Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 08:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Beogram 1700 brummer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kirchgassner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 November 2014 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt en gammel Beogram 1700 i Den Blå Avis, som jeg forbundet til min Harman-Kardon-forstærker med dette kabel:

http://www.av-cables.dk/din-adapter/5p-din-hun-2-x-phono-han -0-2-m.html

Jeg har dog en del 'brum', er det mon fordi jeg mangler en stel-forbindelse?

En anden besynderlig ting er, når jeg sætter en 33'-plade på pause og starter den op igen ved at trykke på 33, så roterer den med 45'. Er det en
mekanisk defekt man kan gøre noget ved?





Til top Vis Kirchgassner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kirchgassner
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

vedr. brum så skal der et stel kabel mellem pladespilleren og din forstærker, pladespilleren operer med meget lave spændinger og er derfor også meget følsom over for andet udstyrs transformator, så du skal gerne have god afstand til andet udstyr, desuden kan jeg anbefale at du sætter pladespilleren på en væg hylde for optimal lyd, her er det vigtig den står i vatter.
teknikken i din B&O kan jeg ikke hjælpe med, kender ikke til din pladespiller.

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Kirchgassner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 November 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
vedr. brum så skal der et stel kabel mellem pladespilleren og din forstærker, pladespilleren operer med meget lave spændinger og er derfor også meget følsom over for andet udstyrs transformator, så du skal gerne have god afstand til andet udstyr, desuden kan jeg anbefale at du sætter pladespilleren på en væg hylde for optimal lyd, her er det vigtig den står i vatter.
teknikken i din B&O kan jeg ikke hjælpe med, kender ikke til din pladespiller.


Har du et link til et kabel med stel?
Til top Vis Kirchgassner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kirchgassner
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hmm. hvordan er det nu det er med B&O har de ikke speciel stik ?

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Kirchgassner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
Hmm. hvordan er det nu det er med B&O har de ikke speciel stik ?


Jo, Søren. De kører med DIN-stik, så måske er det sådan en her, jeg skal have fat i:

http://www.nbradio.dk/shop/phono-til-din-5346p.html

Det er den samme type jeg har nu, bare uden stel-forbindelse.
Til top Vis Kirchgassner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kirchgassner
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

mon ikke din stik fra B&O 1700 ser sådan her ud ?
du skal enten skifte hele kablet ud med nyt eller du kan trække et nyt fra den eksisterende stel ledning, du kan bruge et Vilken som helst enkelt leder til formålet fks. en af lederne i et 230V kabel 0,75-1,5 mm2


__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

jo det ser rigtig ud, så kan 38kr jo gøre det

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Kirchgassner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har svært ved et sige, om mit DIN-stik ser sådan ud indvendig, da jeg ikke har åbnet den.

Hvad mener du med den 'eksisterende' stel ledning? Der er kun strømledningen og DIN-stikket...

Til top Vis Kirchgassner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kirchgassner
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Stel fra din B&O er i selve DIN stikket, se billedet.
går ud fra adapteren du linker til kan bruges, stel kablet fra adapteren monter du så på din forstærker.
brummer den stadig, så kontroller om stel på pladespilleren har forbindelse med stel ledningen på adapteren med et multimeter.

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge en omformer fra din til phono + stelledning. Hvis stelledningen ikke er med må du købe en hvor der også
er stel ledning. Beogram 1700 var min første pladesp. i 1981, og den holdt til 87, hvor Pick uppen begyndte at slæbe
hen over pladen når det returnerede. Så det er virkelig flot at den stadig kører.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Kirchgassner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 November 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Du skal bruge en omformer fra din til phono + stelledning. Hvis stelledningen ikke er med må du købe en hvor der også
er stel ledning. Beogram 1700 var min første pladesp. i 1981, og den holdt til 87, hvor Pick uppen begyndte at slæbe
hen over pladen når det returnerede. Så det er virkelig flot at den stadig kører.


Jep, jeg tror jeg bestiller adapteren med stel, så er jeg på vej.

Som tidligere beskrevet, har den en besynderlig fejl, når jeg trykker 33, så kører den 45, hvorefter jeg skal trykke 45 igen, så den kører 33. Men
ok, alderen trykker os alle...
Til top Vis Kirchgassner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kirchgassner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes