Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Priskrig på fladskærme, nu eller vente ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Nu da priskrigen raser på fladskærmene, så i dag et 37'' til 4k , hvprdan tror I prisudviklingen vil være på de store skærme 50'' - 60'' fremover ? Mit spørgsmål går på om vi med en tidshorisont på måske 2-3 år kan forvente at skærmene bliver liggende på dette forholdsvis lave niveau eller er der blot tale om at der skal ryddes op i branchen for så at se stigende priser ? Et 50'' Pioneer til 23k er jo guf, jeg er dog ikke tvunget til at købe endnu men jeg tror ikke mit CRT har mere end et par år igen. Så købe nu imens der er priskrig eller vente og lade tiden arbejde så man for ca. 20k kan få et 60'' om et par år ?    

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

tror priserne bliver nede,men modellerne bliver

bedre og bedre,næste bølge af evt billigere priser

må komme til næste efterår,hvor der kun bliver

sendt digitalt.....går selv og venter lidt på sidelinien,

(har efterhånden gjort det længe!!),og det fortryder

jeg faktisk ikke,der er stadig meget bras blandt de

flade skærme.... men det bliver et Panasonic

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Nu da priskrigen raser på fladskærmene, så i dag et 37'' til 4k , hvprdan tror I prisudviklingen vil være på de store skærme 50'' - 60'' fremover ? Mit spørgsmål går på om vi med en tidshorisont på måske 2-3 år kan forvente at skærmene bliver liggende på dette forholdsvis lave niveau eller er der blot tale om at der skal ryddes op i branchen for så at se stigende priser ? Et 50'' Pioneer til 23k er jo guf, jeg er dog ikke tvunget til at købe endnu men jeg tror ikke mit CRT har mere end et par år igen. Så købe nu imens der er priskrig eller vente og lade tiden arbejde så man for ca. 20k kan få et 60'' om et par år ?    

Jeg tror ikke at priserne på high-end 50" og 60" tv er særligt afhængige af om et discount 37" TV koster 4k eller 7k. Priserne vil dog fortsætte med at falde, også for high-end modellerne, men et eller andet tidspunkt skal du jo vælge til at investere. Du kan ikke gøre et godt køb uden at købe noget.

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det man også kan vælge at forholde sig til er om man har lyst til at eje et fedt tv indenfor overskuelig fremtid og betale prisen eller om man liiige vil vente til næste sæson og se om det nu bliver bedre og billigere. Jeg har selv haft samme holdning til tingene. Men det man så kan spørge sig selv om om man skulle tage og begynde at leve livet og få sig noget fedt grej eller om man blot vil gå og kigge i forretninger resten af ens liv. Fordi en investering i et apperat som et fladskærms tv er lige som at købe en ny PC. næste generation er altid bedre og måske andda lidt billigere, og det falder lynhurtigt i værdi. Men det er desværre noget man må leve med. Men derfor er det jo ikke ens betydeende med at det der hænger hjemme på væggen er blevet ringere.
Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente - og vente og vente - til sidst får du sikkert penge for at få et leveret....
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Køb når du har behov !

Jeg købte for 2 år siden til en hamper pris i "nutidskroner". Men jeg ville ha været en fattigere mand på oplevelser, hvis jeg feks skulle ha set sidste VM og netop overståede EM på mit gamle CRT.

Og jeg nåede i starten også lige, at nyde lidt  af blæreeffekten

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Priskrig på fladskærme, nu eller vente ?   

For 2 år siden grinede arbejdskollegerne af mig, da jeg sagde, køber først et LCD tv når et 42" kommer ned i 4000 - 5000.- hvortil de hånede mig med ordene: Du er da ikke så dum at tro at det nogensinde kommer ned i den pris.

Jeg venter stadig ....men sikkert ikke så længe endnu og der er forresten ingen der griner mere, når der bliver snakket om priser der kun går en vej = ned.

Hygger mig fortsat med at se tv via CRT ( pc-skærmen ), har haft tv-kort i pc'en i 6 år.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Acer skrev:
Priskrig på fladskærme, nu eller vente ?   

Hygger mig fortsat med at se tv via CRT ( pc-skærmen ), har haft tv-kort i pc'en i 6 år.

Sikkert også bedre kvalitet, - end lige præcis LCD  

Men f**k hvor må det være dræbende,at se sport og film på, -  m lyd fra lydkort og Logitech højtalere   .

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Acer skrev:

Jeg tror ikke at priserne på high-end 50" og 60" tv er særligt afhængige af om et discount 37" TV koster 4k eller 7k. Priserne vil dog fortsætte med at falde, også for high-end modellerne, men et eller andet tidspunkt skal du jo vælge til at investere. Du kan ikke gøre et godt køb uden at købe noget.

High-end skærmene må jo være under prispres, ellers ville vi ikke se de fald på på eks. Pioneer 50'' og 60'' som er blevet "justeret" 20k  ned i forhold til prisen omkring årsskiftet - det må skyldes at man ikke kan forsvare at forlange 45k for et godt 50'' når man eks. kan købe et ganske udemærket 42'' til 10k. Javist, pris og kvalitet hænger da sammen men her er der nu alligevel for stor en forskel. Eksemplet med det 37'' var også blot min overraskelse over de alligevel er blevet billige. 

Men ingen tror på at dette prisniveau blot er midlertidigt udløst af priskrigen på folkeskærmene for igen at vende tilbage til det oprindelige niveau, +45k-priserne ?    

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

mbs1979 skrev:
Det man også kan vælge at forholde sig til er om man har lyst til at eje et fedt tv indenfor overskuelig fremtid og betale prisen eller om man liiige vil vente til næste sæson og se om det nu bliver bedre og billigere. Jeg har selv haft samme holdning til tingene. Men det man så kan spørge sig selv om om man skulle tage og begynde at leve livet og få sig noget fedt grej eller om man blot vil gå og kigge i forretninger resten af ens liv. Fordi en investering i et apperat som et fladskærms tv er lige som at købe en ny PC. næste generation er altid bedre og måske andda lidt billigere, og det falder lynhurtigt i værdi. Men det er desværre noget man må leve med. Men derfor er det jo ikke ens betydeende med at det der hænger hjemme på væggen er blevet ringere.

Det er rigtigt, næsen bliver fladere og fladere af at blive trykket imod ruden .

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg ville vente - og vente og vente - til sidst får du sikkert penge for at få et leveret....

Når jeg skal på plejehjem skal jeg have min nyindkøbte 200'' skærm med  

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke du skal regne med priserne stiger igen. På et tidspunkt er de fleste tv vel så udviklede at de finder deres "niveau" lidt lige som crt. Så kan der muligvis komme lidt stigninger pga inflation osv, men jeg tror nu der går mere end et par år endnu, hvis det nogensinde sker. Men hvis det ikke haster tror jeg faktisk jeg ville vente til lidt tid efter det analoge tv signal er blevet slukket

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg tror ikke du skal regne med priserne stiger igen. På et tidspunkt er de fleste tv vel så udviklede at de finder deres "niveau" lidt lige som crt. Så kan der muligvis komme lidt stigninger pga inflation osv, men jeg tror nu der går mere end et par år endnu, hvis det nogensinde sker. Men hvis det ikke haster tror jeg faktisk jeg ville vente til lidt tid efter det analoge tv signal er blevet slukket

Formoder også priserne finder et niveau, - og falder til ro. Spørgsmålet er selvfølgelig hvornår. Folk har tilsyneladende glemt hvad et ansstændigt CRT kostede ? I hvert fald kan de flade åbenbart ikke blive billigt nok for nogle . Når man får feks et 42" Pana80 til under 7k, er det mig altså en gåde at folk stadig spilder godt liv på et gammelt CRT .

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

brasch skrev:

Formoder også priserne finder et niveau, - og falder til ro. Spørgsmålet er selvfølgelig hvornår. Folk har tilsyneladende glemt hvad et ansstændigt CRT kostede ? I hvert fald kan de flade åbenbart ikke blive billigt nok for nogle . Når man får feks et 42" Pana80 til under 7k, er det mig altså en gåde at folk stadig spilder godt liv på et gammelt CRT .

hvis de har tdc kabel tv uden selector kan jeg nu godt forstå det

Men det er vel et spørgsmål om vilje/evne til at smide 7k på et tv fremfor noget andet. Har da indtil videre stadig et 32" sony der står og fylder op i soveværelset. Jeg satser da stærkt på at få et par hundrede for det

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Så altså, vente hvis man har et rimeligt CRT ? Ikke for at fornærme "LCD-lejren", men jeg vil ikke bytte mit 10 år gamle Sony triniton med en LCD-skærm dertil er de for kornede og grumsede . Plasma er en anden sag...... 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel an på behov og hvor meget du vil give. Pioneers "gamle" 42" modeller er så langt nede i pris at det er svært at forestille sig der kommer noget der er lige så godt i samme prisklasse, idet de fra i år ikke længere laver nye 42" plasma. Der kommer dog nogle LCD modeller, men der er ikke rigtigt nogen der ved hvordan de kommer til at være. Der er mange forventninger til hvor gode de bør være, men jeg tror personligt de skuffer i forhold til plasmamodellerne

Zildjianamd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Tror der går lang tid før det marked falder til ro. For mig at se ligner det PC markedet. Og har du samme holdning hvad angår PCer kunne du ha gået de sidste 15 år og sagt... Jeg køber den i næste måned, for der er den 500 kr billigere, eller har en større CPU. - Og så får du aldrig noget.
Om 5 år smører du sikkert din skærm på væggen fra tube. - Det bliver ved at udvikle sig, og vil man have noget må man købe det  -  og tage konsekvensen ;)
Til top Vis Zildjianamd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zildjianamd

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Zildjianamd skrev:
Tror der går lang tid før det marked falder til ro. For mig at se ligner det PC markedet. Og har du samme holdning hvad angår PCer kunne du ha gået de sidste 15 år og sagt... Jeg køber den i næste måned, for der er den 500 kr billigere, eller har en større CPU. - Og så får du aldrig noget.
Om 5 år smører du sikkert din skærm på væggen fra tube. - Det bliver ved at udvikle sig, og vil man have noget må man købe det  -  og tage konsekvensen ;)

selvom det måske ikke virker sådan, så er der altså sket nogle kvantespring på pc området de seneste par, specielt mht processorer. Hvis du køber en anstændig dual- eller quad core processor vil du sandsynligvis kunne bruge den ret fornuftigt en hel del år frem i tiden, men harddiske er derimod ved at blive så store (i hvert fald på desktop pc'er) at det ikke er noget jeg længere gider bekymre mig så meget om.

Men ja, du kan købe noget om en måned der er enten billigere eller bedre, heldigvis da for så er der da udvikling

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Zildjianamd skrev:

selvom det måske ikke virker sådan, så er der altså sket nogle kvantespring på pc området de seneste par, specielt mht processorer. Hvis du køber en anstændig dual- eller quad core processor vil du sandsynligvis kunne bruge den ret fornuftigt en hel del år frem i tiden, men harddiske er derimod ved at blive så store (i hvert fald på desktop pc'er) at det ikke er noget jeg længere gider bekymre mig så meget om.

Men ja, du kan købe noget om en måned der er enten billigere eller bedre, heldigvis da for så er der da udvikling

Og hvad skal jeg så bruge den øgede cpu kraft til?
Bliver brevene/notaterne skrevet hurtigere? Nej
Kører internettet hurtigere? Nej
Kommer der flere penge ind via netbank? Nej
Osv......

Jeg har ikke brug for øget cpu-kraft til mine behov og det kender jeg en hel del der heller ikke har, når man går dem på klingen.
Hvis man spiller meget, så er det da klart, at behovet er der men ellers........?

Det samme gælder for fladskærme. De er efterhånde så gode, at de er gode nok. Så er der kun entusiasterne til at holde liv i Pioneer, og er de nok - antalsmæssigt? Det tror jeg ikke. Og Pioneer kan ikke i den brede befolkning brande sig stærkt nok til at kunne forlange præmiumpris. Og designet .....  Der viser LG og Samsung, hvad der er muligt. Skal man købe en skærm, der er grimmere men koster mere.......der dumper Pioneer ret hurtigt. Og i butikken ser alle skærme alligevel halvdårlige ud. Så hvis Pioneer vil overleve på tv-markedet (det er der jo ingen der siger de SKAL) så hedder det - priserne NED, NED og atter NED (og selvfølgelige designet op).

De nye LCD ser godt ud, men desværre lidt for machoagtige. Det er naturligvis ikke noget problem for den enlige nørd, men kan blive et problem i en husstand, hvor der også er kvinder. De elegante LCD fra LG (6000 serien) og Samsung kontra "hardcore" design fra Pioneer.

Hvem tror I der vinder i det lange løb?

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
Og Pioneer kan ikke i den brede befolkning brande sig stærkt nok til at kunne forlange præmiumpris. Og designet .....  Der viser LG og Samsung, hvad der er muligt. Skal man købe en skærm, der er grimmere men koster mere.......der dumper Pioneer ret hurtigt. Og i butikken ser alle skærme alligevel halvdårlige ud. Så hvis Pioneer vil overleve på tv-markedet (det er der jo ingen der siger de SKAL) så hedder det - priserne NED, NED og atter NED (og selvfølgelige designet op).

jeg kan nu ikke se hvad hverken samsung eller lg gør bedre ved designet end pioneer? Jeg synes det meget enkle design er noget pænere end nogle af de farvede rædsler samsung har lavet gennem tiden

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes