Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kan man høre græsset gro? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Stefano

Jeg kan ikke lige se hvorfor jeg skulle føle mig ramt, jeg sælger ikke kabler endnu, men

det kommer snart, så her kommer lige en REKLAME for mit nye kabel

PARADISO HIGH END KABEL

Efter lang tids udvikling, er Paradisso kablet færdig (navnet har intet at gøre med marinerede

hvidløg fra Netto) Eksempelvis farvevalget (blå) har taget 7 år, lyden overgås kun af Paradiso

med farven rød, stikkene er lavet af børnearbejdere fra Kina. Efter at have ligget på lager i 6 år,

ved en temperatur på 16,87 grader, bliver kablerne behandlet med urin fra en 66 årig prostata patient, efter denne lange, og besværlige udviklingsproces, er prisen incl. 100% fortjeneste

300 kr. pr. sæt.

Thorhauge Audio

Haha, lidt useriøst af en branchemedlem, men det værste er at det ikke engang er helt ved siden af..

Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 December 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ok jamen stort af dig Roger over.

Held og lykke med salget .

men lige et spørgsmål hvor den fra det jeg vil hen med, er det latterlige tema om hvad er organisk når nu den respektive forhandler har beklaget, hr thorhauge hvorfor så tvære rundt i det . Så er det jo bare at skrive om et eller andet.

Ja nu bliver jeg sikkert upopulær men hva i care not.

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

vi er helt enige. jeg advokerer blot imod at man bruger ord der ikke er generel konsensus omkring. ord som "varm" "klinisk" "kold" "kedelig" er vi jo lidt mere enige om end andre.

jo, men nu er der jo forskellige opfattelser af den samme lyd. Det som nogen opfatter som varm lyd kan af andre opfattes som mudret. Og så er vi vel lige vidt?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
kim olsen skrev:

vi er helt enige. jeg advokerer blot imod at man bruger ord der ikke er generel konsensus omkring. ord som "varm" "klinisk" "kold" "kedelig" er vi jo lidt mere enige om end andre.

jo, men nu er der jo forskellige opfattelser af den samme lyd. Det som nogen opfatter som varm lyd kan af andre opfattes som mudret. Og så er vi vel lige vidt?

Ja, man vil altid have mange opfattelser af hvad der er god lyd.
Nogen vil f.eks. prøve at indavle egenskaber i deres anlæg, som andre let kan undvære.

Hvor meget bas der skal være, synes at være et af de største diskussionsemner.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 December 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Det er korrekt, men man må søge en tilnærmet fælles referenceramme. nu er varm og mudret ikke det samme i min verden, men det kan være at vi har forskellige referencer.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 December 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

brasch skrev:

Det er korrekt, men man må søge en tilnærmet fælles referenceramme. nu er varm og mudret ikke det samme i min verden, men det kan være at vi har forskellige referencer.

Her er netop kernen i disse diskussioner. Dit ønske om tilnærmet fælles reference er ganske enkelt utopi, idet vores opfattelsesrepertoire er afhængig af individet! Varm og mudret er ej heller det samme i min verden, men hvor går grænsen?
Jeg har været til et hav af lyttesessions hvor ordet varm er blevet det repræsentative for ydelsen, men hvor min opfattelse har været mudder. ( unøjagtighed- opbrydning ).
Ordet organisk er i denne sammenhænge mindst lige så rimeligt og fyldestgørende som alle andre betegnelser der ytres i vores hobby, hvis man vel og mærke tænker i hifi-termer..

For et par år siden var jeg til en lytteaften hos en dedikeret hifi-nørd, som udelukkende beskæftigede sig med reference..! der blev brugt mange flotte ord i den sammenhæng: naturtro - instrumentets klang - dynamik - realistisk lydbillede etc. Efter ganske kort tids lytning, som blev understreget den ganske aften og halve nat, måtte vi sande at kun dynamikken var stede, og det ikke i imponerende størrelse. Vi tog derfra med undren..?

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

brasch skrev:

nu er varm og mudret ikke det samme i min verden, men det kan være at vi har forskellige referencer.

jeg forstår hvad du mener og derfor er det måske ikke det bedste eksempel i verden, men dels blev pointen forstået (hvilket vel er det vigtigste) og dels tror jeg egentlig ikke det er et forkert billede af virkeligheden. Opfattelsen af lyden er meget forskellig. Jeg spiller på nogle B&W med Denon, det skulle jo efter hvad folk skriver rundt omkring være decideret "ondt-i-ørerne-skingert", men hvis jeg virkelig synes det så havde jeg jo nok skiftet noget af udstyret ud. Derfor er min definition af "varm" lyd nok heller ikke den samme som deres

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
kim olsen skrev:

brasch skrev:

Her er netop kernen i disse diskussioner. Dit ønske om tilnærmet fælles reference er ganske enkelt utopi, idet vores opfattelsesrepertoire er afhængig af individet! Varm og mudret er ej heller det samme i min verden, men hvor går grænsen?
Jeg har været til et hav af lyttesessions hvor ordet varm er blevet det repræsentative for ydelsen, men hvor min opfattelse har været mudder. ( unøjagtighed- opbrydning ).
Ordet organisk er i denne sammenhænge mindst lige så rimeligt og fyldestgørende som alle andre betegnelser der ytres i vores hobby, hvis man vel og mærke tænker i hifi-termer..

For et par år siden var jeg til en lytteaften hos en dedikeret hifi-nørd, som udelukkende beskæftigede sig med reference..! der blev brugt mange flotte ord i den sammenhæng: naturtro - instrumentets klang - dynamik - realistisk lydbillede etc. Efter ganske kort tids lytning, som blev understreget den ganske aften og halve nat, måtte vi sande at kun dynamikken var stede, og det ikke i imponerende størrelse. Vi tog derfra med undren..?

Hej Gl jas kan ikke blive mere enig det er meget inviduelt om hvad forlk synes hvad der er godt og dårligt.

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

det tror jeg vist ikke vi kan være uenige i, selvom jeg dog synes at der er langt fra en diskussion om ordvalg til at beskrive lyd og så til hvad der er godt og dårligt (den kan fortsætte i det uendelige og dermed være spild af tid for alle parter.)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes