| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ph0ton skrev:
Jeg køber nok en Squeezebox Touch til mit kommende anlæg fordi den er billig og kan alt det jeg har brug for, men der er
ikke nogen tvivl om at jeg hellere vil have en rigtig dyr streamer fordi kvalitetsindtrykket er meget bedre.
|
|
|
Hvis du køber den, kan du lave en gratis test hvis du kan få koblet 4 NiMh celler i serie til forsyningen og aktivere SW mods
på touchen. Den er kendt for at lyde super med disse billige, simple ændringer. Måske bliver du overrasket? Hvis ikke har
det ikke kostet noget ud over lidt tid investeret i din hobby.
Der er ikke nogen teknisk hindring for at reducere jitter i DAC'en til et uhørbart niveau, men i nogle DAC'er går det alligevel
galt. Jeg tror stadig der mangler viden om software og digitalteknologi ved nogle DAC producenter, så jitter reduktion i
kilden kan stadig være relevant i nogle systemer.
Jeg bilder mig ind at jeg kan høre forskel på kilder med min Hegel HD10 DAC, men har ikke AB testet det så det er svært at
udelukke psykoakustik. Min opfattelse understøttes dog måske lidt af at Hegel selv fremhæver forbedret jitter reduktion som
en forbedring i deres nye DAC. På den anden side kan det bare være marketing gas.
|