Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon i Elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har handlet i HiFI-Klubben mange gange. Købt deres dyrere produkter( Aragon, SME, Oracle, Naim B&W m.fl. og har altid spurgt efter rabat. Jeg har altid kunnet opnå et eller andet. Måske ikke 25% , men måske et kabel, en dvd til soveværelset, nogle cd-er eller et  møbel. Så kom ikke at sige, at de ikke gav/giver rabat!

Konceptet som Klubben fulgte tilbage omkring 1985-90 er desværre gået lidt i glemmebogen. Dengang var det en dejlig forretning. Hvem husker ikke rabat-kaffen 

Idag er jeg ikke en trofast kunde. Jeg handler, hvor det er billigst. Simpelthen! Men jeg kunne aldrig finde på at bede om en demo et sted og handle et andet. Det er for usselt!!

mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

The Elite skrev:
Jeg nævnte blot at jeg synes det var for dårligt de aldrig giver rabat i klubben. Har ellers intet imod dem. De har valgt en go forretningsstrategi. Men for mit vedkommende har jeg pt ikke interesse i klubbens produkter, og når andre så samtidig giver lidt rabat, så er det jo bare to fluer med et smæk

Hvorfor ??

Bliver produktet bedre af, at vi sætter prisen op med 500,- og du så efterfølgende får dem i afslag ! For mig og se er det en fordel, at man kan se prisen på varen go at den gælder for alle. Hvis man slynger om sig med rabat er der jo reelt ingen grund til at sætte et prisskilt på

Personlig mening.

Men det var også den begrundelse jeg fik derinde, at det er faste priser for alle. Men ja, sådan er det jo, og fred være med det.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
The Elite skrev:
Jeg nævnte blot at jeg synes det var for dårligt de aldrig giver rabat i klubben. Har ellers intet imod dem. De har valgt en go
forretningsstrategi. Men for mit vedkommende har jeg pt ikke interesse i klubbens produkter, og når andre så samtidig giver lidt rabat, så er det jo
bare to fluer med et smæk

Skal vi tolke det som at elmutanten er din nye leverandør?

Interessant at droppe en leverandør pga. manglende rabat? Det må være slutprisen der tæller, rabat eller ej.

p.s. har du det ikke træls med at gå ud at spise? Restauranter giver sjældent rabat

Nej bestemt, men jeg handler da derinde hvis der er noget attraktivt

Jeg har bestemt ikke droppet HFK. Skulle jeg bruge et af deres gode produkter, så havde jeg da nok bare betalt for det, og så måske ærget mig lidt over jeg ingen rabat fik.

Kunne jeg få rabat på samme ret, lige god, så havde jeg gerne taget det billige sted  

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

dichael skrev:

Gbemi, du har ret!

Jeg har gennem årerne bidt tungen af mig selv mange gange, men nu kommer mit postulat:

Der er ikke ret mange herinde, der aner det mindste om, hvor meget, der reelt skal tjenes på et givent produkt, før det er en rentabel forretning. Man kigger ukritisk på en vare og kommenterer "den diskant koster kun 48 Kr og bassen 459 Kr.....og så forlanger han 6000,- for højttaleren. Der er godt nok også et kabinet og et filter, men det er noget svineri".

....Nu får jeg tæsk:-))))

Ang. hvor meget avancen kan sættes til, før det er rentablet, afhænger af mange parametere. Bla. antal solgte stk, indkøbspris, faste og variable omkostninger for ens forrentning ....og ikke mindst markedet og dets udbud og efterspørgelse. Hifiklubben har eneforhandling (som mange andre i samme branche) og kan fri sætte prisen og vilkår

Du kan iøvrigt ikke sammenligne to enheder og så en færdig højtaler -

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

flæsketarzan
Branchemedlem
Branchemedlem
Audio-import

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

uanset butikken handler jeg aldrig uden at prutte

Af samme grund er det meget lidt jeg har købt i HFK

Ingen tvivl om at de har kæmpe avance.... det skal de jo ha til at betale husleje, lønninger forsikringer osv.

Men det nytter bare ikke hvis de ikke er til at handle med (rabat eller mer-ydelse) man er en dårlig sælger hvis man ikke giver rabat på et større samlet køb..... så hellere give lidt efter for kundens ønsker, alternativt går kunden bare i Elgiganten..... der har de dog ingen service men hvad gør det hvis man allerede har fået servicen i HFK.

Fakta i dagens Danmark :-)

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Avancen handler jo for pokker ikke om hvad det koster at fremstille en vare. I så fald havde kabler kostet 1/100 af
hvad de sælges for. Ting koster hvad folk vil betale!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Avancen handler jo for pokker ikke om hvad det koster at fremstille en vare. I så fald havde kabler kostet 1/100 af

Ja men derfor er det da stadig rart hvis man nu kunne spare bare lidt, når nu naboen gir lidt rabat.

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Sjovt at HFK sætter prisen ned under EL-Giganten. Hvis jeg kender HFK ret (Hvilket jeg tror jeg gør, uden at afsløre mere
), så sælger de IKKE noget med tab, bare for at irritere EL-Giganten. Det er blot endnu et storytelling-forsøg, for at
dække over at man er blevet "taget" i at have lige rigelige avancer. Nu prøver man at vende det til en positiv ting, at man
matcher resten af markedet. Det er virkelig storartet, kære HFK

Måske vi forbrugere skulle bruge bolden en lille smule. For denne Denon forstærker er næppe det eneste produkt, HFK
kunne sætte knap 40% ned hvis der kom lidt åbenhed i markedet. Husk på, at HFK jo har fjernet alle de fordyrrende
mellemled. Og så kan man jo til hver en tid sælge væsentligt billigere, end dem der køber igennem grossister eller
parallelimporterer.

Kig på B&W 802D, der hos HFK koster 44.900,-. Gad vide om den også kunne sælges til -40% --> under 27.000,-. Eller en
Classé CAP-2100 til 26.340,- i stedet for 43.900,-.
Nu vil HFK jo nok fortælle os, at det kun lige er den ene Denon forstærker de kan sætte ned. Og så kan vi så spørge os selv,
om det også er en lille smule misvisende. Pt er tilliden til HFK meget lille, og det med rette!
Med mit kendskab til prissætning, er avancerne på dyre produkter endda højere end på de billige. Det er lidt
tankevækkende!

Prøv at spørge Jer selv, hvorfor HFK har så skide travlt med at være eneforhandlere i DK på Deres mærker?? Hvis HFK's
motto rent faktisk blev ført ud i livet, dvs at man havde lave priser fordi mellemhandlerne er skåret væk, så ville det være
enormt fedt at have en række konkurrenter, der forsøgte at sælge dyrere fordi de skulle handle gennem mellemhandlere.
Men faktum er, at HFK gang på gang viser sig at være alt for dyre. Sammenlign priser hos HFK og syd for grænsen. Så vil du
konstatere at HELE den KÆMPE besparelse der ligger i at handle udenom grossister, er pist væk. Ja faktisk er HFK ofte
markant dyrere, selv hvis man trækker momsforskel fra. Og ja, lad os så endelig høre den evindelige klynken omkring
højere lønninger. Bræk!
Det er så bekvemt at være eneforhandler, for så er man pludselig ikke pristager. Man kan sætte den som det passer en,
indenfor realistiske grænser.

Hvordan var det i øvrigt med de der HDMI kabler?? Kunne man se forskel, eller kunne man ikke???
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN

Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

MACMAN, hvilken planet kommer du fra? Og hvilket kendskab har du til prissætning?

Hvem HAR du så tillid til?

p.s. har vi her endnu en kværulant med et nyt brugernavn?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Ting koster det markedet kan bære - Se på udbud og efterspørgelse kurverne (og grundlaget for dem som bla. er kundernes indkomst)
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

MACMAN skrev:

Måske vi forbrugere skulle bruge bolden en lille smule. For denne Denon forstærker er næppe det eneste produkt, HFK
kunne sætte knap 40% ned hvis der kom lidt åbenhed i markedet. Husk på, at HFK jo har fjernet alle de fordyrrende
mellemled. Og så kan man jo til hver en tid sælge væsentligt billigere, end dem der køber igennem grossister eller  

Jeg tror desværre at du koger i vildskab.

Jeg er 100 % sikker på, at Hi-Fi Klubben ikke kan tåle at sælge hverken de pågældende Denon produkter eller B&W til minus 40 %.

Alene en nedgang i bruttofortjenesten på 40 % ville forvandle Hi-Fi Klubben til en rigtig dårlig underskudsforretning, hvis du kigger på deres seneste årsrapport.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

flæsketarzan skrev:

Ingen tvivl om at de har kæmpe avance.... det skal de jo ha til at betale husleje, lønninger forsikringer osv.

Men det nytter bare ikke hvis de ikke er til at handle med (rabat eller mer-ydelse) man er en dårlig sælger hvis man ikke giver rabat på et større samlet køb..... så hellere give lidt efter for kundens ønsker, alternativt går kunden bare i Elgiganten..... der har de dog ingen service men hvad gør det hvis man allerede har fået servicen i HFK.

Nu er det jo ikke sælgerne i Hi-Fi Klubben der er dårlige sælgere fordi de ikke giver rabat. Det er en klar prispolitik i konceptet som sælgerne selvfølgelig skal følge. Og hvis man som sælger ikke følger sit firmas koncept er konsekvensen naturligt nok at man som sælger skal se sig om efter et andet job.

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

flæsketarzan skrev:

Hifi klubben har kæmpeavance fordi de skal betale husleje og deres ansatte vil have løn?

Elgiganten sælger varene billigere fordi deres megavarehuse har en årlig husleje på 0kr. og deres ansatte arbejder gratis?

Du kan på ingen måde konkludere at Elgiganten er billigere end hifi klubben, fordi de har et parti Denon produkter de sælger " billigt" iforhold til klubben.

ELgiganten har ( sandsynligvis) valgt at sælge med tab, for at lokke dig ind for at sælge dig :" det Denon produkt du har kigget på er desværre udsolgt,men vi har dette Sony / Yamaha produkt, som er lidt dyrere, men meget bedre.." ( tilgengæld så kan du få rabat )

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der er en ongoing hetz imod Hifiklubben.

Efter den baggrundsviden jeg har som forhandler i det daglige, er det ikke Hifiklubben som bruger de beskidte kneb overfor hverken kunder eller ansatte iforhold til andre kæder.. ( Og det er ikke Fona jeg tænker på )

FlæskeTarzan, HifKlubben har en prispolitik som sikrer rimelige ens priser for alle, og det er vel egentligt ønskeligt, og hvis man ikke synes om det, kan man jo handle andre steder, eks. Elgiganten..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg handler netop gerne i hifiklubben grundet deres prispolitik, jeg er altid sikker på at naboen har givet det samme som mig, og ikke har fået det til 60% mindre fordi at han er dus med den lokale franchaise.

for folk der er gode til at prutte om prisen er de almindelige forhandlere langt bedre, men taberne er dem der ikke er gode til, eller vil, prutte. Samtidigt glemmer folk at netop det at hfk har faste priser er med til at sørge for at deres produkter ikke står i frit fald når de kommer på brugtmarkedet.

hvad udbud/efterspørgsel angår... hvis det virkeligt holdt, så ville et sæt Gryphon Poseidon koste det halve, og en stor Jolida amp ligeså. Tingene koster det de potentielle købere er villige til at betale, nøjagtigt som ved biler.

flæsketarzan
Branchemedlem
Branchemedlem
Audio-import

Bruger siden: 19 Februar 2006
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Denne sag kan man diskutere langt ind i fremtiden..... fakta er at jeg handler der hvor varen er billigst.

´Hvis andre ser anderledes på dette er det deres valg

sunaudio skrev:
flæsketarzan skrev:

Hifi klubben har kæmpeavance fordi de skal betale husleje og deres ansatte vil have løn?

Elgiganten sælger varene billigere fordi deres megavarehuse har en årlig husleje på 0kr. og deres ansatte arbejder gratis?

Du kan på ingen måde konkludere at Elgiganten er billigere end hifi klubben, fordi de har et parti Denon produkter de sælger " billigt" iforhold til klubben.

ELgiganten har ( sandsynligvis) valgt at sælge med tab, for at lokke dig ind for at sælge dig :" det Denon produkt du har kigget på er desværre udsolgt,men vi har dette Sony / Yamaha produkt, som er lidt dyrere, men meget bedre.." ( tilgengæld så kan du få rabat )

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der er en ongoing hetz imod Hifiklubben.

Efter den baggrundsviden jeg har som forhandler i det daglige, er det ikke Hifiklubben som bruger de beskidte kneb overfor hverken kunder eller ansatte iforhold til andre kæder.. ( Og det er ikke Fona jeg tænker på )

FlæskeTarzan, HifKlubben har en prispolitik som sikrer rimelige ens priser for alle, og det er vel egentligt ønskeligt, og hvis man ikke synes om det, kan man jo handle andre steder, eks. Elgiganten..

Til top Vis flæsketarzan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flæsketarzan

cn1780
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne her...:

http://www.notabene.gl/index.php?id=1328

vs.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _helicon_800_mk2_hoejttaler_hoejglans_kirsebaer.htm

Øverste link er til en hi-fi/elektronikbutik i Nuuk, Grønland. Heroppe (i Grønland) er der ingen moms på varerne - men hvis vi "leger" at der var 25% moms som i DK så ville højttaleren koste ca. 17.500,- - stadig noget af en prisforskel ift Hi-Fi Klubben ... Og så skal man også lige tænke på at det er noget dyrere at få sådan et sæt kæmper fragtet til Grønland ift brofaste forbindelser i Danmark ...

Til top Vis cn1780's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cn1780

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

cn1780 skrev:

Faldt lige over denne her...:

http://www.notabene.gl/index.php?id=1328

vs.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _helicon_800_mk2_hoejttaler_hoejglans_kirsebaer.htm

Øverste link er til en hi-fi/elektronikbutik i Nuuk, Grønland. Heroppe (i Grønland) er der ingen moms på varerne - men hvis vi "leger" at der var 25% moms som i DK så ville højttaleren koste ca. 17.500,- - stadig noget af en prisforskel ift Hi-Fi Klubben ... Og så skal man også lige tænke på at det er noget dyrere at få sådan et sæt kæmper fragtet til Grønland ift brofaste forbindelser i Danmark ...

Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Heat7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Men det skal Elgiganten vel også? 

Ja men hvis tingene koster det samme i ELgiganten og HFK, ved jeg da godt hvor jeg går hen og det er der flere gode grunde til.

Desuden også tåbeligt at diskutere hvor mange penge HFK tjener, for hvis det er så nemt så kan man jo bare starte en butik selv, eller hvad der er endnu mere sjovt. Når en af de mange HIFI butikker i landet igen er lukket, så står folk herinde i kø for at klappe den slagne på ryggen, og skyde skylden på alle dem der handler i Elgiganten og andre steder og ikke er villige til at betale for ekstra service og demoer etc. Komisk.

Desuden finder jeg det også betryggende at den pris jeg ser i HFK, det er den pris det bliver forhandlet til også efter jeg har købt det.

Der hvor HFK er "skidte" er i deres selvpromoverende facon at pynte så meget på sandhederne i en grad at det får folk til føle HFK prøver at snyde/lyve for dem.

Desuden bliver der brugt penge på at være eneforhandler af produkter, og disse ekstra penge skal naturligvis hentes fra kunderne, dette gør naturligvis produkterne dyrere, samtidig med at konkurrencen er fjernet, altsammen til skade for kunden.

Alt ialt har jeg tiltro til HFK produkter og priser såvel som deres service (hvilket jeg sjældent har i ELgiganten) og deres forretningspolitik er i det mindste gennemskuelig. Og så er det jo så heldigt at hvis man synes man ikke kan få nok kvalitet for det beløb man har, ja men så har man jo alle de andre butikker og mærker man kan vælge imellem.

Til top Vis Heat7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heat7

Heat7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

flæsketarzan skrev:

Denne sag kan man diskutere langt ind i fremtiden..... fakta er at jeg handler der hvor varen er billigst.

´Hvis andre ser anderledes på dette er det deres valg

Det er jo også helt fair, men nu kan det jo nemt blive dyrere at købe til billigere salgspris. Det har mange nok erfaret, bl.a. med Elgiganten.

Til top Vis Heat7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heat7

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes