Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streamning lydkvalitet!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har et teknisk spørgsmål som jeg håber der er nogen der har en forklaring på!
Jeg har efterhånden afprøvet en del streaming apparater, og lytter netop nu på en micromega vm-10.
Jeg har hver gang brugt deres Digi out og kun brugt dac'en i min primare forstærker, så det burde være så sammenligneligt som muligt. Men
konklusionen er hver gang den samme..... Alting lyder bedre og der er meget mere rum, luft og detaljer når jeg spiller på min primare cd hvor jeg
også bruger Digi out! Mit mål er jo netop at slippe for de "fejl" min cd afgiver of få mere ro osv ved at streame, men det lyder sku bare bedst fra min
cd!!
Hvad kan årsagen til dette være? Skal jeg op i den helt store pris ende for at få noget der rykker eller?

Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Beskriv lige din streaming kæde.
Hvordan ripper du? Hvilke programmer og formater bruger du osv?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det er bedst med kabel frem for at være løs på tråden, som dog er vildt praktisk. Men der er færrest fejl ved kabel end trådløst. Det er også sådan i mange tilfælde med at streame film. Man kan jo få en projektor med trådløst HDMI nu har jeg set. Den er vist fra Infocus.  

Rettelse: Det er en Epson

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har musik liggende i lossless og flac format. Jeg har dem liggende på min synology nas og bruger min app på iphonen til at styre afspilningen.
Mht trådløs/kabel, så burde der ikke være forskel med mindre der er dårligt signal el langsom forbindelse, og så vil lyden jo "hakke", men det jo noget
der er til at forholde sig til.
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Jeg har et teknisk spørgsmål som jeg håber der er nogen der har en forklaring på!
Jeg har efterhånden afprøvet en del streaming apparater, og lytter netop nu på en micromega vm-10.
Jeg har hver gang brugt deres Digi out og kun brugt dac'en i min primare forstærker, så det burde være så sammenligneligt som muligt. Men
konklusionen er hver gang den samme..... Alting lyder bedre og der er meget mere rum, luft og detaljer når jeg spiller på min primare cd hvor jeg
også bruger Digi out! Mit mål er jo netop at slippe for de "fejl" min cd afgiver of få mere ro osv ved at streame, men det lyder sku bare bedst fra min
cd!!
Hvad kan årsagen til dette være? Skal jeg op i den helt store pris ende for at få noget der rykker eller?

Mvh Thomas

Hej Thomas

Jeg har brugt Primare gennem flere år  og en sp32 som forforstærker  med DAC,   med en modifiseret Sonos som kilde, det lyder bedre end min dvd30 som kilde hvis jeg tager signalet ud digitalt..  når jeg bruger SACD fra DVD30 og tager det analog ud og ind i forforstærkeren  så er det også iorden  men bruger kun denne til SACD

skal dog sige at en almenlig sonos ikke kommer på højde med DVD30eren  men modifisert  MUMS

Nu ved jeg ikke hvilken Primare du bruger  med de gør ikke noget ved Jitter  så det signal der kommer ind skal være iorden

så en dårlig kilde, eller dårlig kabel  kan være årsagen

Der kommer en ny Pre 32 her i foråret med mediemodul ;-)   den skal jeg helt sikret prøve

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Det er bedst med kabel frem for at være løs på tråden, som dog er vildt praktisk. Men der er færrest fejl ved kabel end
trådløst.

Har du en troværdig kilde på det?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker at have læst bygger sådan en Micromega maskine på en Airport Express som modtager-del. (Ret mig endelig hvis jeg husker
forkert)
Den (AE) har jeg lyttet på op imod en Squeezebox Touch med lineær psu, og der er meget stor forskel på lydkvaliteten af det signal der bliver spyttet
ud af deres digitaludgange.
SBT banker AE Big Time.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej thue

Jeg bruger en spa21.
Og jeg venter også spændt på en primare, de kommer jo også med en "stand alone" streamer:-) men vides ikke hvornår desværre:-(
Jeg har ikke prøvet en modificeret sonos, men mange snakker om den, så håber jeg snar for muligheden for det!
Men igen hvordan kan der være den store forskel når jeg flytter 1tal & 0'er gennem det samme coax kabel, og kun drevet/streameren til forskel? Det
burde jo være en del bedre når man streamer frem for at bruge cd drevet!!

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Det er bedst med kabel frem for at være løs på tråden, som dog er vildt praktisk. Men der er færrest
fejl ved kabel end trådløst.

Hvad er det for en gang ævl?? Om det er kablet eller trådløs Ethernet, så sendes data i pakker, og med validering af data,
således at der IKKE er fejl i data.

Dette er ikke noget personligt, men pas nu på med at udtale dig om ting du ikke ved. Det giver bare grundlag for misforståelser
hos andre. Hvis du kun tror du ved det, så sørg enten for at gøre dette klart, eller overvej at lade andre med konkret viden
udtale sig.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
allanowich skrev:

Det er bedst med kabel frem for at være løs på tråden, som dog er vildt praktisk. Men der er færrest

Hvad er det for en gang ævl?? Om det er kablet eller trådløs Ethernet, så sendes data i pakker, og med validering af data,

Dette er ikke noget personligt, men pas nu på med at udtale dig om ting du ikke ved. Det giver bare grundlag for misforståelser
hos andre. Hvis du kun tror du ved det, så sørg enten for at gøre dette klart, eller overvej at lade andre med konkret viden
udtale sig.

ENIG! ;-)

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Så vidt jeg husker at have læst bygger sådan en Micromega maskine på en Airport Express som modtager-del. (Ret mig endelig
hvis jeg husker
forkert)
Den (AE) har jeg lyttet på op imod en Squeezebox Touch med lineær psu, og der er meget stor forskel på lydkvaliteten af det signal der bliver spyttet
ud af deres digitaludgange.
SBT banker AE Big Time.
Enig!! Men nu er det IKKE en airport Express, den er meget forbedret! (har lavet en tråd om micromega vm-10)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
allanowich skrev:

udtale sig.
Min udtalelse bygger på, at det på flere fora og i magasiner lissom ligger i undertonerne, at kablet forbindelse er bedst for den mest stabile overførsel. Beklager hvis jeg fik det til at lyde som om, det var lyden som var bedst her. Det var blot stabiliteten i overførslen jeg focuserede på.  Tak for røffelen.

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
cd!!

Mvh Thomas

Thomas

Et spørgsmål er det CD31 du spiller på  for den er jo en super afspiller  også bedre end min DVD30  nå vi snakker CD afspilling

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Hej thue

Jeg bruger en spa21.
Og jeg venter også spændt på en primare, de kommer jo også med en "stand alone" streamer:-) men vides ikke hvornår desværre:-(
Jeg har ikke prøvet en modificeret sonos, men mange snakker om den, så håber jeg snar for muligheden for det!
Men igen hvordan kan der være den store forskel når jeg flytter 1tal & 0'er gennem det samme coax kabel, og kun drevet/streameren til forskel? Det
burde jo være en del bedre når man streamer frem for at bruge cd drevet!!

Ja. Der kan dog godt være forskel på digitale signaler. Fx. kan jitter gøre ret meget ved lyden. Uden at have nogen begrundelse eller understøttelse
for det tror jeg det var det min Airport led under ift. SBT.
En modded Sonos har jeg desværre ikke hørt endnu, men det kunne være meget spændende at sammenligne den med SBT.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Darwin
Det er en dv10. Men den lyder ik godt hvis jeg bruger dac'en i den, kun når jeg bruger dac'en i min spa21

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Thue
Jeg synes ikke det er jitter der er problemet (tror jeg). :-)
Jeg mangler luft, perspektiv, dybde og detaljer når jeg streamer..... Tror ikke jitter er skyld i alt det?!!

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Darwin
Det er en dv10. Men den lyder ik godt hvis jeg bruger dac'en i den, kun når jeg bruger dac'en i min spa21

Ja så er jeg ikke til meget hjælp kender ikke lige den dv10....men muligheden er at du kan låne min Sonos når jeg rejser på arbejde  så kan du prøve om det er noget for dig og og hvordan den spiller på dit setup..om det er vejen for dig..

nu ved jeg jo heller ik hvor meget du vil invistere ,  men jeg har hørt det nye mediemodul skulle ligge omkring 10-12.000 i box.....men det er bare rygtebørsen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Thue
Jeg synes ikke det er jitter der er problemet (tror jeg). :-)
Jeg mangler luft, perspektiv, dybde og detaljer når jeg streamer..... Tror ikke jitter er skyld i alt det?!!

Det var forskelen på en normal Sonos også den modifiseret..  jeg fik dybte perspetiv bassen kom der styr på......

Så jo  Jitter  er rodden til meget ondt

Jeg var til en steaming aften hvor vi kunne høre forskelden på gode digitale kabler  og standart  det gælder også usb   og der er forskel

http://www.avtainment.dk/forum/aarhus-hifi-musik-klubs-offic elle-traad_topic196_page32.html

prøv at læse denne link

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hmm oki doki, jamen hvor finder jeg så lige en moddet sonos at prøve med:-)
Mht linket så er der 32 sider og kan ikke lige se at det vedr dette her? Hmm

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Hmm oki doki, jamen hvor finder jeg så lige en moddet sonos at prøve med:-)
Mht linket så er der 32 sider og kan ikke lige se at det vedr dette her? Hmm

også at kabler betyder noget for lyden   selv om det er 1 taller og =ere

Jeg har en moddet sonos

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum