Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Peerless xls 10" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået øjnene op for denne enhed. Skal primært bruges til musik. Men en enkel film eller to kan godt snige sig ind.

Jeg har bygget en kasse til en 10" og har købt forstærker på 400 watt rms og 800 watt max. Men hvor mange watt kan den enhed tåle? Kan ikke finde det på peerless' hjemmeside.

Please help.

www.peerless.dk

Ps, er det det rigtige valg?

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke være bange for at brænde den af.... Jeg arbejdede selv en overgang derude og den kan klare bøllebank.... Den bliver faktisk først god ved en meget kraftig forstærker. Specielt hvis du vil bruge den til musik...Sonus faber har dog brugt den i forbindelse med en 200 w klasse A forstærker...

Til top Vis kimhvid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimhvid

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:

Du behøver ikke være bange for at brænde den af.... Jeg arbejdede selv en overgang derude og den kan klare bøllebank.... Den bliver faktisk først god ved en meget kraftig forstærker. Specielt hvis du vil bruge den til musik...Sonus faber har dog brugt den i forbindelse med en 200 w klasse A forstærker...

Hvor langt kan enheden tåle at blive "skudt" ud?

Hvor mange bøllebank gav i den?

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske de tekniske detaljer men kan du ikke sende en mail til peerless med spørgmålene... De har vel en info mail eller noget sådan... Det lykkedes dog at brænde et par stykker af derude, men man kan hører at den "slår i bund" lang tid forinden....

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:

Jeg kan ikke huske de tekniske detaljer men kan du ikke sende en mail til peerless med spørgmålene... De har vel en info mail eller noget sådan... Det lykkedes dog at brænde et par stykker af derude, men man kan hører at den "slår i bund" lang tid forinden....

Hvor højt spillede i for at brænde dem af? Og hvordan viser den at den er ved at brænde af?

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Den kom med en høj "klik" lyd... Hvilket var lyden af spolen der rammer bunden af magneten, lod vi den så spille videre døde den. Men den kan selvfølgeligt også brænde af hvis den drives af en underdimensioneret forstærker osv...Men igen jeg er ikke så stærk til det tekniske så der må du have fat i en anden... Jeg kan dog næsten ikke tro at dine 400 W skulle være et problem... Med mindre at den sætter til at spille hele registret op eller noget sådan....

Ps jeg kan desværre ikke svare den næste times tid da jeg skal til at pakke sammen her på arbjede og begive mig hjem til hytten...

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke så svært, hvis den går mod bundstykket (kan tydeligt høres) er det tid til at skrue ned.  Med 400W burde det ske før forstærkeren klipper. Hvis du skal have mere ud af den var det måske værd at bruge en slave eller 2. Jeg bruger selv med en 10" xls og 12" slave til surround. Hvis den skal bruges til semi-disko var det måske en ide med en limiter af en slags, fulde folk har det med at overhøre at l**tet er ved at brænde af

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:

Det er vel ikke så svært, hvis den går mod bundstykket (kan tydeligt høres) er det tid til at skrue ned.  Med 400W burde det ske før forstærkeren klipper. Hvis du skal have mere ud af den var det måske værd at bruge en slave eller 2. Jeg bruger selv med en 10" xls og 12" slave til surround. Hvis den skal bruges til semi-disko var det måske en ide med en limiter af en slags, fulde folk har det med at overhøre at l**tet er ved at brænde af

Hvor højt kan du høre med mellem bass? Med fuld? Kan man høre høj techno/rock/pop med en god bas?

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Definer højt og god bas?  Det er en ren sub enhed, men hvad skal den spille sammen med af højttalere? Hvor stort er rummet?

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du er hurtig er der 2stk 10" xls til 800,- stk under køb - salg http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=13136

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes