Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon i Elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er sjovt så meget fokus der altid skal være på avancer i Hi-Fi Klubben.
Når flere i denne tråd skriver at der tjenes kassen på Hi-Fi undre jeg mig meget.
Min bror har arbejdet i tøjbranchen i mange år. Og når vi taler om indtjening og avancer, fatter han intet af, hvordan det kan lade sig gøre at drive
en stor butikskæde, med så lave avancer. Uden at afsløre for meget, kan jeg da afsløre at en tøjbutiks avancer er MEGET højere. Men der hører
man aldrig folk brokke sig, eller hænge dem ud for at snyde folk...

Selvfølgelig skal der tjenes penge, og selvfølgelig er der nogle der faldbyder produkter for at skabe ballade, sådan foregår det uanset hvilken
branche man ser på...

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Der er nok tale om udbredt naivitet. Nogle af kritikerne har en forestilling om at HFK er et halvoffentligt serviceorgan. Sådan ser det ud hvis man læser deres skriverier. At der er tale om en butik uden købetvang, ser ikke ud til at være gået op for dem.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Der er nok tale om udbredt naivitet. Nogle af kritikerne har en forestilling om at HFK er et halvoffentligt serviceorgan. Sådan ser det ud hvis man læser deres skriverier. At der er tale om en butik uden købetvang, ser ikke ud til at være gået op for dem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

enig

Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Klubben er ikke specielt billig mere, syntes jeg. "Direkte til dig" konceptet har jeg ikke indtrykket af, kommer kunderne så meget tilgode mere. På den anden side er priserne heller ikke ublu, og hvis man syntes at man får hvad man betaler for, skal man vel heller ikke brokke sig. Og det syntes jeg at man generelt gør.

Men at både EG og klubben sætter penge til på deres lille "krig" her, det tror jeg dog ikke på. EG har fundet et parti Denon til en god pris, som de sælger til nogle gode priser. De priser hos EG, de fortsætter jo ikke, så det er næppe noget større problem for klubben. Iøvrigt tror jeg ikke en gang at EG er ude på at drille klubben med det her, da deres focus generelt ikke er på hifi, men fjernsyn, computere og hårde hvidevarer. Tror såmænd at de er ret så ligeglade med klubben som "konkurrent".

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Idealisten, der vil sælge dig en vare for kr. 10,- og betale forsendelsen, findes faktisk

Så vi skal nok ikke tro, at den sidste idealist i hifi-verdenen er død.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Elgiganten er IKKE en konkurrent til HFK. Det er et elektronik/hvidevarer supermarked med et ikke alt for godt ry med hensyn til service. Jeg vil nødigt skulle bevise at der er tale om en fabrikationsfejl hvis uheldet er ude! HFK yder 21/2 års garanti og EG´s garanti er i realiteten kun 6mdr.
I øvrigt er jeg modstander af at man kan få nogen form for rabat! Hvem skal det gå ud over? Det er ikke alle mennesker der har arabiske tæppehandler gener. Tingene koster det de koster må være udgangspunktet. Det er et faktum at nogen forhandlere har kunstigt høje udsalgspriser og er med på store rabatter til dem der prutter om prisen.
Faktisk har jeg ikke handlet ret meget for nyligt nogen af stederne. HFK havde i gamle dage ægte hiend produkter, det har de ikke mere! Hvis man spørger efter et produkt som de har forhandlingen af gider de ikke undersøge eller svare på en henvendelse!
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

hullevad skrev:
HFK havde i gamle dage ægte hiend produkter, det har de ikke mere!

Jeg kan godt finde high-end hos Hifi-klubben.

Her f.eks.

Og hvad med dem her?

Eller disse?

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

flæsketarzan skrev:

uanset butikken handler jeg aldrig uden at prutte

Af samme grund er det meget lidt jeg har købt i HFK

Ingen tvivl om at de har kæmpe avance.... det skal de jo ha til at betale husleje, lønninger forsikringer osv.

Men det nytter bare ikke hvis de ikke er til at handle med (rabat eller mer-ydelse) man er en dårlig sælger hvis man ikke giver rabat på et større samlet køb..... så hellere give lidt efter for kundens ønsker, alternativt går kunden bare i Elgiganten..... der har de dog ingen service men hvad gør det hvis man allerede har fået servicen i HFK.

Fakta i dagens Danmark :-)

Hvor handler du henne så hvis du prutter om alting? Jeg vil gerne med i Føtex og andre steder og høre dig prøve at få rabat på mælken eller osten.

DU synes det er okay at man først går i HFK og så derefter går i Elgiganten for at købe varen billigere efter man har fået vejledningen i HFK? Er det sådan det skal forståes. Sådan noget har jeg slet ingen respekt for. Det er i min verden noget svineri og spild af tiden i HFK.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Problemet er at HIFI-klubben i mange år har reklameret at de er et direkte til dig firma og nu pludselig kommer EL-giganten ind fra højre og viser noget andet.

En kunde har altid ret til at vælge hvor der handles. Hvis en kunde vælger at handle i EL-giganten fordi det er billigere betyder det direkte at den rådgivning HIFI-klubben har givet ikke vurderes pengene værd af kunden. HIFI-klubben kan så bare rådgive i en kvalitet som kunden syntes er pengene værd.

Der findes HIFI-butikker hvor kunder syntes at rådgivningen er extra penge værd.

Hilsen Jonas Bojer

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Problemet er at HIFI-klubben i mange år har reklameret at de er et direkte til dig firma og nu pludselig kommer EL-giganten ind fra højre og viser noget andet.

En kunde har altid ret til at vælge hvor der handles. Hvis en kunde vælger at handle i EL-giganten fordi det er billigere betyder det direkte at den rådgivning HIFI-klubben har givet ikke vurderes pengene værd af kunden. HIFI-klubben kan så bare rådgive i en kvalitet som kunden syntes er pengene værd.

Der findes HIFI-butikker hvor kunder syntes at rådgivningen er extra penge værd.

Hilsen Jonas Bojer

Når Elgiganten kan sælge billigere end 'direkte til dig' priser, så laver de bare samme nummer, som videoudlejningsbutikkerne gjorde i sin tid, med prisdumping.

De håber at lokke folk til deres butik, og accepterer nul fortjeneste.
Nettos spotvarer har samme funktion.
De kan ikke leve af spotvarerne alene.

EDIT: Hvor mange ansatte mon Elgiganten i Slagelse har?
Jeg gætter på 8 - da der holder 8 biler på deres parkeringsplads.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Tror desværre bare at mange folk bare kigger på prisen og INTET andet.. på samme måde, hvis folk gik lidt op i kvalitet, så ville mærker som Prosonic, Lumatron og Sony (Hov sagde jeg det ) ikke eksistere.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Jonas bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Tror desværre bare at mange folk bare kigger på prisen og INTET andet.. på samme måde, hvis folk gik lidt op i kvalitet, så ville mærker som Prosonic, Lumatron og Sony (Hov sagde jeg det ) ikke eksistere.

Du glemte Panasonic og Pioneer
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

tøjbranchen har avancer på 800-100% på mange af tingene, de bluser/overdele de fleste betaler kassen for koster sjældent mere end 25-30 kroner i indkøbpris, og hvis man tror at et jakkesæt eller et sæt strømper er noget dyrt og eksklusivt at fremstille, så tager man grueligt fejl.

Hvis jeg drev forretning med samme avancer som de fleste hifibutikker, så ville jeg næppe kunne overleve. Ja, der er naturligtvis enkelte ting der er gode avancer på (eks kabler), men selv de ting man sælger meget af, er der ikke nødvendigtvis en god avance på, så selv med et stort antal solgte vare, så betyder det ikke at man tjener kassen, mens at måneden er reddet når man sælger en forstærker til 150k med 40% avance.

summasumarum, er man utilfreds med HFK, så find et andet sted at handle. jeg brokker mig ikke priserne i Magasin, jeg går bare i Bilka i stedet...

cn1780
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Mener nu at Sony er berettiget til at eksistere - bl.a. var de jo kult i 80'erne med deres Walkman. Og fra midten af 90'erne sparkede de nyt liv i konsol-markedet med Playstation - videre over PS2 og idag med PS3. Gran Turismo-spillene som idag er målestok ift alle andre bilspil var vel næppe blevet ilt noget uden diverse PlayStation-konsoller, eller ...? .

Så gi' lige Sony lidt "credit" selvom deres stjerne måske ikke er så stor i hi-fi / hi end sammenhæng  .

(Nej, jeg arbejder ikke for Sony og har aldrig gjort det) .

Til top Vis cn1780's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cn1780

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:
(snip...)
Det er måske mig, jeg ved godt jeg spørger om nogle underlige ting når jeg handler  Men TV2 synes nu også det var interessant at hifiklubben ikke vidste en dyt om nogle af deres produkter.

Går du i butikker alene for at tjekke hvad medarbejderne ved om de produkter der sælges?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at man kan dele mishagsytringerne omkring HFK i to grupper. Dem der synes at HFK har alt for store avancer og derfor godt kunne give lidt rabat, og dem der synes at HFKs markedsføring er til grin, men som i øvrigt synes at faste priser er mest reelle og derfor synes det er et godt sted at handle. Selv hører jeg til de sidste, og mener at folks vrede i stedet skulle vendes mod fiktive førpriser, vejledende priser og lign.,  på varer som de i øvrigt har eneforhandling på. Efterhånden har alle slags varer en førpris, herunder kød (Coop, Føtex, Kvickly m.fl.), hvilket betyder at man må føle sig snydt hvis varerene ikke er sat ned.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

cn1780
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

Niko skrev:
(snip...)
Det er måske mig, jeg ved godt jeg spørger om nogle underlige ting når jeg handler  Men TV2 synes nu også det var interessant at hifiklubben ikke vidste en dyt om nogle af deres produkter.

Går du i butikker alene for at tjekke hvad medarbejderne ved om de produkter der sælges?

Hygge,
Brok

Kan egentlig godt forstå at en medarbejder i f.eks. Hi-Fi Klubben ikke kan vide alt om samtlige af deres produkter ... Hvis han/hun f.eks. er passioneret 2-kanals freak så kan vedkommende nok fortælle en hel del om lige netop dén slags produkter hvorimod denne medarbejder nok ikke ved så meget om fladskærme/surround. Så må man jo bare spørge efter butikkens ekspert på lige netop dét område du gerne vil høre mere om  .

Kan da lige nævne at hvis man arbejder i Bilkas elektronikafdeling (har selv prøvet det) så skal man også servicere de kunder som vil købe støvsugere/krøllejern/elkedler/computere osv. Og hvilken person interesserer sig glødende for alt lige fra fladskærme til hvilke pose der skal i en bestemt støvsuger  . Jeg tor ikke såd'n en person findes ...

Til top Vis cn1780's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cn1780

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Jeg tror, at man kan dele mishagsytringerne omkring HFK i to grupper. Dem der synes at HFK har alt for store avancer og derfor godt kunne give lidt rabat, og dem der synes at HFKs markedsføring er til grin, men som i øvrigt synes at faste priser er mest reelle og derfor synes det er et godt sted at handle. Selv hører jeg til de sidste, og mener at folks vrede i stedet skulle vendes mod fiktive førpriser, vejledende priser og lign.,  på varer som de i øvrigt har eneforhandling på. Efterhånden har alle slags varer en førpris, herunder kød (Coop, Føtex, Kvickly m.fl.), hvilket betyder at man må føle sig snydt hvis varerene ikke er sat ned.

Er det ikke mere misvisende hvis man sætter en før pris på en vare, blot for at det ser ud som om at der er noget spar på? Vil det gøre dig mere glad

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
cn1780 skrev:

Faldt lige over denne her...:

http://www.notabene.gl/index.php?id=1328

vs.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _helicon_800_mk2_hoejttaler_hoejglans_kirsebaer.htm

Øverste link er til en hi-fi/elektronikbutik i Nuuk, Grønland. Heroppe (i Grønland) er der ingen moms på varerne - men hvis vi "leger" at der var 25% moms som i DK så ville højttaleren koste ca. 17.500,- - stadig noget af en prisforskel ift Hi-Fi Klubben ... Og så skal man også lige tænke på at det er noget dyrere at få sådan et sæt kæmper fragtet til Grønland ift brofaste forbindelser i Danmark ...

Nu har de Helicon så stået der siden modellen kom. Der står også et sæt mk.1 i butikken, han heller ikker har kunne sælge. Er det mon derfor prisen er lav? Prøv PC´er på samme hjemmeside http://www.notabene.gl/index.php?id=1048. Den er over 1000 kr. dyrere end i DK. Den er der heller ikke moms på. Og der er fragtprisen ikke voldsom.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

Heat7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Er det ikke mere misvisende hvis man sætter en før pris på en vare, blot for at det ser ud som om at der er noget spar på?

Er det ikke præcis det han siger som værende værre.

Til top Vis Heat7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heat7

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes