| Forfatter |
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
gask skrev:
Jeg tror, at man kan dele mishagsytringerne omkring HFK i to grupper. Dem der synes at HFK har alt for store avancer og derfor godt kunne give lidt rabat, og dem der synes at HFKs markedsføring er til grin, men som i øvrigt synes at faste priser er mest reelle og derfor synes det er et godt sted at handle. Selv hører jeg til de sidste, og mener at folks vrede i stedet skulle vendes mod fiktive førpriser, vejledende priser og lign., på varer som de i øvrigt har eneforhandling på. Efterhånden har alle slags varer en førpris, herunder kød (Coop, Føtex, Kvickly m.fl.), hvilket betyder at man må føle sig snydt hvis varerene ikke er sat ned. |
|
|
Er det ikke mere misvisende hvis man sætter en før pris på en vare, blot for at det ser ud som om at der er noget spar på? Vil det gøre dig mere glad |
|
|
Jo,  er det ikke også det jeg skriver??????
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Problemet er at HIFI-klubben i mange år har reklameret at de er et direkte til dig firma og nu pludselig kommer EL-giganten ind fra højre og viser noget andet.
En kunde har altid ret til at vælge hvor der handles. Hvis en kunde vælger at handle i EL-giganten fordi det er billigere betyder det direkte at den rådgivning HIFI-klubben har givet ikke vurderes pengene værd af kunden. HIFI-klubben kan så bare rådgive i en kvalitet som kunden syntes er pengene værd.
Der findes HIFI-butikker hvor kunder syntes at rådgivningen er extra penge værd.
Hilsen Jonas Bojer
|
|
|
Den kan jeg ihvertfald svare ret kort på: Jeg har ALDRIG følt mig rådgivet i HIFI-klubben.
De har vist ting frem ja. Og har fundet varer frem fra lageret og taget imod pengene for dem. Fuldstændigt som Elgiganten også har gjort det. Men samtlige de gange jeg har været forbi klubben, kunne jeg fortælle mere om apperaterne end de selv kunne - KUN ud fra hvad der stod i deres egen tvivlsomme reklameavis. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
flæsketarzan Branchemedlem

Audio-import
Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Jonas bojer skrev:
Problemet er at HIFI-klubben i mange år har reklameret at de er et direkte til dig firma og nu pludselig kommer EL-giganten ind fra højre og viser noget andet.
En kunde har altid ret til at vælge hvor der handles. Hvis en kunde vælger at handle i EL-giganten fordi det er billigere betyder det direkte at den rådgivning HIFI-klubben har givet ikke vurderes pengene værd af kunden. HIFI-klubben kan så bare rådgive i en kvalitet som kunden syntes er pengene værd.
Der findes HIFI-butikker hvor kunder syntes at rådgivningen er extra penge værd.
Hilsen Jonas Bojer
|
|
|
Tror desværre bare at mange folk bare kigger på prisen og INTET andet.. på samme måde, hvis folk gik lidt op i kvalitet, så ville mærker som Prosonic, Lumatron og Sony (Hov sagde jeg det ) ikke eksistere.
|
|
|
Er de nævnte mærker da dårlig kvalitet eller henvender de sig bare til en anden kundegruppe end dig
9,9 ud af 10 ville alligevel ikke kunne se forskel på om de så en dvd på en lumatron afspiller kontra en dyr dyr mærkevare afspiller.
Forskellige produkter til forskellige mennesker....
Problemet er at alt efterhånden bliver lavet i kina.... kinesere laver ikke dårlig kvalitet.... kinesere laver bare det du bestiller....   ; bestiller og betaler du for noget l**t... så får du l**t... __________________ Gal stereo nørd
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
nemligja skrev:
gask skrev:
Jeg tror, at man kan dele mishagsytringerne omkring HFK i to grupper. Dem der synes at HFK har alt for store avancer og derfor godt kunne give lidt rabat, og dem der synes at HFKs markedsføring er til grin, men som i øvrigt synes at faste priser er mest reelle og derfor synes det er et godt sted at handle. Selv hører jeg til de sidste, og mener at folks vrede i stedet skulle vendes mod fiktive førpriser, vejledende priser og lign., på varer som de i øvrigt har eneforhandling på. Efterhånden har alle slags varer en førpris, herunder kød (Coop, Føtex, Kvickly m.fl.), hvilket betyder at man må føle sig snydt hvis varerene ikke er sat ned. |
|
|
Er det ikke mere misvisende hvis man sætter en før pris på en vare, blot for at det ser ud som om at der er noget spar på? Vil det gøre dig mere glad
|
|
|
Jo, er det ikke også det jeg skriver??????
|
|
|
Nåh sorry.. så misforstod jeg den bare.. så er vi jo enige  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |

Audio-import
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
flæsketarzan skrev:
|
uanset butikken handler jeg aldrig uden at prutte
Af samme grund er det meget lidt jeg har købt i HFK
Ingen tvivl om at de har kæmpe avance.... det skal de jo ha til at betale husleje, lønninger forsikringer osv.
Men det nytter bare ikke hvis de ikke er til at handle med (rabat eller mer-ydelse) man er en dårlig sælger hvis man ikke giver rabat på et større samlet køb..... så hellere give lidt efter for kundens ønsker, alternativt går kunden bare i Elgiganten..... der har de dog ingen service men hvad gør det hvis man allerede har fået servicen i HFK.
Fakta i dagens Danmark :-)
|
|
|
Hvor handler du henne så hvis du prutter om alting? Jeg vil gerne med i Føtex og andre steder og høre dig prøve at få rabat på mælken eller osten.
DU synes det er okay at man først går i HFK og så derefter går i Elgiganten for at købe varen billigere efter man har fået vejledningen i HFK? Er det sådan det skal forståes. Sådan noget har jeg slet ingen respekt for. Det er i min verden noget svineri og spild af tiden i HFK.
|
|
|
Vi må bare konstatere at jeg passer mere på mine penge end du gør  __________________ Gal stereo nørd
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov glemte at skrive:
Jeg har intet imod avancer. Og jeg har intet imod at butikker som HFK tjener penge. Men pga den elendige markedsføring og den manglende rådgivning, så skal man altså heller ikke forvente at jeg er specielt mærkeloyal overfor dem.
Nu er jeg for doven til at bladre tilbage og finde navnene i tråden. Men prisforskellen blev bl.a. forsvarret af en HFK medarbejder med en snik-snak om parallel-import. Øh ja og? Hvad skal jeg som forbruger bruge den oplysning til? Betyder det at varerne har været pakket af børn og smuglet ind i hemmelige kontainere, gemt under store sække fyldte med kokain?
Når varen er den samme. Og rådgivning/service er på samme niveau. Hvad kan jeg som forbruger så sammenligne med, andet end på prisen? __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
flæsketarzan skrev:
nemligja skrev:
Jonas bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer
|
|
|
Tror desværre bare at mange folk bare kigger på prisen og INTET andet.. på samme måde, hvis folk gik lidt op i kvalitet, så ville mærker som Prosonic, Lumatron og Sony (Hov sagde jeg det ) ikke eksistere.
|
|
|
Er de nævnte mærker da dårlig kvalitet eller henvender de sig bare til en anden kundegruppe end dig
9,9 ud af 10 ville alligevel ikke kunne se forskel på om de så en dvd på en lumatron afspiller kontra en dyr dyr mærkevare afspiller.
Forskellige produkter til forskellige mennesker....
|
|
|
Det kommer godt nok an på hvad apperat du viser den dvd på. Tror godt folk kan se forskel hvis de vises på et ordentlig tv. Sony var bare for at drille lidt.. men Lumatron og Prosonic er billige mærker og det bærer billederne også præg af. Det må du vel selv kunne se som branche medlem. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
flæsketarzan skrev:
nemligja skrev:
flæsketarzan skrev:
|
uanset butikken handler jeg aldrig uden at prutte
Af samme grund er det meget lidt jeg har købt i HFK
Ingen tvivl om at de har kæmpe avance.... det skal de jo ha til at betale husleje, lønninger forsikringer osv.
Men det nytter bare ikke hvis de ikke er til at handle med (rabat eller mer-ydelse) man er en dårlig sælger hvis man ikke giver rabat på et større samlet køb..... så hellere give lidt efter for kundens ønsker, alternativt går kunden bare i Elgiganten..... der har de dog ingen service men hvad gør det hvis man allerede har fået servicen i HFK.
Fakta i dagens Danmark :-)
|
|
|
Hvor handler du henne så hvis du prutter om alting? Jeg vil gerne med i Føtex og andre steder og høre dig prøve at få rabat på mælken eller osten.
DU synes det er okay at man først går i HFK og så derefter går i Elgiganten for at købe varen billigere efter man har fået vejledningen i HFK? Er det sådan det skal forståes. Sådan noget har jeg slet ingen respekt for. Det er i min verden noget svineri og spild af tiden i HFK.
|
|
|
Vi må bare konstatere at jeg passer mere på mine penge end du gør 
|
|
|
Vil kalde det mere ligeglad.. man må jo ikke håbe at dine kunder gør sådan overfor dig så. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, har I set adressen på Hifi Klubbens værksted?
Hi-Fi Klubbens Serviceværksted Dali Allé 1 9610 Nørager
|
| Til top |
|
| |

Audio-import
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er alle forskellige og træffer forskellige valg...
Dermed slut fra mig.... denne tråd går vist hen og bliver lang :-) __________________ Gal stereo nørd
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad der ikke findes af undskyldninger. At EL-Giganten bevidst forsøger at chikanere Hifiklubben med et slagtilbud. Hør nu
her min herrer: Så vidt jeg kan se, er den omtalte Denon slet ikke et slagtilbud. Faktisk skal man selv gøre en indsats for at
finde den på hjemmesiden.
I stedet for at finde enhver mulig bortforklaring, burde vi få nogle kolde fakta på bordet. Og der har jo været en række
repræsentanter fra hifiklubben med i debatten tidligere, sikkert i et forsøg på damage control. Måske de kunne vise deres
store engagement, og svare lidt konkret på nedenstående:
Hvorfor gør hifiklubben et stort nummer ud af at fortælle, at de har "direkte til kunden" priser, fordi de handler udenom
mellemhandlere, når det nu gang på gang viser sig, at man kan købe Jeres produkter billigere andre steder?
Skal det tages som tegn på, at I i stedet for at give "Direkte til kunden" priser, udnytter den direkte handel med
producenterne, til at stikke hele fortjenesten i egen lomme??
Sikke dog en "direkte til kunden pris-politik".
|
| Til top |
|
| |
duck-kcud Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tjek NAD priserne i Tyskland, de er noget højere end i Danmark. Så kom ikke og sig at HiFi Klubbens priser ikke er gunstige.
Kan godt irretere mig at folk udtaler sig på den måde om noget de ikke har forstand på. Selvfølgelig skal en butik da have avance, hvordan fan... skal den ellers rende rundt. Men er folk interesseret i et internet samfund hvor alt køb foregår over nettet så værsgo.
Jeg vil gerne prøve mine ting før jeg køber dem, og have kompetent vejledning. Og den del klare HiFi Klubben til UG.
Og hvad er der sjovt ved det hedder Dali Allé?? Dali højttaler fabrikken ligger der, men kan da godt se det er så ur komisk, burde næsten smede en trompet og give dig en fanfare for den vildt skarpe iagttagelse.
|
| Til top |
|
| |
duck-kcud Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men forstår dog heller ikke missæren omkring at HiFi Klubben skulle tjene så vildt meget på deres grej. Hvad med, som omtalt tidligere, tøjbutikker, tandlæger, frisører ja eksemplerne er mange. Altså skal man tænke på den måde og udfra det synspunkt ender man med at sidde i et tomt kælderrum med langt hår, ingen tænder, og møbler og mad har man ikke. Fordi frisøren tjener så meget så dem gider vi sgu ikke støtte, tandlægerne de ruinere os, møbel butikkerne har uha meget avance så dem gider vi sgu ikke handle med, mad nej det er noget opreklameret pis, har i set momsen på det l**t, og HiFi nej det duer ikke fordi de store farlige butikker skal have så meget i deres egne lommer at det kan vores jomfruelige tankegang slet ikke holde til. Prøv at komme ind i kampen og tænk logisk!!
|
| Til top |
|
| |
Heat7 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til debatten omkring vejledning og service i HFK. Det synes at mange herinde skriver at man får præcis den samme vejledning og service i HFK og EG. Dette er da en overdrivelse der tangerer HFK´s egne markedsføringsargumenter. Der er milevidt mellem HFK og EG.
Ja det kan godt være at der er stor forskel på den ekspertviden man får alt efter hvilken ekspedient/rådgiver man møder i HFK, og dermed også en hvis forskel på om man møder en der ved mere eller mindre end en selv. Dette synes jeg personligt er ærgeligt, da det med rette går ud over deres ry (kæden ikke stærkere end svageste led etc.)
Men i HFK kan man i det mindste selv få lov at høre de forskellige produkter op mod hinanden, og så behøver man jo ikke at tage alle rådene for fakta. Dertil kommer at en del af servicen er hvad der følger efter købet og her er EG ikke bare langt bagud, de er katastrofalt ringe.
Der kan da findes adskillige hifi butikker med bedre viden og service end den store grimme kæde HFK er, men at sidestille dem med EG i service og vejledning er en joke, og kan ikke bruges som argument, så hellere end søforklaring af en personlig historie hvor kunden er blevet behandlet dårligt.
Alle har forskellige personlige erfaringer med de butikker de har været i, men hver gang jeg har været i HFK har folk ofret tid på mig og givet mig respekt og plads til at kigge og lytte alt jeg ville uanset hvor lavt mit budget har været, uden at ville dreje mig over på et produkt hvor de har ekstra god provision som sælger eller andet gøgl. Det er noget jeg personligt sætter pris på, at ekspertisen så er svingende, tja det er ærgeligt men gør mindre når man får lov at teste de forskellige forslag selv.
|
| Til top |
|
| |
duck-kcud Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også stadig dybt begejstret for at HiFi Klubben reelt vil låne deres ting ud, ja man skal betale fuld depositum, men har man ikke til det har man jo heller ikke råd til varen.
Prøv at smutte i ja mange andre kæder, og spørg om man må låne noget med hjem og prøve af. Svaret er ofte nej, men det er det ikke i HiFi Klubben.
Det kalder jeg SERVICE!!
Selvfølgelig vil nogle altid have en negativ erfaring med et sted, men det er også en fysisk umulighed at gøre alle tilfredse, ville jo svare til at sige at alle skal kunne lide røde M&M´s :-)
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Elgiganten kan man prøve varene i 14 dage... det er vel også en slags service. __________________ Sa1750
Cayin 252B
SB Duet
Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Heat7 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lovgiven returret alle har kan ikke bruges i en sammenligning
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heat7 skrev:
| En lovgiven returret alle har kan ikke bruges i en sammenligning |
|
|
Der er ikke lovgiven returret... Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
duck-kcud Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var den heller ikke specielt stilet til El-Giganten, men fedt så kan man prøve en håndmixer i 14 dage wow.
Nej men ikke negativt sagt om El giganten skulle vel også være underligt hvis der ikke bare var skyggen af service der.
Det er bare utopi at tro at butikker ikke tjener på deres varer. Dem her i forummet som mener HiFi Klubben ikke burde tjene på deres vare kan jo prøve at åbne deres egen butik og se hvor lang tid deres filosofi holder, var lige ved at sige hvad sker der når i vågner?
En sjov tendens til at folk bare ofte tænker på mig, mig, mig og mig. Prøv at kom ud af drømmeland og tænk bare lidt på andre mennesker og tænk lidt logisk :-)
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd er meget negativ. Hvorfor er der ingen der fortæller hvor de rigtig godt kan lide at handle?
|
| Til top |
|
| |