| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Er du ellers tilfreds med you-see boksen? Har hørt meget skidt om den ...men ved ikke om de har fået styr på det idag? |
|
|
Jeg havde før et mythtv mediecenter ( www.mythtv.org) med analog tunere. Så funktionsmæssigt er det lidt en tilbagegang. Men mht vedligeholdelse og billedkvalitet er det jo meget bedre. Jeg er dog lidt træt af at det er så besværligt at optage serier. På mythtv kunne jeg bare vælg "Optag program med denne titel hver dag". På yousee boksen skal man ind i en menu (som desuden er gemt alt for godt af vejen) og vælge i hvilket tidsrum boksen skal optage. Det er jo lidt uheldigt hvis programmet ikke lige sendes på det valgte tidspunkt en enkelt dag. Men hva' indtil videre kan jeg leve med det. En anden ulempe er størrelsen af disken: 160 GB. Efter ca. en måneds brug har jeg dog stadig 70% fri og jeg tror der ligger omkring 7-10 film. Så det er jo helt fint. Desuden er det ikke muligt at ligge optagelser over på andre medier. Men dette har jeg personligt alligevel ikke brug for. Man kan dog optage udgangssignalet på en anden maskine. Stabiliteten af boksen er helt fin. Har ikke oplevet at den går ned. Den kan være lidt langsom til at skifte kanal (1-2 sek), men det er Prosonic TV'et jo også :) Desuden får man jo video on demand og man kan også gå i DR's akriv og finde "Husk lige tandbørsten" og "Banjos Likørstue". Så kan man leve med begrænsningerne så samsung boksen løsningen.
|