Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pioneer PD-95 vs. Cambridge 851C (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 September 2014 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej der ude.

Jeg har en Cambridge 851C, som jeg bruger, og udnytter fuldt ud.

Dvs. at den er en cd-afspiller/DAC/forforstærker.

Jeg har altid godt kunne tænkte mig en Pioneer PD-95, fordi jeg har en svag side for den afspiller.

Jeg har så fået et godt tilbud på en PD-95, og tænker jeg så bruger min 851C som DAC og forforstærker, og bruger PD95, som cd-afspiller.

Mit spørgsmål er om det er direkte tåbeligt? - Jeg tænker.. PD-95, er en meget respekteret maskine, og er top-of-the-line, altså på sin egen tid.

Spørgsmålet er så, om den stadig kan være en bedre transport cd afspiller (bruger ikke analog udgangene fra den, da jeg vil bruge DAC'en i 851C'ern) end fx min 851C? Da den jo ikke er High-End.

Eller er teknologien i cd-drev nået så langt at det er direkte dumt at bruge den, i stedet for min 851C?

Tak for jeres input.. :-D
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 29 September 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

der er ikke meget der slår pd 95 som værk stadig uden det koster en formue.....velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2014 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Det jo det jeg tænker lidt, at løbeværket / drevet er så veludført, at det slår det meste på markadet selv i dag og den ud fra det, vil læse færre bitfejl etc. end fx min 851C.

Men det der også bekymrer mig lidt, er at PD-95 jo er en gammel maskine, og med bevægelige dele, må den efterhånden være godt slidt, og derved kan være dårligere i dag end nye drev. Også derfor jeg tøver lidt..
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 September 2014 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en PD75, har haft den i ca 5 år, og er 2. ejer. Den har aldrig lavet fejl ved aflæsning, og har stadig original laser etc. Ganske vist er clock skiftet til anden, men selve drevet er originalt. Hvis eller den PD95 er passet på, ville jeg nok ikke være så bange for den. Prisen kan selvfølgelig have betydning, og du kan nok ikke lige finde reservedele til den.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 29 September 2014 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Den er jo bygget som en tanks med et stænk af kampvogn. Er den i orden og prisen for til at betale, så skulle du bestemt nappe den. Det kunne også være sjovt, at sammenligne dac'en i den med Cambridge'en.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input.

Men trist at jeg ikke fik den PD-95 alligevel, han sprang squ fra. Tror ikke han var klar til at sælge endnu. Men hvad faen, livet går jo videre.

Jeg har så i stedet fået en NAD M51 ind af døren, og er ved at lave lidt test osv. mellem de to. Altså NAD M51 vs. Cambridge 851C, hvor vi jo så taler om forforstærker funktionen og DAC'en mellem de to.

Men håber dog stadig en dags tid at prøve en PD-95, har kun prøvet PD-93, som jeg havde en overgang.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes