Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Strømforbrug på pc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror DAO er af den meget forsigtige type... Støvet skal du ikke være bange for, du skal hellere sørger for at købe en
backup hdd, så du ikke mister alle dine ting. For gennem alle mine +15 år er det eneste der er gået ved mine computere
harddisken og en skærm (tror dog ik det var støv).

Køb en ASUSebox eller mac mini og den vil holde i alt evighed også selvom du putter den i ovnen med en pose støv.
Tror sådan en bruger 10-20 watt idle og 60 watt full..

Men overvej dette. Hvis du har en PC der bruger 300 watt, laver den en del mere varme, ergo spare du på el-regningen. Energi
balance, du får intet gratis og intet forsvinder helt ;)
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
D A O skrev:
daniels skrev:
OK.Jeg har nu aldrig haft problemer med støv eller for høj varmeudvikling på nogen PC gennem tiden.

Okay så har du været heldig, mange PCer bryder ned pga støv i CPU blæser/køler, PSU og rundt på MB.
I Pro udstyr bygges der ekstra støv filter ind så problemet fanges uden for boksen.

Tror ikke det er en diskussion vi skal tage meget længere i denne tråd. for der er vi ikke helt enige.

For med 18 år som IT tekniker, har jeg nu aldrig kunne konstatere defekte maskiner grundet støv - det skal så siges at jeg har oplevet det én gang i en fabrikshal med en PC i hvor der stod en støbemaskine. Der stoppede CPU blæseren, men kun fordi hele computeren var fyldt med gipspulver og pulveret nu nåede op til CPU blæseren, så den gik ned.

Kan da også nævne en række helt nye IBM/HP/Dell servere, hvor der ikke er støvfilter.

Jeg har prøvet det med en Acer bærbar, som blot har stået i stuen til foobar mv. Jeg har altid en luftspray stående til netop denne bærbar. Køleribberne bliver fuldstændig sat til i støv og den bliver så langsom, at den knap kan åbne en hjemmeside. Et pust eller to får hastigheden op igen.

Da den blev brugt hver dag skulle have et pust hvert halve år.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes