| Forfatter |
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
| Hmm.. Hvad er 2 uger, når man skal lytte til den en del år? Oh well, det er jo dit valg, håber du bliver glad for det. |
|
|
Ja 2 uger er lang tid i min verden
Nu har HRT'en hentet mange roser blandt anmelderne, så tror nu slet ikke den er så ringe - til under halv pris af Rega'en.
Nu har jeg købt den på nettet, så jeg har jo mulighed for at teste den lidt de næste 14 dage. Smager den ikke, så bliver den bare returneret, og ind med en Rega
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm..kan se der er en original HRT til salg her på hifi4all, den skulle efter hvad jeg har hørt være nok den bedste version
han har lavet, hvis man er til "lp lyd". Og så er den jo ikke dyrere end at den kan sælges igen eller afløse en bedre cd spiller
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
merz skrev:
hmmm..kan se der er en original HRT til salg her på hifi4all, den skulle efter hvad jeg har hørt være nok den bedste version han har lavet, hvis man er til "lp lyd". Og så er den jo ikke dyrere end at den kan sælges igen eller afløse en bedre cd spiller
 |
|
|
Det er en MS 1 - den jeg har købt er en II+
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er jeg klar over, gør blot opmærksom på hvad jeg har hørt. Den oprindelige version blev brugt til at "komme ind på
markedet", efter signende med en noget mere harmonisk/analog lignende lyd. De seneste modeller skulle være mere lyse i
det, men selvfølgelig smag og behag
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Holfi-kollega. Jeg står jo i samme situation, så giv lige heads up når du føler du har gennemlyttet din nye dac :)
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landende HRT'en fra USA i dag
De første indtryk er meget gode, men har ikke nået at lytte mere end et par timer.
Den er heldigvis ikke så skingrende lys, som den Bladelius jeg har haft på prøve.
Så de næste dage bliver meget spændende....
Der skulle også snart dumpe et Wireworld Ultraviolet USB kabel ind af døren, og det bliver da endnu mere spændende, om
man kan høre forskel
|
| Til top |
|
| |
j203 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan se du jagter en dac. Hvis du skulle bo i nærheden af Århus må du gerne prøve min Music Hall 25.2 så kunne du samligne lidt. Den spiller efter min mening Kanon.
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@hm_dk jeg havde ellers indtrykket af bladelius var utrolig varm og blød i lyden, men der tager jeg åbenbart fejl? Overvejer
selv den nye HRT så det ville være fedt at få lidt mere review når dine ører har vænnet sig lidt mere til den
Jeg vil også gerne høre om dit USb kabel gør en forskel. Jeg bruger det billigste fra Fona. Er overbevist om alt andet er
overtro
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
@hm_dk jeg havde ellers indtrykket af bladelius var utrolig varm og blød i lyden, men der tager jeg
åbenbart fejl? Overvejer
selv den nye HRT så det ville være fedt at få lidt mere review når dine ører har vænnet sig lidt mere til den
Jeg vil også gerne høre om dit USb kabel gør en forskel. Jeg bruger det billigste fra Fona. Er overbevist om alt andet er
overtro  |
|
|
Hej...
Jeg har desværre ikke haft den fornødne tid, til at gennemlytte den.
Dog er det tydeligt, at den er mere nautral i lyden, i forhold til Bladelius'en, som jeg finder alt for lys.
Har ikke fået mit kabel endnu, så heller ingen info der - endnu
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet lyttet en lille uges tid, og det er tid til at gøre status.
HRT MSII+ er en ganske fin lille streamer, som gør dens job rigtig godt. Lyden er meget neutral, og jeg syntes den svinger
rigtig godt med mit setup, modsat Bladelius USB DAC, som virkede skingrende lys i mit setup.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at Bladelius'en også er en rigtig fin DAC, hvis man parrer den med det rigtige udstyr. Den spillede
varmere, end HRT'en - så lidt smag og behag... De er ligeledes fysisk samme størrelse, og begge er produceret i USA - man
fristes næsten til at tro, at der er nogle paralleler et sted?
Mht USB kabler, så kan jeg kun sige - der er forskel!
Jeg har først spillet med et billigt USB kabel, som har fulgt med til en ekstern cd-brænder, og det lød da meget godt. Så fik jeg
et Wireworld Ultraviolet ind af døren, det har givet mere dynamisk og bredere lydbillede. Jeg har begge kabler tilsluttet
computeren, så jeg hurtigt kan skifte rundt, hvis jeg skal teste forskellen - og den er større end man lige skulle regne med.
Så er faktisk glad for, at jeg kunne nøjes med en DAC til under halv pris af en Rega - jeg er yderst tilfreds.
Mission accomplished
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det, jeg forstår dog ikke helt hvordan Bladelius'en på en gang kan være skingrende lys og spille varmere end
HRT? Nuvel, bare du er glad, men lad endelig være med at låne en Rega hjem nu!
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Tillykke med det, jeg forstår dog ikke helt hvordan Bladelius'en på en gang kan være skingrende lys og
spille varmere end
HRT? Nuvel, bare du er glad, men lad endelig være med at låne en Rega hjem nu! |
|
|
Tjaa der var bare lidt mere glød og varme over den, men samtidigt var toppen alt for lys.
Sådan kan man jo blive ved - der findes jo altid noget bedre, ligemeget hvad vi snakker om. Jeg er meget tilfreds nu, og det
er bankkontoen også - har trods alt sparet over 3000 kr, som skal bruges til noget andet sjov
Så total set har jeg fået penge i hånden, ved at sælge min XTZ, og bytte den til en brugt Holfi, med ny DAC. Rent lydmæssigt
virkede XTZ'en nærmest livløs - jo vidst den kunne spille, men der var bare ingen liv eller sjæl over den whatsoever.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke en kritik, jeg synes du har taget et gevaldigt skridt frem ad!
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |