omkostninger til ekstra service, garanti osv. Nu spørger jeg så lidt frækt:

Hvis den smøre vi har hørt om ekstra udgifter pga bedre service, garanti osv ikke bare var en fed løgn, for at dække over at
I mener I skal tjene meget mere på tingene, hvordan kan I så overhovedet sælge denne Denon forstærker så billigt?? Det
er jo ca. 40% under den gamle pris. Tager I pis på os??

Er sagen tilfældigvis den, at I udnytter Jeres status som eneforhandler til, at holde prisniveauet kunstigt højt?? Tror I ikke det
kunne være en god ide, hvis I lod andre forhandlere forhandle nogle af de samme mærker?? Eller kan I kun eksistere, så
længe I kan være 100% fri for konkurrence på Jeres produkt-mærker???
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hvor ER jeg glad for, at jeg ikke er ansat i en butik længere.......

Min historie i Radiobranchen (det hed det dengang i firserne) er for så vidt ligegyldig, men vores butik var næsten altid fuld af venlige og positive kunder, der gerne ville se på og købe udstyr.

Men engang imellem kom der selvudnævnte eksperter ind i forretningen, men det formål at fortælle den "dumme sælger", at "denne forstæker anvender 3055'ere i udgangen og de er vildt dårlige og koster kun 24 Kr. stykket" eller "de Apogee højttalere kan jeg lave bedre selv for 1500Kr."Samtidig lagde de bånd på lytterummet i timer, selvom butikken var fuld af kunder. Selv købte de aldrig noget!

Min morale er: Hifiklubben er en butik for almindelige mennesker, der vil høre musik og se film. Tro mig, der sidder folk og regner på, hvad der kan betale sig at handle med og de samme folk vil se et givent dækningsbidrag....sådan er det bare. Butikkerne åbner med det formål at tjene penge. Tjenes der "for mange", så lukker butikken. Det gør den også, hvis der tjenes for lidt. Det er fint at være entusiat, men man bliver nødt til at forstå, at der skal penge i kassen.

Hvor mange penge må man tjene? Efter min mening så mange som det kan lade sig gøre.Det regulerer sig selv.

Jeg har lige set den sidste avis fra Elgiganten; min Onkyo reciever kan nu købes for 2000,-. For få måneder siden gav jeg 2800,- for min....brugt. Sådan er livet og jeg har spist min tudekiks :-)

Hifiklubben har overlevet omkring 25 år, så noget må de da gøre rigtigt :-)

Mit indlæg er ikke ment som en chikane mod jer entuaister....tag det som et humorisktisk input fra en dinosaurus :-))))

Mvh. Michael

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Nu er det altså ikke unormalt, at EG sender penge med kunden hjem for at generer andre butikker. Så mon ikke det også kan spille et puds her.

Syntes ikke det klæder Hifi Klubben at omtale konkurrenter på denne måde, uanset hvor sure i er på dem...

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

MACMAN skrev:
Ha ha ha. Kære HFK I har ikke megen respekt tilbage hos hifi-entusiasterne.

I reklamerer altid med, at I har skåret de dyre mellemled væk, og derfor kan sælge billigere end andre. Nu kan man så
pludselig købe et af Jeres produkter væsentligt billigere hos en anden forhandler (EL-Giganten). Jeres reaktion er så, at EL-
Giganten sikkert sælger parallel-importerede varer, og at det er årsagen til at de kan sælge billigere.

Undskyld mig, men forklar lige det. I køber direkte ved producenten, og EL-Giganten køber hos en eller anden udenlandsk
grossist. Så burde de jo betale mere for dem, da den udenlandske grossist jo også skal tjene på det. Please explain

Så får vi en smøre om, at I har meget bedre service osv. Og at det er årsagen til at I er nødt til at sælge tingene dyrere, til
trods for at I jo har skåret alle mellemhandlere væk.

Men hvad sker der så??? Pludselig bliver den omtalte Denon forstærker i HFK sat ned fra 1.899,- til 1.199,-. Og det lige efter
vi har hørt Jeres rørende historie om kæmpe omkostninger til ekstra service, garanti osv. Nu spørger jeg så lidt frækt:

Hvis den smøre vi har hørt om ekstra udgifter pga bedre service, garanti osv ikke bare var en fed løgn, for at dække over at
I mener I skal tjene meget mere på tingene, hvordan kan I så overhovedet sælge denne Denon forstærker så billigt?? Det
er jo ca. 40% under den gamle pris. Tager I pis på os??

Er sagen tilfældigvis den, at I udnytter Jeres status som eneforhandler til, at holde prisniveauet kunstigt højt?? Tror I ikke det
kunne være en god ide, hvis I lod andre forhandlere forhandle nogle af de samme mærker?? Eller kan I kun eksistere, så
længe I kan være 100% fri for konkurrence på Jeres produkt-mærker???

Orv, hvor ville det være fedt, hvis folk læste trådene igennem, før de skrev deres indlæg...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Det kan da sagtens være, at El-giganten "sender penge med" som en del af en strategi.

Det er vel fair nok?

Michael

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Rysz skrev:

Nu er det altså ikke unormalt, at EG sender penge med kunden hjem for at generer andre butikker. Så mon ikke det også kan spille et puds her.

Syntes ikke det klæder Hifi Klubben at omtale konkurrenter på denne måde, uanset hvor sure i er på dem...

Hvad en ansat skriver herinde behøver jo ikke være = med Hi-Fi Klubbens holdning.

Man skal jo oplyse, at man er branchemedlem. Det er dog usmart når det misforstås, men det er selvfølgelig et internt problem hos dem selv.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Nu skal vi jo ikke glemme, at vi lever i jantelovens hjemland.

Der er intet som at kunne svine nogen der har succes - Ekstra Bladet og Se og Hør har jo ikke levet forgæves ;-)

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvad der er sket og ikke sket i den konkrete sag, da jeg ikke på nogen måde er forbundet med hverken Hifiklubben eller Elgiganten. Men hvis det er som jeg gætter på, så er det jo ikke første gang i verdenshistorien, at et firma har opkøbt et "restlager" af en vare i udlandet til en god pris, smidt det på hjemmemarkedet og givet den officielle importør grå hår i hovedet.

Jeg har handlet (og handler) i Hifiklubben såvel som andre hifi-forretninger, og den noget negative holdning der bliver givet udtryk for i mange indlæg i denne tråd stemmer ikke overens med mine egne oplevelser.

Og uden at det skal lyde som et forsvar for Hifiklubben (for selvfølgelig dummer de sig også), så må jeg sige at jeg altid synes de har været fleksible og til at snakke med, hvis der har været noget galt (eller jeg har fået gode ideer). Jeg tror på at kundens egen attitude og indstilling afspejles i den service og imødekommenhed man møder i den anden ende!

Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

??????

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

C_Baune skrev:
Niko skrev:

Jeg synes da også det er fint. Jeg har ikke noget mod HFK, men de bevæger sig jo langsomt hen i mod Fona, Expert og Elgigantens koncept. Jeg har fået lige dårlig vejledning begge steder. En sælger fra Klubben kendte ikke ladelyttekapaciteten på en forstærker og da jeg spurgte om han kunne undersøge det måtte han indrømme at han ikke vidste hvad det var. Og så den sidste sag med HDMI kabler????

Åhhh hvor kan jeg dog blive træt af høre på sådan noget ævl. Det er sådan nogle som dig som gør butikslivet surt for mange mennesker. Har du overvejet at din indgangsvinkel/atityde måske er medvirkende til at du for "dårlig" service de steder du handler. Godt man ikke står i butik så kan møde sådan nogle som dig. Ja undskyld det sure opstød - kan blive så harm over sådan en gang bedrevidende ævl fra meget meget små mennesker... 

Det er måske mig, jeg ved godt jeg spørger om nogle underlige ting når jeg handler  Men TV2 synes nu også det var interessant at hifiklubben ikke vidste en dyt om nogle af deres produkter.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Rysz skrev:

Men ellers er vel ikke så meget at hidse sig over. Bliver problemet for stort, må vi jo hive de enkelte produkter ned fra
hylden. Så kan folk ikke lytte til dem og efterfølgende købe dem billigerer andetsteds.

Det er et interessant citat, som desværre viser, at Hi-Fi Klubbens strategi er at genere sine kunder i kampen mod en aggressiv konkurrent.

Men fremgangsmåden med at genere kunderne ved at fjerne produkter fra hylderne, så man ikke kan lytte til dem, er
bestemt ikke vejen frem. Og hvis det bliver reaktionen fra HFK, er jeg færdig med at handle der.

/dreamz

Må hellere lige udpensle for, at undgå overfortolkninger.

Jeg er slet ikke interesseret i at fjerne noget fra hylderne. Problemet kan dog blive for stort i en eller anden grad og så er man nød til at reagerer herefter. En af løsningerne kan så være, at ligge fokus over på et andet produkt. Vi stopper jo ikke med at sælge en given forstærker fra den ene dag til den anden.

Men det giver jo heller ingen penge i kassen såfremt priserne presses for langt ned eller vi laver demo for et stort antal kunder der så handler et sted, hvor de ikke kan få sagerne demonstreret ! En del brugere af diverse fora benytter sidstnævnte metode og jeg har personligt altid været kraftig modstander af det. Det er der såmænd ikke noget nyt i.

Omkring det, at EG sender penge med ud af døren er ikke noget nyt og er såmønd heller ikke et udtryk for, at jeg har noget imod kæden som sådan. De må agerer som de har lyst.

En lille krølle på denne her; Det er blevet beskrevet i et indlæg, at man kan benytte HFK's værksted. Dette er ikke korrekt. For at dette kan lade sig gøre, skal handlerne foretages med Denon's godkendelse og Denon har ikke selv solgt dem til EG. Der er ikke noget officielt distributionsled indblandet, så hvor varene kommer fra må guderne vide.

Prisnedsættelsen fra vores side er egentlig blot et forsøg på modsvarende at generer EG og det koster også os penge.

Og ja....indlæggende er min personlige holdninger og skal ikke tolkes som kædens samlede fremlægning !

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Enig Rysz.

Det bringer mig tilbage til min tidligere pointe: der skal altså tjenes penge i de butikker.....det kan da ikke komme bag på os.

Jeg synes, man skal passe på med at blive personlig og tolke alt som et bevidst forsøg på at genere sine kunder. Markedet er dynamisk og butikkerne handler derefter.

Nu bliver det næste vel, at der er folk, der ikke kan forstå, at man ikke vil reparere et parallelimporteret apparat i Hifiklubben....det er da logik, at Hifiklubben ikke vil stille sin ekspertise til rådighed; ekspertise, der er anskaffet via utallige kurser, soft ware og måleudstyr osv.

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Må hellere lige udpensle for, at undgå overfortolkninger.

Jeg er slet ikke interesseret i at fjerne noget fra hylderne. Problemet kan dog blive for stort i en eller anden grad og så er
man nød til at reagerer herefter. En af løsningerne kan så være, at ligge fokus over på et andet produkt. Vi stopper jo ikke
med at sælge en given forstærker fra den ene dag til den anden.

Svar til Rysz

Tak for svaret, det var nu ikke for at bringe dig i fedtefadet, jeg skrev mit indlæg; jeg synes bare, det ville være et drastisk
skridt at fjerne bestemte varer fra hylderne blot fordi en eller anden kæde begyndte at sælge "jeres" mærker via
paralleimport. På den måde ville I genere de mange udelukkende for at hindre de få, der ville benytte HFK til at råd og
lytteprøver for derefter at købe produktet andetsteds.

Men HFK har jo også reageret som de bør: Sætte prisen lavere, end den El-giganten sælger produkterne for. Og så kan alle
være glade.

Og jeg håber, at HFK tager ved lære af denne episode og justerer priserne i nedadgående retning, så HFK undgår lignende
eksempler i fremtiden. Noget kunne i hvert fald tyde på, at HFK har prissat Denon for højt.

Og til dichael
Jeg synes nu hverken, jeg bliver personlig eller overfortolker. Jeg har udelukkende forholdt mig til det, der tidligere er blevet
skrevet.

/dreamz

Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum