| Forfatter |
|
jamescarrey Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg er på udkig efter et anlæg, jeg lytter meget til musik, har aldrig haft surround, og har derfor ikke noget at bruge det til, Jeg har max. 8000,- at købe for inkl. højttalere, har kigget lidt på lidt denon med et sæt dali højttalere, men ved ikke hvor meget kvalitet man får for de penge, men alternativet er at købe et sæt samsung et eller andet i en expert/elgiganten/fona butik. Der må vel være en forskel. Nogle gode råd inden jeg begiver mig ud i det....
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med Elgiganten og Fona og den slags. Du får en masse plastic og lys og gejl. Hvis du vil have hi-fi, så gå i en hifi forretning. Så får du mest for dine 8000. Eks. kan du nøjes med en forstærker hvis du ikke har tænkt dig at høre radio på anlægget osv. Prøv at kigge på forhandler oversigten på hi-fi4all og se hvad der ligger i rimelig nærhed af din bopæl. Denon og dali er gode mærker forøvrigt. Cambrigde er vist heller ikke dumt, som vi siger i Jylland
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drøn ud i de nærmeste hifi-forretninger og lyt på en masse forskelligt og dan dig et indtryk af hvad du synes lyder godt :)
Glem alt om Elgiganten, fona, merlin o.l.
Jeg vil foreslå dig at besøge Vassagohifi i Odense. De har utrolig mange spændende produkter, og efter sigende brandgod
service.
God jagt..
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige for sjov vise dig hvad du kan få for 8000 kr. Det er bare et eksempel, så du kan se at du altså kan få meget for dine penge i en hi-fi forretning
Dali concept 6 følsomhed 91 db 8ohm, nemme at trække dvs. ikke behov for en stor forstærker, en "lille" forstærker er billigere i indkøb. sætpris 3998 kr

Cambridge Azur 34 2 x 45 watt i 8 ohm. Nok til at trække dali da de er meget følsomme. Der iPod indgang hvis du har brug for at høre musik som vennerne måske har med , el hvis du selv har en. 
Denon har også en på 2 x 45 watt, men uden iPod og med pladespiller MM indgang, du betaler altså for noget du måske ikke skal bruge?

Prisen er den samme på dem begge 1899
DenonDCD 510A til 1899 med fernbetjening som passer med forstærkeren = en remote til det hele
Pris 1899
Cambridge Azur 340C også her kan en remote klare det hele

Pris 1799
VAN DEN HUL The SNOWLINE højtalerkabel 4 m for 196 kr
ARGON 5055 signal kabel 179 kr.

Samlet pris 8071 kr. /8171 Cambride & dali/ Denon & dali
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige fortælle dig at du bør holde dig fra Dalis Concept serie. Du skal helst op i Ikon før Dali bliver noget ved.
I mine ører får du langt langt mere for pengene i XTZ højttalere end hos Dali.
Mit bud til dit budget ville være:
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/forstarkare/rubrik_3
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/subwoofer/XTZ-9 9-W10.16-Matt-Black
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/satellithogtala re/xtz-93.21
til en samlet pris af 7700 danske kroner + fragt (ca. 300).
XTZ får rigtig fine anmeldelser med på vejen, og har selv hørt og ejet et par af deres produkter, og hørt stort set hele Dali
sortimentet som det ser ud i dag, og XTZ vælter Dali af pinden når vi snakker hvor meget du får for dine penge.
Se evt dette link og læs lidt på anmeldelserne:
http://www.xtz.se/se/press-/-tester/tester
Mvh
René Skriver
|
| Til top |
|
| |
Thomas2641 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig i at man skal op i dalis ikon serie før det bliver godt. Lektor-serien kan også godt gå, men koncept-serien er efter MIN mening ikke lig med hifi. De buldrer og spiller ikke særlig detaljeret. Efter MIN smag ;-)
Men tag ind i hifiklubben og kig på B&Ws dm685 højttaler. Den er sat ned med 300kr pr stk i øjeblikket, så et par koster 3398kr. De er kåret som de bedste højttalere i deres klasse af whathifi.com, og de spiller AL slags musik rigtig godt for pengene:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_dm6 85_hojttaler_sort-ask.htm
Hvad forstærkere og kabler angår er jeg helt enig med foregående =)
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører jo selv med horn, så hvad Dali kan ved jeg ikke. Tog bare udgangspunkt i jamescarrey's indlæg for at lede ham væk fra div. bambus anlæg Men ja, man skal klart ud og lytte og læse tests og spørge på hifi4all.
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kunne du gå i en helt anden retning, når nu budgettet er så begrænset, som det, trods alt, er.
Køb en NAS, en iPod Touch, en Sonos ZP120 og et sæt højttalere. Det burde kunne holdes indenfor prisen, hvis du ser dig lidt for, køber brugte højttalere osv. Du slipper fo at tænke på signalkabler og indgange du aldrig bruger. Du får 15000 radiostationer + ekstra (lækker) funktionalitet fra NAS og iPod touch som bonus. Og så lyder det altså ganske, ganske udmærket...
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at købe brugt? Hvis du køber brugt kan du få en del mere for pengene.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Alternativt kunne du gå i en helt anden retning, når nu budgettet er så begrænset, som det, trods alt,
er.Køb en NAS, en iPod Touch, en Sonos ZP120 og et sæt højttalere. Det burde kunne holdes indenfor prisen, hvis du ser dig
lidt for, køber brugte højttalere osv. Du slipper fo at tænke på signalkabler og indgange du aldrig bruger. Du får 15000
radiostationer + ekstra (lækker) funktionalitet fra NAS og iPod touch som bonus. Og så lyder det altså ganske, ganske
udmærket... |
|
|
Det kunne fx kombineres med et sæt Audioengine A5, som er en aktiv højttaler med fine anmeldelser til 2400kr sættet
|
| Til top |
|
| |
jamescarrey Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, takker for alle svarene, hvad med: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_m enuet-royal-mkii_hojttaler_sort.htm er de noget værd????
|
| Til top |
|
| |