Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streamer, high end (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Well there it is!

Save the money!

Eller som du selv siger Thomas "Sansebedrag og teknisk fascination blandt køberne/entusiasterne er ofte årsagen til, at vi reelt ikke får noget ekstra for de sidst-betalte kroner " :-)

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

ph0ton skrev:

Jeg køber nok en Squeezebox Touch til mit kommende anlæg fordi den er billig og kan alt det jeg har brug for, men der er
ikke nogen tvivl om at jeg hellere vil have en rigtig dyr streamer fordi kvalitetsindtrykket er meget bedre.

Hvis du køber den, kan du lave en gratis test hvis du kan få koblet 4 NiMh celler i serie til forsyningen og aktivere SW mods
på touchen. Den er kendt for at lyde super med disse billige, simple ændringer. Måske bliver du overrasket? Hvis ikke har
det ikke kostet noget ud over lidt tid investeret i din hobby.

Der er ikke nogen teknisk hindring for at reducere jitter i DAC'en til et uhørbart niveau, men i nogle DAC'er går det alligevel
galt. Jeg tror stadig der mangler viden om software og digitalteknologi ved nogle DAC producenter, så jitter reduktion i
kilden kan stadig være relevant i nogle systemer.

Jeg bilder mig ind at jeg kan høre forskel på kilder med min Hegel HD10 DAC, men har ikke AB testet det så det er svært at
udelukke psykoakustik. Min opfattelse understøttes dog måske lidt af at Hegel selv fremhæver forbedret jitter reduktion som
en forbedring i deres nye DAC. På den anden side kan det bare være marketing gas.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også at man med en vis sikkerhed kan sige at Squeezebox´leverer en særdeles god lyd i et smart design; til en meget rimelig pris. Dén kan de fleste vist godt leve med.

Det betyder bare ikke at der ikke laves noget der er mere frit for jitter.
For jitter er og bliver dét der gør forskellen på lyden i det digitale domæne ! (bit-perfekt forudsat)
-beklager, men sådan er det bare.

Men Jitter er ikke bare Jitter, fordi der er flere forskellige slags.
Den undersøgelse som ph0ton refererer til undersøger kun én slags, nemlig "random jitter"....og dét tilmed ved hjælp af interpolation. Det er ligesom at sætte én slags forvrængning til en forstærker og konkludere at ved x,xxx % forvrængning lyder det ikke godt længere.

Mange dyre DAC´s anvender avanceret PLL Jitter-reduktion for at undertrykke Jitter fra transporten og/eller overførselen.
Specielt adaptivt USB og S/PDIF (AES/EBU) er kritiske når det gælder Jitter i overførelsen.
Til gengæld har nætværks-player´e normalt lavere Jitter end computere.

Hilsen Leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes