Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til grumet billede på mit samsung! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg har købt et Samsung LE32R86 for noget tid siden, som havde fået nogle gode anmeldelser.

Mit problem er bare at når jeg ser normal tv, så er det grumset og grimt at kigge på, jeg har så været nede i fona hvor jeg købte det og spørge dem af, første gang fik jeg den her cd til hjælp af indstilling af tv'et men den hjalp slet ikke, anden gang fik jeg så og vide at det var fordi at det ikke var HD billedsignal som kom ind, men analog.

Så sådan så jeg forstod det så modtog mit tv et signal på 480I og prøver så derefter at få det til at ligne 720P ved "digte" eller "gætte" sig til nogen af pixlerne - derfor det dårlig resultat + også att dårligt antenne signal giver dårligt billede.

Er det virkeligt sandt? skal jeg gå og vente på at der kommer nogle ordenligt HD tv pakker før jeg får et ordenligt billede når jeg ser ganske almindeligt tv? :(

Og lige en sidste ting, jeg har brugt den her guide til opsætning af mit tv når jeg spiller xbox 360, men der er ingen til normal tv, kan jeg eventuelt få lidt hjælp til det?

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=513376

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Ja, dit digitale apparat har det skidt med et analogt signal.

Men tror du forveksler digital kvalitet med HD-kanaler. Det er ikke det samme.

Har ikke været inde og kigge på dit TV´s specifikationer, men går ud fra, den har indbygget analog tuner samt en DVB-t tuner.

Da du heller ikke skriver noget om dine modtagerforhold, kan det være svært for mig at hjælpe dig, men stueantenne/tagantenne vil kunne give dig et temmelig godt digitalt DVB-t-signal på DR, DR2, TV2.

Hvis du har kabeltv, evt. TDC (yousee), skal du bruge en DVB-C-tuner samt indstikskort, hvorefter du kan se de fleste kanaler i digital kvalitet (dog kun få i HD-kvalitet), og i hvert fald ikke i grumset kvalitet.

Går ikke ud fra, at dit tv fejler noget, og at din 360-er viser et flot signal afh. af tilslutning.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes