Forfatter |
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
skulle der være nogen af jer der har samme dårlige oplevelser med samsung LCD tv, jeg fik mit 1. 40" i 2005 det gik 4 dage før garantien udløb, vi måtte dog maile med samsung med 59 mails før de gav sig og erstattede til et nyt...det er nu også gået sig en tur, på samme måde som der blev nævnt i kontant for tid siden på dr 1.....nu må jeg ha det skilt ad for at se de kondensatorer der er gået i strømforsyningen, dette nåede dog knap 7 år....men stod billedmæssig ok indtil det ikke ville starte i onsdags.....nogen der har haft de samme problemmer????
vh velkommen
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Branchen siger selv ifølge nedenstående link at et nyt LCD tv ikke skal forventes at holde mere end 5 år.
http://beep.tv2.dk/guide/fladskæme-kort-levetid-gør-det-svær t-forbrugerne
Det virker ikke helt rimeligt, men Samsung er vel om nogen den der tegner branchen, så de mener nok du skal være
tilfreds med 7 år.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte dette Sony i 2005 og solgte til min nabo i 2009 og det kører endnu og har endnu ikke haft service. Tv'et kører en 8 10 timer dagligt. Så Sony kan da godt og denne model har endda god lyd pga 10cm dybt kabinet med gode ht'ere i.  Synes egentligt, at Samsung oversvømmer markedet med sine produkter. Du kan snart ikke få andet mærke efterhånden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
2005, så må det være 8 måske 9 år, og mere kan man nok ikke forlange. Nu kan du få nyere teknik der bruger mindre strøm, flotter design, flere
feature til færre penge
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo ikke lige fordi, at jeg anbefalede tråd starter, at købe lige netop dette tv. Nogle skifter først ud, når det ikke kan mere, eller giver daglige problemer. Men det var bare for at vise, at Sony er mere pålideligt, end Samsung. Uanset, om du køber det dyreste tv eller et i den billigste ende, så er det, det samme billige underdimensionerede elektronik du finder i Samsungs tv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er effekten af vores forbrugs-samfund. For at holde hjulene i gang, må produkterne ikke holde for længe. De skal gå i stykker eller blive forældede indenfor få år. Ellers er der jo ingen grund til at købe nyt.
Producenterne er i dag blevet dygtige nok til at kunne beregne hvor længe et produkt kan holde. Derfor laver de produkterne af komponenter, som har en levetid der lige nøjagtig kan holde den lovmæssige garanti periode hos de fleste forbrugere. Dem der så bruger deres produkt mere end gennemsnittet oplever at de går i stykker før garantien udløber. Resten holder lige lidt længere.
Der er forskellige måder at gøre det på. De fleste producenter gør det ved at vælge kondensatorer med kort levetid. De monterer så disse kondensatorer lige ved siden af en køleplade som bliver meget varm. Derved er de sikre på at de har en konstant høj temperatur omkring disse kondensatorer. Dette gør at kondensatorerne kun har en levetid omkring 4-5000 timer. Med en gennemsnitlig daglig drift tid på 3 til 4 timer, giver det en levetid på lige lidt over 2 år.
En anden metode er at programmere firmwaren til at udløse en fejlmelding efter et bestemt interval. HP har for eksempel haft flere printere, som efter at have skrevet x, (måske 2500 sider), antal sider pludselig melder at den er defekt. D-link har haft nogle routere hvor kalenderen stoppede 31/12-2012, hvorefter router begynder at opfører sig mærkeligt. Dette kunne man dog løse ved at nulstille routeren, og så bare påstå at man var i 2008. Så kørte den almindeligt igen indtil den ramte 2012 igen.
Så hvis man ønsker elektronik med længere holdbarhed. Så findes der kun en vej. Og det er at presse politikerne til at forlænge garanti perioden. For det er ikke noget problem at få produkterne til at holde længe. Det er ikke engang dyrt. Det er bare ikke noget man ønsker, fordi det begrænser produktionen. Begrænset produktion sænker profitten, skatten og hæver arbejdsløsheden. Men det ville være skide godt for miljøet, at vi ikke skulle smide millioner af tons elektronik ud hvert år.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise har helt i ret i sit indlæg.
Desuden er Sony nu ikke mere pålideligt end Samsung eller Panasonic eller Lg eller....fortsæt selv listen.
Vores tal for hele kæden angiver cirka samme fejlprocent på alle producenter. Alle producenter har problemserier. Sony's 4000 og W4500 var et
veritabelt helvede med hensyn til defekte paneler. De led så meget af background bleeding, at vi til sidst måtte fraråde kunderne at købe dem. Sony
er heldigvis kommet godt igen.
Hvis skærmene skal holde i længere tid end de ovennævnte 8-9' år, så skal køberne simpelthen også være villige til at betale for det. Og det er ikke
min oplevelse, at de er klart til det.
Det vil så også kræve at hele branchen skruer hastigheden ned mht. udvikling. Når det forventes, at du skal købe en 4K skærm i år, en 8K skærm om
2-3
år og en OLED om 4-5 år, så er der jo ingen grund til at lave tingene så de holder for længe.
Begge sider af disken, inklusive sælgere der tænker på kortsigtet profit har en part i problemstillingen.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
....Hvis skærmene skal holde i længere tid end de ovennævnte 8-9' år, så skal køberne simpelthen også være villige til at betale for det. Og det er ikke min oplevelse, at de er klart til det. |
|
|
Nøeh - deri har du ret - og så længe det vælter ind i postkassen med myriader af billigt skrammet går det aldrig den anden vej.
Hvis naboen sælger 100 kroner billigere er kunden smuttet derover. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se også nedenstående link fra dagens JP.
http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/ECE6846715/syv-skarpe- rad-foer-du-koeber-stort-tv/
Men vi forbrugerne vælger vel efter en kombination af vores præferencer og prisen når der købes TV. Vi har et
Panasonic HD ready 50" Plasma, købt august 09. Da vi skulle have det var jeg sikker på det ville blive et SONY LCD full
HD TV, men min kikken hos diverse forhandlere, hvor jeg kikkede og sammenlignede skærme, gjorde at konklusionen
var: Det er komplet ligegyldigt om det er HD ready eller Full HD, (vi sidder godt 4 meter fra TV'et), og Plasma har
bedre billede. Det TV kører stadig fuldstændig perfekt og det gør det nok i en del år endnu forhåbentligt.
Men idag kunne vi købe et nyt 50" full HD tv for det vi sparede ved at købe Hd ready istedet for full HD, dengang var
prisen ca 8k for HD ready og 16k for full HD. Så det er da fornuftigt nok at undersøge markedet og så købe hvor det
er billigst og vi får mest for pengene.
Grunden til markedsforholdene på TV markedet er nok også, at køberne oftest ikke har særlig stærke præferencer for
det enkelte brand. For vi køber TV så sjældent og markedet ændrer sig så hurtigt at der ikke er noget stabilitet i
markedet. Derfor tror jeg ikke mange har specielle præferencer for det enkelte brand her, og det er vel det der gør at
dagens tilbud fra elgiganten sælger så godt. For Elgiganten er ikke store på seriøs Hifi og Højtalere, for her har folk
langt stærkere præferencer.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der kommet nogle svar....der skal dertil siges det er det andet samsung siden 2005 der er gået...skrev jeg hvis også.....men nu er det kun et tv til soveværelset, så det er ikke hver dag det kører, og ofte kun en time.....eller mindre!!!!
rytz det er ikke fordi jeg ikke vil betale mere for et tv...ville bare ha et til soveværelset, så der da det ikke kører mange timer, ja der blev det billigere...det skal siges det første i 2005 kostede da 29995 dengang....ok det blev byttet efter 59 mail til samsung fra forhandleren, da det var gået 4 dage før garantiens udløb.....
ydermere har jeg så et pioneer pdp 506 exd hd ready fra 2005 jeg bruger dagligt, ca 4 timer, det har så aldrig fejlet noget...kostede jo så også 51995 dengang, + jeg har købt et pioneer krp 600a i 2008, og det kostede også 51995... så har da bestemt ikke været bange for at gi noget for tingende...men har dog handlet af.....så har fået de % jeg ønskede.......man kan vel heller ikke sige et tv er slidt, når det kun er 2 kondensatorer i strømforsyningen der er gået og koster vel 30kr stk.....akkurat som i kontant....i min verden er det beskidt over for forbrugere, at dimensionere tingene til at holde kun lige over to år som de viste i kontant.....
vh velkommen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....efter salget af mit Sony (billedet lidt te'bavs i tråden) købte jeg et Panasonic plasma 37" til 5000kr. Det var i august 09. Det kører 4-5 timer dagligt og det kører fint endnu.....ingen service endnu. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Plasma har
bedre billede. Det TV kører stadig fuldstændig perfekt og det gør det nok i en del år endnu forhåbentligt. |
|
|
Hvem har dog et plasma tv i dag... Udviklingen har gjort at det er totalt forældet, det forbruger alt for meget strøm og
støjer også. Jeg har indset det og har udskiftet alle mine tv til nyere teknik, og så er det ligegyldt om plasma lyder, øh
ser, bedre ud end led - det er gammel og dårlig teknik.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg total ligeglad med teknikudvikling og forbrug hvis et ældre tv her (plasma) har et bedre billed end nye tekniker...og jeg har bestemt til gode at se det tv der viser et bedre billed end min krp600a...og 3D siger mig intet....har intet med virkelighed at gøre...hvem har dog et akvarie hvor fiskene svømmer udenfor, og så endda i luften....som en skrev tidligere...sidder man på de 4 meter fra sit tv...så er hd rigeligt......og det gir jeg ham ret i.....
velkommen
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes også stadig plasma har bedste billede og strømforbruget er tæt på halveret i forhold til 1.generation, det kommer dog ikke i nærheden af LED,
men giver gerne 1000 kr. mere om året for el, for at få et naturligt billede.
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 06 Juli 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
[QUOTE=Hermann.] Plasma har
bedre billede. Det TV kører stadig fuldstændig perfekt og det gør det nok i en del år endnu forhåbentligt. |
|
|
Hvem har dog et plasma tv i dag... Udviklingen har gjort at det er totalt forældet, det forbruger alt for meget strøm og
støjer også. Jeg har indset det og har udskiftet alle mine tv til nyere teknik, og så er det ligegyldt om plasma lyder, øh
 [/QUOTE
Så kom det på banen synes efterhånden alle bruger ordet støj. Det med noget støjer er en gang vrøvl min kammerat har en panasonic 55 tommer
plasma det støjer sgu ikke. Det med det støjer er blevet meget trendy. __________________
|
Til top |
|
|
Jeppe.K Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juni 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 06 Juli 2014 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
Hermann. skrev:
Plasma har
|
|
 |
|
|
Hvem gider og have et LCD/LED hvor man sidder og ser på konstant ghost?
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 06 Juli 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja... Jeg må indse at min humor er spildt her i tv-sektionen, den dur kun i analog.
|
Til top |
|
|
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 06 Juli 2014 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fars 10 år gamle Prosonic 32 tommer LCD fra Bilka kører og virker endnu! Så det kan lade sig gøre! Har aldrig været i stykker, og har været tændt nærmest i døgndrift! Men okay det kostede også 10 kg på udsalg!
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kan jeg lige nævne jeg har været på youtube og skrevet model nr ind på mit samsung tv, og her fandt jeg så denne fejl med at tv ikke ville tænde, power on, og stod og blinkede i st by lampen....der er som vist i kontant, den samme fejl med to kondensatorer på strømforsyningsprintet, der er på 1000micro-farad, 10 volts.....de er nu skiftet til 16volts som vist. og print monteret og tv samlet, og sandelig ikke om tv kom op med total fedt billed igen....rep pris 65kr!!!! de sku skamme sig ved samsung  vh velkommen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung har på en måde anerkend denne fejl på deres samsung tv og computer monitor, derfor skulle de ny samsung tv og computer monitor værre fikse, men tilgængelig kan de så ikke rep. mere, (det ville sige at kondensatorer ikke kan skift).
Så samsung tv og computer monitor, komme ikke inden for min dør, hvis dette kan undgås.
|
Til top |
|
|