Forfatter |
|
Nustrup Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er ved at kigge på en Holfi Xaurus (ikke Rex) for en kammarat. Den har problemer med at læse TOC på nogle skiver, andre skiver læser den første gang. Hvis man køre skuffen ind og ud et par gang så lykkes det før eller siden at læse TOC. Laseren skulle efter sigende være skiftet fornyeligt.
Nogle gode ideer? Alle ideer og tanker modtages.
På forhånd tak :-) Tommy
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille mulighed kunne være, at motoren står stille under aflæsningen. Står der "no disc" selvom der er disc i skuffen?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Nustrup Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, så vidt jeg husker så står der error. Men som skrevet så fungere læsningen for det meste.
Hvis det er motoren som står stille hvad skyldes det så?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Onkyo cd afspiller, der netop har det problem, at motoren til værket ikke altid vil køre, men kan se laseren aflæser pladen. Derfor står der så "no disc" i displayed. Så det kunne være det samme problem din Holfi har. Men jeg skal lige have tjekket alle multistikkene, de kan jo have vristet sig lidt løse pga temperatur svingninger ved tænd/sluk. Men selvfølgelig kan det jo også blot være en fejl i en chip pga alder efterhånden.  Det er hvad jeg lige nu, kan komme på.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 November 2014 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Allanowich kommer somme tider med nogle skøre gætterier grebet ud af luften   . A-wich, den mest oplagte fejl på lige netop det, du beskriver, er ofte en slidt motor (hvis det er en standard Mabuchi), hvor børsterne/kommutatoren er slidt uens, så kan det knibe med at starte nogen gange, alt efter hvor den stoppede gangen før. Slyldes for stor modstand mellem kommutator og børster. En ny motor koster det samme som en pakke smøger, så det kan ikke engang betale sig at forsøge at rense/reparere  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 10 November 2014 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skidt med gætterier, bare der bliver fyldt nogle indlæg på statistikken Nu skriver trådstarter at laseren "efter sigende" skulle være skiftet. Hvis den er købt brugt, er det normalt ligeså brugt at laseren skulle være skiftet, som at det hele netop er renset, smurt og justeret - i 90% af tilfældende passer det desværre ikke. Fejlen er den normale beskrivelse på en træt og/eller beskidt laser i en Philips-mekanisme. Dem ser vi en del af gennem tiden. Selv hvis laseren skulle være skiftet, er det sjældent en justeringsting da mange af Philips-tingene er indjusteret fra fabrikken. Selv på erstatninger for de ældre VAM-1201 osv er der i dag lavet justering fra starten af. Det er derimod meget sjældent at vi oplever fejl på motoren - motoren "staller" som regel bare hvis ikke laseren kan finde ud af hvad den vil, og så kommer "error"-beskrivelsen. Prøv at indlevere den til tjek, evt. hos High-end Musikservice, og få "dommen" hvis det er en maskine, i virkelig gerne vil købe. Det vil derimod være irriterende at købe den, hvis man så efterfølgende skal til at poste penge i laser og/eller drev. På den anden side, så er det afhængigt af hvilket drev, der sidder i den, for nogle af dem kan købes komplette for meget rimelige penge - det gamle skal bare pilles ud, og det nye monteres, hvis det er en "af de lette" __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 November 2014 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Skidt med gætterier, bare der bliver fyldt nogle indlæg på statistikken
|
|
|
Ja, så holder mit indlæg jo heller ikke  , jeg kunne jo bare ha´ checket billeder først  . Det viser jo tydeligt et Philips drev, og rigtigt, der har jeg heller ikke oplevet fejl på motor __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Nustrup Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at kontakte Holfi i tyskland og jeg fik følgende svar:
Hello Tommy
It´s probably a problem with the laser pick up or the spindle
motor. there must be checked if the pickup slides easy over the
metal bars, the switches which detect the beginning and the end of
the bars must work at the right place... But it´s not possible to
find out the problem from the distance. Where do you come from,
maybe I can find a service point in your area to have a look in
your player.
Best regards
Wulf Mentz
Så han er enig i jeres vurdering og forslag.
|
Til top |
|
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt du ikke kontakter Peter Holstein i Helsingør . Tror han vil kunne hjælpe dig.
|
Til top |
|
|
Nustrup Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søgte på nettet og fandt kun Holifi i tyskland. Har nogen en mail adr. på Mr Holfi i Helsingør?
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dar renset 2 MD afspillere/optagere. Fejlen her var skidt på det læse/skrive hoved. (ligner en floppydisk læse/skrive hoved)
Rens den med en vatpind vædet med isopropylalkohol.
Endelig ikke husholdningsprit.
Ej heller med rensebenzin.
Æter kan bruges, men hovedet bør hurtigt tørres af med en tør vandpind bagefter.
|
Til top |
|
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fået en pm
Mvh
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentligt ikke nødvendigt, at gøre opmærksom på det, da man under alle omstændigheder, bliver guidet til sin postkasse, når man logger ind.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|