| Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Kappen.
Jeg undskylder, hvis min kommentar om finanskrise kunne misforstås og lyde nedladende. Det er såmænd bare det eneste vores hverdag snart rummer, og det får os måske til at stoppe op en ekstra gang eller to, i hvert fald hvis vi skal tro på nyhedsmedierne.
Jeg erkender at avancen er lige som den skal være. Husk på, at der er kun én til at importerer, markedsføre, distribuere, lagerføre, betale for spalteplads på Internettet og i de trykte magasiner, mv. og det er undertegnede, så derfor skal der selvfølgelig være en tilstrækkelig avance, hvis en forretning fortsat skal kunne drives som et rentabelt foretagende.
Mvh.
Rune Skov
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det at jeg oprettede tråden synes jeg ikke at jeg skal slås i hartkorn med "ikke troende".
Hvis du læser hvad jeg skrev "med et smil på læben" så reflektere jeg over den noget pompøse og i mine øjne dybt useriøse beskrivelse af produktet.
BTW - hvis du sælger kabler på basis af tro så bør du skifte branche - vatikanet mangler sælgere.
Jeg vil slet ikke forholde mig til om kablet er 35k værd eller ej - det er for såvidt lige meget, men det er prisen er formodentligt sat som et salgsargument (ikke tilbud :-) )
M
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
FLEX skrev:
|
Kære HiFi-entusiaster.
Det er altid godt med lidt sund skepsis, når man skal have have de hårdt tjente mønter op af lommen. Specielt i denne tid, hvor mange går rundt med en permanent dårlig mave over en smule økonomikrise.
Jeg er også bevidst om, at det ofte er de samme tvivlere, der laver disse tråde om kabler og specielt priserne på kablerne.
Jeg går også ud fra at ingen af de herrer har haft disse kabler installeret i eders respektive set-up's ej heller hørt dem ved en forhandler eller dets lige.
De herrer skal derfor være mere end velkommen til at stikke snuden ind forbi Flex Audio og give mit set-up et lyt, der selvfølgelig er wired op med Echole Obsession. Medbring gerne egen kabler, så vi kan lave en direkte sammenligning, hvis dette ønskes.
De ønskes en fortsat god HiFi-debat og fornøjelse med musikken.
Mvh.
Rune Skov
|
|
|
Haha, man kan også høre hvem denne "økonomikrise" rammer, mangen til desperat salgsteknik skal man lede længe efter, man skal vist ikke have en iq på ret meget over stuetemperatur for at regne ud at der er en udemærket avance på de kabler der. Men det er selvfølgelig ikke årsagen, til at folk holder sig tilbage og er skeptiske.
|
|
|
Hm... Godt oplæg til fortsat mudderkastning, men lad nu det ligge - det er set før!!!
Jeg synes nu, at Runes indlæg er ganske velplaceret; man bliver nødt til at slås igen, når ens produkt får sådan en medgang!
Det skal dog siges, at kritikken i mine øjne ikke er rettet med selve produktet men nærmere mod formuleringen i markedsføringen.
...organisk lyd... 
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuvel, nuvel...mine herrer 
Jeg accepterer bestemt, at man som forbruger stiller spørgsmålstegn ved ordlyd i annoncer...også i dette tilfælde. Med organisk skal forstås "levende". ofte lyder diverse set-up's flade og musikken opleves bestemt IKKE levende. Det er det, jeg forsøger at beskrive.
Jeg tager kritikken til efterretning og vil da forsøge at være mere præcis i min beskrivelse fremover.
Og, kære Morkaj, jeg tager det skam med et smil
Fortsat god aften.
Med venlig hilsen
Rune Skov
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten vil man betale, eller også vil man ikke. så kan man selv teste, lytte, og se om det er pengene værd.
personligt kan jeg ikke lide udtrykket "organisk" fordi at folk ikke er helt enige om hvad det egentlig betyder, for mig personligt betyder det en "analog lyd light", dvs en lettere farvning i det øverste og nederste område, men med en god klar mellemtone. men på ingen måde neutralt.
dernæste giver det ikke mening at snakke om organisk når der er snakke om elektronik, der nu en gang er dødt.
Men den reelle problemstilling er også: skal hifi forhandlere arbejde for 30 kroner i timen, og vil man selv det? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg at det er de færreste der kaster sig ud hifi handel for at blive millionære, det sker bare ligesom.
Dog har man muligheden for at kombinere hobby og erhverv, det er der nogen der mener er mange penge værd.
Dog er jeg ganske sikker på at der er mere en 30kr. op at sælge det nævnte kabel, men det er nu engang ikke diskussionen.
Din udlægning vedrørende "organisk" lyd er derimod glimrende, totalt uanvendeligt ord i hifi sammenhæng. Generelt er en beskrivelse af lyd noget hø - det skal høres.
MVH m
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok nu er det vist feset ind da Flex har taget det til efterretning så hvorfor blive ved med at køre i det organiske .  mvh
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy jesus man det er jo vildt kryderen altså, koster jo mere end hele mit anlæg tilsammen.. Men hvis man boede i dubai og havde en stor nok turban, ja så er det vel ikke helt hen i skoven hehe..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
| Holy jesus man det er jo vildt kryderen altså, koster jo mere end hele mit anlæg tilsammen.. Men hvis man boede i dubai og havde en stor nok turban, ja så er det vel ikke helt hen i skoven hehe..
|
|
|
ok det kan være man skulle til at sælge fritureolie
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet er vel uinteressant for de fleste, allerede fordi man med 38.000 kr. kunne skabe meget større forbedringer andre steder i kæden. Men hvis man nu har pengene til et mega-ultra-giga high-end anlæg, så kan jeg da godt forstå at man også gerne vil prøve nogle kabler til denne pris for at se om der er mere at hente på den konto. Hvis der ikke er, kan man jo bare lade være. Jeg synes ikke denne mistænkeliggørelse af forhandleren er rimelig. Der er jo heller ingen rationel grund til at køre rundt i en bil med alu-fælge til 40.000 kr. men (nogle) folk gør det alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke helt I forstår ordet organisk. Det har ikke noget med planter at gøre. At noget opfører sig organisk betyder blot at det fungere som en naturlig helhed.
Virksomheder kan også have organisk væks. Her betyder det en naturlig vækst baseret på egne ressourcer og ikke tilkøbte.
At noget får betegnelsen organisk betyder blot at det på en eller anden facon agerer naturligt.
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg tror ikke helt I forstår ordet organisk. Det har ikke noget med planter at gøre. At noget opfører sig organisk betyder blot at det fungere som en naturlig helhed.
Virksomheder kan også have organisk væks. Her betyder det en naturlig vækst baseret på egne ressourcer og ikke tilkøbte.
At noget får betegnelsen organisk betyder blot at det på en eller anden facon agerer naturligt.
|
|
|
Netop - var ordet "botanisk" blevet brugt istedet, så ville der være noget om snakken. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
så burde man vel bruge ordet "synergy" eller "helhed". men at du og jeg har så forskellige opfattelser af ordet organisk i hifi sammenhæng demonstrerer vel blot at det er for tvetydigt til at kunne blive brugt til at beskrive lyd
ordbogen over det danske sprog definerer organisk som: (ordnet.dk)
"1) forsynet med organer; som er i stand til at udføre livsfunktioner; levende; ogs.: som staar i forbindelse med, beror paa de funktioner, der betinger ell. er udtryk for en organismes liv"
ordet "levende" er hvad jeg normalt forstår ved at noget er organisk. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retfærdigvis skal det siges, at (næsten) lige meget hvilket udtryk Flex Audio havde brugt, ville det ikke have været dækkende. Ordet levende kan man heller ikke bruge om kabler, når man nu lytter til dødt elektronik. Og hvad mener man men ordet levende, når man taler om musik? Det musik, der minder mest om en live-optagelse, det musik som bevæger én, det musik som får en til at føle at man er med i recording-studiet, noget helt fjerde...?
Ordet medfører også de konnotationer, at disse kabler vil kunne tilføje (forbedre lyden, farve lyden, rense lyden, whatever...) noget i signalet, som sendes til HT'erne, og der er absolut ingen beviser for, at HT-kabler kan gøre dette, uanset pris.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke slå et ord op i en ordbog, og så tro man har alle anvendelser af ordet med her.
Et ord får ofte andre betydniger end det det oprindeligt kommer fra. Der er mange eksempler på udtryk fra de naturvidenskabelige fag, der bevæger sig over i sociologien og her får nye betydninger. Betydningerne er dog afledt af den oprindelige.
Prøv at søg på google og "organisk lyd". At nogle få ikke kender betydningen af udtrykket "organisk" andet end i sit oprindelige element, skal da ikke afholde os andre fra at bruge mangfoldigheden i det danske sprog. Så bliver sproget blot klinisk (et andet rigtigt godt hifi-ord).
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi er helt enige. jeg advokerer blot imod at man bruger ord der ikke er generel konsensus omkring. ord som "varm" "klinisk" "kold" "kedelig" er vi jo lidt mere enige om end andre.
men det er jo nok en udvikling du har ganske ret i, det er jo ikke længe siden at der kom en længere tråd ud af udtrykket "musikalsk". på trods af at der var en nogenlunde enighed om at musikalsk/musikalitet er en menneskelig egenskab, der umuligt kan tillægges elektronik, så bruges den stadig. "selvom man har ret i teorien, betyder det ikke at man har ret i praksis" (hvilket desværre ganske kraftigt gælder mig selv) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Har du ellers noget fornuftigt at fortælle? nu er det fjerde gang du kommer med noget dumt,
måske bliver det bedre den femte gang.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det har jeg da synes det er helt fint at man kan være skeptisk men ok direkte at blive ved med at køre rundt i det organiske,når Flex har taget det til underretning hvorfor så forsætte i det.
Så lad mig høre Steen er det dumt at træde mere i det eller føler man sig ramt.
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefano
Jeg kan ikke lige se hvorfor jeg skulle føle mig ramt, jeg sælger ikke kabler endnu, men
det kommer snart, så her kommer lige en REKLAME for mit nye kabel
PARADISO HIGH END KABEL
Efter lang tids udvikling, er Paradisso kablet færdig (navnet har intet at gøre med marinerede
hvidløg fra Netto) Eksempelvis farvevalget (blå) har taget 7 år, lyden overgås kun af Paradiso
med farven rød, stikkene er lavet af børnearbejdere fra Kina. Efter at have ligget på lager i 6 år,
ved en temperatur på 16,87 grader, bliver kablerne behandlet med urin fra en 66 årig prostata patient, efter denne lange, og besværlige udviklingsproces, er prisen incl. 100% fortjeneste
300 kr. pr. sæt.
Thorhauge Audio
|
| Til top |
|
| |