Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon i Elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

dreamz, det var sandelig heller ikke min opfattelse....mere et afkog af den generelle stemning, der hersker. :-)

Jeg kan bare ikke lade være med at fare i blækhuset.....de stakler i Hifiklubben prøver efter bedste evne at drive en forretning, men vi er lidt hårde ved dem en gang imellem...synes jeg. 

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Syntes det er sjovt at hver gang det kommer frem at hifi-klubben tjener mere end 5 kr på nogle produkter, så farer folk op i en spids, som om fanden tog ved dem...

Går folk virkelig i den tro at alting skal være omkostningsfrit, og at forretningerne ikke må tjene en øre på det de sælger?

En mekaniker tager vidst også lidt for at lave bilen, også lidt mere end delene koster i indkøbspris.
Skal vi så også tage ud til alle de lokale værkstedet og lave hekseafbrænding der?

Der skal altså også betales løn til de ansatte, husleje, reklameomkostninger, omkostninger ved reklamationer ol.
De ovennævnte ting bliver ikke dækket af staten..
Det SKAL de faktisk selv tjene.. og ja, det betaler man for som forbruger..

Hvis i hellere vil undvære det, HFK står for, Så købt dog l**tet i el giganten..
Og hvis det så går i stykker, ja, så kommer i sku til at savne det vi andre betaler lidt for..

en lille dejlig ting kaldt... SERVICE...

Og gider ikke til at diskutere om der er service i HFK..
I mine øjne er der.. har handlet der i flere år, og har aldrig være utilfreds med den behandling jeg har fået..
Til top Vis Hovedskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hovedskou

T-Bob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Slemme Hifiklubben, det er da for dårligt de ikke vil agere demorum for Elgiganten, og så vil de endda tjene penge! Sådan nogle slyngler!
Til top Vis T-Bob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T-Bob

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Det har intet med at gøre at de tjener penge - Det gør rigtig mange andre også.

Problemet ligger i deres troværdighed, som nu lider et knæk. De har i 25 år sagt at de sælger til os uden fordyrende mellemled og de er billigst......Noget at det værste man kan gøre er at vildlede sine kunder. Kunder er nogle bæste og ret utro, så dem mister man -

Alle dem som er imod Klubben, burde da klappe i deres små barnehænder over dette nu vel ske, istedet for bare at brokke sig over dit og dat - Er man imod deres service, så fortæl det face to face

Om der står HifiKlubben, Fona, Aldi og What Ever uden på butikfacaden, bekymre ikke mig, jeg handler der hvor jeg får mest for mine surt (ikke altid) optjente penge ....
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Syntes ikke der er noget i deres troværdighed der er knækket..

Som nævnt tidligere i tråden her, er El giganten ikke en godkendt forhandler af Denon produkter.
ergo er det en eller anden form for parelimport... De kan muligvis godt sælge dette produkt.
Hvor meget de tjener på det, skal ikke kunne sige, men det er ikke meget..
og desuden er de ikke de stand til at servicere de denon produkter de sælger.

Så når man får en Receiver med hjem fra rep. for 2 gang uden der er sket noget, så kan de så sige øv bøv..
Sur røv.. for de yder sikkert ikke engang garanti på produktet.. Kun de 2 års lovpligtig reklamationsret, hvilket ikke forpligter dem til at ombytte varen med mindre den har en direkte konstruktionsfejl.. og El giganten blæser på den slags..

har handlet hos elgiganten og gør det aldrig igen...

Folk skulle fanme nødig nævne HFK og pengemaskine i samme sætning...
prøv at kigge på el giganten.. det er fanme en penge maskine..  Med stort P..
Til top Vis Hovedskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hovedskou

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:

Hvor ER jeg glad for, at jeg ikke er ansat i en butik længere.......

Min historie i Radiobranchen (det hed det dengang i firserne) er for så vidt ligegyldig, men vores butik var næsten altid fuld af venlige og positive kunder, der gerne ville se på og købe udstyr.

Jeg kunne ikke være mere enig. Selv er jeg også udlært i en readioforretning i begyndelsen af firserne. Jeg forlod radiobranchen i midtforserne, til fordel for IT branchen og det har jeg ikke fortrudt.

Hvis jeg i et anfald af momentan sindsyge skulle længes tilbage til radiobranchen, behøver jeg da blot at læse denne tråd igennem.Og så selvfølgeligt denne her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79610&K W

Nogle af dem der poster i disse tråde, er rent faktisk nogen man kan risikere at møde på den anden side af disken, og det har jeg ærligt talt ikke spor lyst til!  

Hilsen fra en (meget) forhenværende radiomand.

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

He He

jeg er fuldstændig ligeglad med hvor meget hifiklubben har tjent på det grej de har solgt mig, jeg er tilfreds og har fået hvad jeg betalte for, jeg sammenlignede deres grej med hvad jeg kunne købe i andre buttikker http://www.hifi4all.dk/links/kategori.asp?iKat=5 og fandt at det de solgte var fuldt på højde med hvad alle dem her solgte http://www.hifi4all.dk/links/kategori.asp?iKat=5&offset= 20 , når jeg har stillet spørgsmål, har jeg fået svar, det er sjælden jeg har stillet spørgsmål, inden jeg køber noget undersøger jeg markedet læser test kigger priser osv, det skulle alle gøre, så var der ikke meget at tude over, den helt alm. bruger kommer ikke meget på HiFi4All og skriver ikke mange indlæg her

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ærlig talt..:) Jeg er heler ikke tilfreds med servicen hos Elgiganten. Men når det er sagt er det da fint at der er nogle flere der sælger samme vare, det vil give bedre priser.

Så vidt jeg ved er det ingen forretning der sælger varer til os forbruger ud af deres gode hjerter..:)

Man må være naiv hvis man tror at hfk ikke tjener godt med penge på denon eller B&W...:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Det er jo som med alt andet og prisen har selvfølgelig en betydning i folks bevidsthed. Folk er så prisbevidste idag at de fleste køber det meste på nettet og måske elmutanten . Hvis ikke servicen og rådgivningen er god nok indhenter man selvfølgelig oplysninger og rådgivning hos i dette tilfælde hifiklubben og køber varen hvor det er billigtst. Sådan er det selvom det er spild af en sælgers tid og entusiasme for produkterne. Måske hifiklubben skulle indføre PRISGARANTI 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvis man indleverer et produkt under garantiperioden i Hifi-klubben, så kommer der ingen regning, hvis værkstedet ikke finder fejl på produktet.

Er det mon også sådan i Elgiganten?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis man indleverer et produkt under garantiperioden i Hifi-klubben, så kommer der ingen regning, hvis værkstedet ikke finder fejl på produktet.

Er det mon også sådan i Elgiganten?

Jeg tvivler!

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Har læst denne tråd med stor interesse og IGEN kommer hele dynen omkring hvor meget forhandlere og distributører tjener på det ene og det andet.

Måske er det på tide bare at ignorere og bare lade disse useriøse forums stå til, hvor der snakkes åbent omkring (bare gange med 4 og du har salgprisen) min b... R... (pardon my french).

En opfordring til alle forhandlere og distributører er at "lade den ligge" og lade alle dem der i bund og grund er utilfredse med alle jer og mig stå alene med deres spørgsmål. Lad jer ikke narre til at svare disse ............

I bund og grund er der ikke èn person der ved hvad avance jeg har på mine produkter (og får det såmænd heller aldrig at vide) samt jeg tvivler på at der er mange forhandlere der lige fortæller Hr. Jensen at "jeg har lige tjent 75% på det du har købt hos mig, så mange tak;o)"

Hvis der er så mange genier omkring i DK hvorfor starter de så ikke deres egen forretning og ser hvad de kan skabe derud af?????

Nå nej, det er jo for så vil de jo "prutte pris" med producenterne og der kommer de til kort og får nogle grimme ord med på vejen (Og I samtidig skal betale forud - det er en grimme ting)

med retten til at få nogle høvl

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Gbemi, du har ret!

Jeg har gennem årerne bidt tungen af mig selv mange gange, men nu kommer mit postulat:

Der er ikke ret mange herinde, der aner det mindste om, hvor meget, der reelt skal tjenes på et givent produkt, før det er en rentabel forretning. Man kigger ukritisk på en vare og kommenterer "den diskant koster kun 48 Kr og bassen 459 Kr.....og så forlanger han 6000,- for højttaleren. Der er godt nok også et kabinet og et filter, men det er noget svineri".

....Nu får jeg tæsk:-))))

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Gbemi skrev:

Har læst denne tråd med stor interesse og IGEN kommer hele dynen omkring hvor meget forhandlere og distributører tjener
på det ene og det andet.

Måske er det på tide bare at ignorere og bare lade disse useriøse forums stå til, hvor der snakkes åbent omkring (bare gange med 4 og du har
salgprisen) min b... R... (pardon my french).

En opfordring til alle forhandlere og distributører er at "lade den ligge" og lade alle dem der i bund og grund er utilfredse med alle jer og mig
stå alene med deres spørgsmål. Lad jer ikke narre til at svare disse ............

I bund og grund er der ikke èn person der ved hvad avance jeg har på mine produkter (og får det såmænd heller aldrig at vide) samt jeg
tvivler på at der er mange forhandlere der lige fortæller Hr. Jensen at "jeg har lige tjent 75% på det du har købt hos mig, så mange tak;o)"

Hvis der er så mange genier omkring i DK hvorfor starter de så ikke deres egen forretning og ser hvad de kan skabe derud af?????

Nå nej, det er jo for så vil de jo "prutte pris" med producenterne og der kommer de til kort og får nogle grimme ord med på vejen (Og I
samtidig skal betale forud - det er en grimme ting)

med retten til at få nogle høvl

Du er godt nok en knag til at ignorere og ladde ligge...

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvor alle de meget vrede unge mænd handler, når nu de har så meget imod klubben? Tell us!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg nævnte blot at jeg synes det var for dårligt de aldrig giver rabat i klubben. Har ellers intet imod dem. De har valgt en go forretningsstrategi. Men for mit vedkommende har jeg pt ikke interesse i klubbens produkter, og når andre så samtidig giver lidt rabat, så er det jo bare to fluer med et smæk
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Jeg nævnte blot at jeg synes det var for dårligt de aldrig giver rabat i klubben. Har ellers intet imod dem. De har valgt en go forretningsstrategi. Men for mit vedkommende har jeg pt ikke interesse i klubbens produkter, og når andre så samtidig giver lidt rabat, så er det jo bare to fluer med et smæk

Hvorfor ??

Bliver produktet bedre af, at vi sætter prisen op med 500,- og du så efterfølgende får dem i afslag ! For mig og se er det en fordel, at man kan se prisen på varen go at den gælder for alle. Hvis man slynger om sig med rabat er der jo reelt ingen grund til at sætte et prisskilt på

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Den branding af Denon, som Hifi-klubben har lavet igennem tiden, skal Elgiganten nu bruge, for at kunne sælge varen billigere?

Hvis Elgiganten havde lidt n*sser, så fik de rebrandet Denonforstærkere, og gjort kabinetterne umulige at genkende.
Aldi har deres eget mærke, i form af Medion.
De er lidt mere modige.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Jeg nævnte blot at jeg synes det var for dårligt de aldrig giver rabat i klubben. Har ellers intet imod dem. De har valgt en go
forretningsstrategi. Men for mit vedkommende har jeg pt ikke interesse i klubbens produkter, og når andre så samtidig giver lidt rabat, så er det jo
bare to fluer med et smæk

Skal vi tolke det som at elmutanten er din nye leverandør?

Interessant at droppe en leverandør pga. manglende rabat? Det må være slutprisen der tæller, rabat eller ej.

p.s. har du det ikke træls med at gå ud at spise? Restauranter giver sjældent rabat
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Elgiganten har før valgt atmarkedsføre et produkt som lægger under både deres eller andres nettopris med det mål dels atfå flere kunder i Elgiganten og dels genere deres konkurrenter.

( vi har selv bemærket det for 10 dage siden med et Panasonic Tv, som blev solgt under netto pris)

Elgigantens pris på Denon er ikke et udtryk for at de er billigere med denon end HFK, da Elgiganten jo ikke har det i sortiment, men parallelimporterer det fra ...guderne må vide hvor.

Vi kan jo gætte på alt lige fra at Peter Lyngdorf sælger det ud af bagdøren til det er et parti fra et konkursbo i Frankrig...

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes