Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke højtalere skal jeg høre ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2014 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg står for udskiftning af mine højtalere. Lige nu og her er det front ht i et surround system der skal skiftes, men på lidt længere sigt også bag ht
samt center. Derfor er det er krav at der findes center og bag i samme serie med samme lydkarakteristik og design. Stuen der spilles i er ca 22kvm.
Bag ht samt center skal hænge på vægen. Fronterne enten gulvmodel eller på stander. Dog max 20-40cm luft bagved - ikke helt optimalt men det er
max stuen tillader.

Dessign mæssigt går vi efter noget i noget lys træ finer/laminat - ikke hvid eller sort. Ellers ikke de store krav.

Lyden må gerne være til den varme side, med god dynamik og lækker stemme gengivelse. Det er til surround, men musik er vægtet højst så det skal
ikke bare være en bulder model der kun lyder godt med film effekter.

Hvad har jeg nu: B&W 630i i front, Dali Zensor Vokal (center), Dali 202(bag) kombineret med en XTZ 10.16 Sub

Hvad er jeg utilfreds med: Der mangler lidt detaljer i diskanten og mellemtonen til musik. Det er som om nedre mellemtone dominerer på en træls
måde. Og til surround så er der for stor klang forskel mellem de enkelte kanaler. Bassen er lidt tynd indtil omkring 60HZ hvor subben tager over
(Subben er der masser af smæk i). Subben forventer jeg ikke at skifte ud da jeg syns den spiller godt sammen med rummet og har en passende
størrelse.

Hvad skal trække dem: Denon AVR-3313 (Spiller meget FLAC filer både 16bit/24bit), Samsung BLU-RAY afspiller.

Budget: 10-12000 for sæt

Hvad skal jeg ud og høre på ?

Jeg kender kun Hifiklubben og TapeConnection så kom endelig med bud på hvad jeg skal lytte til og gerne info om hvor de gode steder er. Jeg bor i
Randers så steder i eller omkring Århus er oplagte - men også længere væk hvis det er der de gode sager er. Det kan også være brugt men her er det
sværer at finde matchende center + bag.

På forhånd tak

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes