Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 02:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nyt fra koncertsalen - nu med MF! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Opdateret på side 2

 

Så er det igen blevet tid til at fortælle lidt om min ”koncertsal”

Siden sidst har jeg besluttet at satse 100 % på stereo og lægge alle planer om surround på køl. Jeg vil hellere spare surround kanalerne og bruge pengene på at opnå en god gengivelse i ren stereo. Vi ser dog en del film, så derfor står der da også en projektor på ønskelisten.

Udstyr i dag:

Rotel RDV-1080 (CD,DVD,DVDA)

Audio Note M-Zero R (preamp)

Rotel RB-991 (poweramp)

Theobroma (højttalere)

SAS-solo (signalkabler)

Supra Ply 3.4/s (højttalerkabel)

Den store nyhed er Audio Note forforstærkeren. Denne lille forstærker spiller som en sød drøm, er super dynamisk og giver musikken plads til at udfolde sig. Sammen med det meget stærke effekttrin (2 x 200 watt) kommer der virkelig gang i musikken. Kombinationen af rør og transistor passer perfekt til mine højttalere, som har bevist at de kan nemt kan følge med. Det bedste ved Audio Note’n er dog prisen. For kun 5000 kr. får man en forstærker som spiller så naturligt at man helt glemmer alt om hifi og ”bare” nyder musikken. Jeg kan kun give Audio Note M-Zero R mine varmeste anbefalinger.

Under testen af Audio Note’n havde jeg besøg af en SAT Amplifix. Denne forstærker havde absolut ingen problemer med at få de ”tunge” (ca 83-85 dB) Theobroma’er til at spille musik. Lyden fra denne kombination manglede dog efter min mening noget liv. Ikke fordi der var noget der gik tabt, mere fordi der var for ”meget” kontrol over lyden. Jeg har også haft testet nogle forskellige kabler. Det ene sæt var Nordost Red Dawn (både signal og ht-kabel). Forbedringen var dog så minimal jeg vil kalde prisen for urimelig! Det andet kabel var Supra Sword og her var der hul igennem! Jeg købte ikke kablet (det er jo heller ikke helt billigt) men det står højt på min ønskeliste.

 

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Spændende setup - fortæl lidt mere om højttalerne!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

De sorte du havde i det tidligere setup var godt nok også frække ;P

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej Last,

Det ser rigtig spændende ud. Det er en sjov kombination af din Audionote med Rotel'en, men hvorfor ikke? Den kan garanteret give Rotel'en et meget musikalsk signal at forstærke, så jeg kunne godt forestille mig det er en meget vellydende kombination.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hey fedt setup.

Vi bruger de samme Supra til ht'erne, og jeg ville osgå gerne muligvis ha' Supre sword,(har ikke hørt dem, men bare det extra jeg fik ved overgangen til Supra gør at jeg er frisk på at gi' en masse pemge for det)  så er forskellen så god/bedre at det er rimligt at gi' 5-7000;- for sådan et 'single-wire sæt'...?



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej Last !

Du kan få bedre lyd på din Rotel RB 991 vis du fjerner låget og fjerner de ledninger der går fra fon ind og over til XLR stikket (du kan ikke vis du bruger XLR ingangen ) låget kan du udskifte til en skifer plade, har selv haft 991 så der fra ved jeg det.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Audio Note / Rotel kombinationen har uden tvil mange stærke sider. Liv og dynamik fra Audio Note'n + rå stryke fra Rotel'n. Kigger man på prisen, får man utrolig meget for sine penge. Hvis man gerne vil køre med rør, men har brug for mange watt til sine højttalere, så kan jeg kun anbefale en lignende kombination.

Om prisen på Supra Sword er rimelig kan man kun selv vurdere. Det er et stort spring at skulle tage når man er glad for sit Ply 3.4/s. Der sikket mange andre alternativer, der koster mindre end Supra Sword. Man bør nok også kigge på hvor mange % af anlægets totale værdi man er klar til at bruge på et højttalerkabel.

Idéen med at fjerne et par ledninger lyder som et hurtig lille tweak, så det vil jeg kigge lidt nærmere på. Løsningen med at bruge en skifer plade som låg er nok ikke lige min kop the (men muligvis et låg i alu)

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

LAST skrev:

Løsningen med at bruge en skifer plade så låg er nok ikke lige min kop the (men muligvis et låg i alu)

Hej !

Du kan da bare køre uden låg, det der jern låg forstyrer hele fordtærkeren, du får en bedre diskandt og mere ro, det er med at fjerne de ledninger giver mere fast bund og et støre lydbilled, vis man har mod på det kan man udskifte kondensatoren i engangs vælgeren til noget bedre, og et par andre ting

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
LAST skrev:

Løsningen med at bruge en skifer plade så låg er nok ikke lige min kop the (men muligvis et låg i alu)

Hej !

Du kan da bare køre uden låg, det der jern låg forstyrer hele fordtærkeren, du får en bedre diskandt og mere ro, det er med at fjerne de ledninger giver mere fast bund og et støre lydbilled, vis man har mod på det kan man udskifte kondensatoren i engangs vælgeren til noget bedre, og et par andre ting

Det lyder som om at jeg snart bliver nød til at varme min lodekolbe op ! Hvis der er så meget hente som du beskriver, er det jo dumt ikke at prøve. 1000 tak for de gode idéer.



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Last!

Snyggt set du har och säkert också mycket välljudande sådan!

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot og stilfuldt setup!!

Er det rigige bonzai-træer??

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hvad synes du om den 1080'er DVD? - Har jo selv haft den, men var ikke imponeret. Har du testet den op imod noget? En S10'er eller B400 en Primare 30.2 eller noget andet guf?

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1721
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel skal have låget af Rotel'en, så er det altså også værd at sætte bypass-kondensatorer på de fire "øldåser". Man behøver ikke engang lodde, idet man simpelthen kan spænde dem fast under de bolte, der i forvejen sidder i øldåserne.

Anbefalede kondensatorer til bypass kunne være Mundorf Supreme 0,33 uF eller tilsvarende i Black Gate (dem ved jeg af personlig erfaring virker), men andre kunne sikkert sagtens være relevante.

Forbedringen med bypass er mere luft i toppen, lidt mere åbenhed generelt og lidt bedre "forkanter" (også på basanslag!).

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Hvis du alligevel skal have låget af Rotel'en, så er det altså også værd at sætte bypass-kondensatorer på de fire "øldåser". Man behøver ikke engang lodde, idet man simpelthen kan spænde dem fast under de bolte, der i forvejen sidder i øldåserne.

Anbefalede kondensatorer til bypass kunne være Mundorf Supreme 0,33 uF eller tilsvarende i Black Gate (dem ved jeg af personlig erfaring virker), men andre kunne sikkert sagtens være relevante.

Forbedringen med bypass er mere luft i toppen, lidt mere åbenhed generelt og lidt bedre "forkanter" (også på basanslag!).

Hej !

I der her til fælle vil jeg bruge Blagk Gate til at bypass øldåserne med, 220uf og den vold styrke øldåserne har. MEN jeg vil nu lode dem.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Hvad synes du om den 1080'er DVD? - Har jo selv haft den, men var ikke imponeret. Har du testet den op imod noget? En S10'er eller B400 en Primare 30.2 eller noget andet guf?

Jeg er glad for min 1080'er og regner ikke med at skifte den ud foreløbig. Jeg har ikke "testet" den mod andre i mit nuværende anlæg. Når der en dag skal opgraderes op det område vil jeg nok starte med at lægge øre til Audio Note's DAC. Jeg er som sagt meget imponeret af min nye forforstærker og hvis deres DAC'er kan give mig mere "af samme skuffe" bliver det nok sådan en.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Vedr: Min RB-991

Jeg starter nok med indgangen, det lyder som om der er meget  at gå igang med her. Er det muligt køre direkte fra stikket til printet helt uden kondensatore i signalvejen ? (der sidder jo en i forforstærkeren)

Jeg har også selv tænkt på at sætte bypass kondensatore på de store lytte, men vil meget gerne høre om forskellige fordele ved forskellige type kondensatore.

Hvis der er en der ligger inde med et diagram over RB-991 vil jeg meget gerne give en pizza (og en kop øl) for en kopi.

Bliv endelig ved med at komme med gode idéer til opgradering af min RB-991.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Så er der sket lidt igen.

Denne gang er det min BR991 det er gået ud over.

De 4 øldåser har fået selskab af 4 stk 0,1 uF Jensen kondensatore og det kan høres. Selv om de kun er på 0,1 uF giver de en meget STOR forbedring. Lyden er blevet mere homogen og "rolig". Jeg tror dog der er mulighed for at hente flere forbedringer, så der skal prøves andre typer og størrelser.

Der er ikke blevet ændret noget ved indgangen. Phonobøsningerne sidder direkte på printet og det ser ikke ud til at der er meget at komme efter her (det ville være rart med et diagram)

Jeg har også haft besøg af et nyt signalkabel. Denne gang var det "The Equilibrium Cable" som blev tilsluttet mellem 1080'eren og Audio Note'n. Jeg vil lige starte med at sige at jeg er meget tilfreds med mit SAS Solo, men det er jo altid sjovt at prøve noget nyt. "The Equilibrium Cable" er virkelig et kabel med hul igennem. Sølv kabler bliver tit beskyldt for at være "skape" i lyden, men det var der slet ingen spor af her (selv om der er sølv HELE vejen). Lyden var bare mere ren end den plejer at være. Alle indspilninger blev gengivet med mere personlighed og forskellene blev tydeligere at høre. Hvis du er på jagt efter et rigtig godt signalkabel (uanset pris), så skulle du lægge øre til "The Equilibrium Cable". Hvis du er blevet interesseret i at høre "The Equilibrium Cable" så send en besked til AKSA.

Lige et par ord om den lille Audio Note. Den bliver ved med at overraske positivt, det er næsten som om den bliver lidt bedre hver dag. Kombinationen af Note'ens dynamik med 991's power sætter virkellig gang i musikken og giver én lyst til at høre mere.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej Last !

Du kan få bedre lyd på din Rotel RB 991 vis du fjerner de ledninger der går fra fon ( prindt ) ind og over til XLR stikket (du kan ikke vis du bruger XLR ingangen ) Har du prøvet denne løsning ? .

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej :-):-)

Jeg bruger ikke min XLR indgang, men det ser ikke ud til at den kan genere signalet på phono indgangen. Signalet fra phono indgangen bliver jo på hoved printet. Jeg har ingen planer om at bruge XLR indgangen (mere), men hvis den en dag skal sælges er det rart at den er i orden.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes