Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: UHD/4K med DP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2014 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

ja det findes ikke for fornuftige penge 20000,->

ønsker at kører 4K fra PC til 4K TV
men ville det virke når man har en pc med DP udgang det evner 4K (GTX 850M)
at have en adapter på som konverter DP til HDMI, når tv evner 4K via hdmi?

mit primær mål er at have en stor desktop og via citrix have et super overblik over mange vinduer som skal overvåges (jeg ønsker ikke flere skærme) og ved godt at det måske kan være svært at få citrix til dette, men men det er vel ikke en umulighed (tror jeg i det mindste)

håber nogen har nogle bud, forslag eller bedre indsigt :-)

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2014 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Det vigtig er at UHD-TV har HDMI 2.0 ellers få man bare UHD med 24fps og ikke den nye UHD-TV standart med 60/50 fps, derfor er det vigtig at sikke sig at UHD-TV har HDMI 2.0, og hvis man skal bruge det til UHD Netflix at TV er kompatibel med UHD Netflix, som igen ville sige at det intern er i stand til at modtage 60/50 fps.

Og derfor ville jeg ikke gå ud og købe et UHD-TV før at jeg er 110% sikke på at det har både er UHD Netflix kompatibel og har HDMI 2.0, ellers enden man op i at havde et UHD-TV der kun kan bruges til opscalet FULL-HD til UHD opløsning, lidt af det samme historie med da man solgte FULL-HD TV med mpeg2 tuner og som skulle havde en mpeg4 tuner til fremtiden Digital HD-TV, derfor er der mange der nu har købet et UHD-TV som kun i fremtiden kan bruge til opscalet FULL-HD og derved ikke ville få glæde af en UHD opløsning.

Forøvrigt for at få det på plads, så hedder ikke også 4K, da de såkaldte 4K (UHD) tv der bliver solgt, kun har UHD opløsning, ægte 4K findes kun i Biografen, og nogle få amatør kamera, og hvis et UHD-TV kan vise 4K materiale er det tale om nedscalet 4K til UHD opløsning, derfor kaldes 4K også for 4K Cinema.

Lidt fakta: 3840 x 2160 (at a 16:9, or 1.78:1 aspect ratio) and 4K industry standard of 4096 x 2160 (at a 19:10 or 1.9:1 aspect ratio) 4K resolution
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2014 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

PS. Ellers så venter jeg på at Apple komme med en Apple TV med HDMI 2.0 og UHD Netflix, og hvis man er heldig at der så også komme en UHD Blu-ray format inden for nærmest fremtid.

To ting jeg eller stille store spørgsmål om vi overhoved få det at se på marked.

1) Apple er jo ikke god til det med FULL-HD, der er bl.a. aldrig gå ind for Blu-ray format, og de er også ved at nedtrappe deres foto og video software del.

2) Filmbrancen er ved at afviklet de fysiske format som DVD og Blu-ray til fordel for streamingtjenester som Netflix, derfor ville der ikke være meget logik i at kaste sig overe et ny fysiske format som UHD Blu-ray, der er jo hele ikke komme ud over chok med at 3D film og 3D Blu-ray slet ikke sælger (desværre er der kun nogle Biografer der viser 3D udgaven af filmen til en højre pris, så tro da pokker at biografsalget er gået ned, men tvinger kunden til at se en 3D udgave som de så også skal betale overpris for plus at man udlukke de biografgænger der slet ikke kan se 3D for at gå i biografen, og over 90% af de 3D film der er udsendt er der ingen eller meget lille forskel mellem den og 2D udgaven).

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2014 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

super StarTrek

virkelig noget jeg kunne bruge til noget :-)

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Sendt: 21 September 2014 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Mon ikke, man bare skal nøjes med en Oled-skærm, som feks den nyeste fra LG Og så glemme alt om UHD og 3D
formater som næsten er døde før de udkom.
Som Pioneer plasma ejer, kan jeg sige, at bedre sort og hvid gengivelse har jeg aldrig set før OLED, hvor også kontrast og lysstyrke er i en klasse for sig.
Når min trofaste Pioneer ikke kan mere (det varer nok et stykke tid endnu ) så bliver den udskiftet med en Oled og til den tid er de sikkert
kommet ned i en pris hvor alle kan være med
Lige nu er det bedste bud LG til ca. 20000kr

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2014 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

ramma hvad kan oled bedre end andre skærme, når det handler om overblik (altså ikke tv men pc skærm) i rå opløsning?

diyaudio.dk Blog
G+

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Sendt: 21 September 2014 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Godmorgen
Jeg kan nævne sort,hvid,farver,kontrast,lysstyrke, altsammen punkter hvor jeg ikke synes LED og UHD helt kan følge med.
Tuner og lignede har jeg ikke taget stilling til, da jeg udelukkende bruger min skærm som monitor via HDMI og vil gøre det samme med en fremtidig
skærm som nok bliver en OLED som det ser ud lige nu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes