Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye højttalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2014 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har købt nye højttaler,begyndte min søgen efter nye højttaler kabler til mine front højttaler .. For uden mig selv har jeg også gjort brug af en hifi nørd og kæresten som ikke lige frem går så meget op i hifi grej..

Jeg var den eneste der vidste pris og fabrikat på de forskellige kabler

Her er liste over kabler der er blevet teste på mit anlæg...Aller priser en normal priser.

Chord Rumour 2x4m pris. 1400 kr.

Van Den Hulen 2x3m   pris. 3000 kr.

Chord Epic Reference 2x3m pris 5000 kr.

Oyaide Tunami Nigo 2x3m pris 6000 kr.

Straight Wire Serenade 2x3m pris. 8900 kr.

Chord Signatur 2x3m pris. 9600 kr.

Chord signatur Reference 2x3m pris 12.000 kr.

Stright Wire Virtuoso 2x3m pris. 12.990 kr.

Dyrholm Gemin 2x3m pris. 15.000 kr.

Det har været en lang,men spændene vej for at finde de rigtige kabler ... Jeg har købt Stright Wire Virtuoso

Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 November 2014 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er oprigtigt imponeret over at både dig, din kæreste og ven kan høre forskel på ovennævnte kabler på et Arcam surruond anlæg som endda er placeret yderst suspekt fra et rumakustisk perspektiv   http://www.hifi4all.dk/forum/uploads/Arnes/2014-07-27_071705 _Revel_003.JPG

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 28 November 2014 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det ligner nu godt nok en arcam fmj stereo forstærker...

Bortset fra det så synes jeg også det en ekstrem udskrivning til kabler, må man høre hvad du føler gjorde udfaldet? Hvor meget føler du at du nu kan
høre i forhold til før? ;-)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2014 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Havde det været mig, ville jeg nok også have, lyttet til noget lidt billiger som TALK3
Og måske sparet 12k men nu er jeg jo også bare en misundelig fattig lus
Tilykke med dit nye kabel

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Sendt: 28 November 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu også svært godt tilfreds med mit Van den Hul The CLEARWATER lagt dobbelt til bassen, og med en lus af samme kabel til toppen.
Det spiller meget bedre end mit Taralabs Helix 8 til mere end den dobbelte pris. Så pris/ ydelse hænger ikke altid sammen, ihvertfald ikke
når vi snakker kabler   
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Det mest overraskende i test var at kæresten kunne høre meget mere end hun selv trode,hun var sikker på at kabler kunne hun da ikke høre forskel på.

En dag jeg havde fået 2 sæt kabler hjem,lavede jeg en lille test på hende før min gode ven kom på besøg. jeg spillede et nr. fra 3 cder ..et nr. blev spillet på begge kabler inden jeg satte en ny cd på...Hun ramte plet 3 gange ud af 3 .. hver gang hun sagde nu lyder det bedst så var det på samme kabel det lød bedst.

Min hifi nørd til ven gjord det samme .. Det var hans Van Den Hulen kabel vi hørte og han var godt nok skuffet over det ikke lød bedre,men han har et andet anlæg og højttaler.

Min opstilling i stuen giver en rigtig go lyd/akustik,sofa står 60 cm fra vinduet og da vinduerne ikke eks. er 3 store ruder, men flere små vinduer med tyk træ omkring forbedre det lyden .. Man høre ikke vinduerne selv ved power over middel.

Ang. lyd så har jeg fået så meget mere af det hele med de nye kabler i forhold til de gamle : strammer dyb bas .. fantastisk detaljeret stemmer .. mere fylde i lydbillet, jeg høre nye ting i musiken som jeg ikke hørte før.

Eks. Mary Black - Leann Rimes - Alan Parsons - Pink Floyd.

Min erfaring er at hvis man opgradere signe højttaler,så skal man også opgradere højttaler kablerne, mit mål med at finde nye højttaler kabler har ikke været at finde de dyreste,men de bedste til den pris som jeg ville bruge på kabler .. jo billiger jo bedre,men sådan hænger verden bare ikke sammen .. jeg har vel brugt 25% af pris på højttaler til kabler.

Jeg har hørt kabler som bestemt ikke har været deres pris værd.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2014 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hvos du havde brugt de 13.000 på udstyr istedet ville du have oplevet en lignende forskel - bare væsentlig større.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også sige at du skulle havde brugt 13.000 på udstyr i sted for et kable, og så skulle du havde givet et TALK3 et lyt, tro at du har fået meget meget god lyd ud af det, end du har nu

Husk at prisen på et højtaler kable har absolut intet at gør med at der så skulle lyd beder end et billig ditto, med det er mere en spørgsmål og hvordan at det ville funger i et givet anlæg, derfor er flere faktoren der spille ind, og prise på kablet er ikke et af dem.

Og desværre så blive man snyde af mange kable producer der jo gerne ville sælge dig et dyrt kable, i sted for en billig kable, og husk et dyrt kable kan værre et billig kable der er pakke flot ind
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 29 November 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Tror nu Arne S ved hvad han har med at gøre, stort tillyk med dine kabler, og godt du er bleven glad for dit køb.
Jeg er desværre selv for nærig, eller så er det bare at jeg ikke har samme økonomi til at anskaffe lignende kabler

Tror jeg kunne leve fint med Talk3, har dog ikke hørt disse endnu, ellers spare sammen til KaDo, der vil så gå nogle år endnu

Mvh
Birger

Nå ja, har også en forkærlighed for "fandens hul" Clearwater
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Van den Hulen... Det må være nogle hulens gode kabler, eller måske de bare skal gemmes i hulen...

Det er dog en utrolig buzz der er omkring det her Talk 3 kabel... Nogen der har fået det gratis mod at omtale det positivt?

Bortset fra det, så ville pengene i form af en dyrere forstærker nok have givet et lige så godt resultat, men hvis man nu har fundet den
forstærker man gerne vil have, så er der jo intet i vejen for at finde det kabel man synes om. Der er alt for megen snak om at pengene
kunne have været investeret anderledes, hvis de produkter der er valgt er valgt af nøje definerede årsager.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2014 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Det er dog en utrolig buzz der er omkring det her Talk 3 kabel... Nogen der har fået det gratis mod at omtale det positivt?

Nej, det er bare rigtig godt!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 29 November 2014 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Talk3... Tror bare at der er nogen der har købt det, hørt det og bleven overrasket på den gode måde og viderebringer deres oplevlelser til andre der er
interesseret
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 November 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Tro at det kunne havde sjovt, hvis du også havde haft et Talk3 med i din kable test, for som du se det så er det for billige til at værre et god kable

Men jeg ved ikke hvordan du købe anlæg, er det efter at havde læse diverse test i tidsskrifter eller låne du ting med hjem og teste det god og grund i gemmen, som du har gjord med de kable du har lånt hjem, før at du vælge hvad du skal eller skal købe, du skrive jo også "hvis de produkter der er valgt er valgt af nøje definerede årsager" men hvad er dine nøje definerede årsager

Men som "Struktøren" skrive kan det tit værre tilfældighed der spille ind, at en eller anden har fået finger r i et sådan kable og havde en mulighed for at teste det god og grund i gemmen.

Men et er sikket er at der finde nogle virkelige god købe et stede der ude, men problemet er at finde dem og her er nok diverse forum som dette beder end diverse test i ankende tidsskrifter, som tit har en anden dagsorden.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 November 2014 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Nu er disse Talk3 jo ikke teste på et rigtig high end anlæg, men på et god stereo anlæg og man så kan bruge test til noget er et god spørgsmål, den er jo lidt modstriden, men din kable er jo hele ikke teste på et rigtig high end anlæg så her står det 1:1 til dig og Mikkel Gige.

Der er jo dem der mene at hvis man ikke kan høre forskellig på et digital eller strømkabler, ja så er ens stereo anlæg ikke high end nok, men deres anlæg har nok også koste det samme som en stor villa.

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Sendt: 29 November 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Van den Hulen... Det må være nogle hulens gode kabler, eller måske de bare skal gemmes i hulen... Det er dog en
utrolig buzz der er omkring det her Talk 3 kabel... Nogen der har fået det gratis mod at omtale det positivt? Bortset fra det, så ville pengene i
form af en dyrere forstærker nok have givet et lige så godt resultat, men hvis man nu har fundet den forstærker man gerne vil have, så er
der jo intet i vejen for at finde det kabel man synes om. Der er alt for megen snak om at pengene kunne have været investeret anderledes,
hvis de produkter der er valgt er valgt af nøje definerede årsager.

De skal da absolut ikke gemmes i hulen. Har du selv prøvet dem ?
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 November 2014 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Jeg skal da også prøve "Talk3", har bare ikke haft tid til det lige for tiden, men de stå som nummer et på listen, men lige nu har jeg kun Mikkel G test at de skal værre så gode.....

Men der er også en test på whathifi.com, men netop whathifi.com er en af de sted som jeg ikke har meget tiltro til.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 30 November 2014 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Tja, da det næppe er muligt at teste alle verdens højttalerkabler på sit anlæg, så vælger man jo forhåbentlig det kabel blandt testemnerne, hvad enten det drejer sig om 5, 15, 150, 1500 eller flere, der lyder bedst i lige præcis ens eget set-up (eller måske det kabel, som man vurderer giver mest for pengene).

Kabler handler - som så meget andet hi-fi - om synergi, så hvad der lyder godt (eller dårligt) i et set-up lyder ikke nødvendigvis godt (eller dårligt) i et andet set-up.

Jeg har oplevet - for nu at nævne det som eksempel, andre kunne sikkert også være blevet nævnt - at det ellers ofte roste og velanmeldte Silversonic Q-10 højttalerkabel lød intet mindre end gyseligt (ah, OK, overdrivelse fremmer forståelsen) på et par af mine anlæg og måtte se sig overgået (lammetævet!) af væsentlig billigere kabler (herunder et temmelig inferiørt stykke "ledning", som jeg af diskretionære hensyn ikke vil nævne oprindelsen af). Og det var ikke kun mine ører, der havde den oplevelse.

Listen af kabelalternativer er for det meste uendelig, men sørg for at lytte på så bredt et udvalg, som det nu er muligt (af præcis samme årsag som nævnt ovenfor). Jeg gjorde tidligere det, at jeg med jævne mellerum "vertikallyttede" kabler fra samme producent og fandt 1-2 favoritter, som jeg så sammenlignede med kabler fra 2-5 andre producenter, som var udvalgt på samme måde. Og det var bestemt langt fra altid, at det var producenternes dyreste produkt(er), der var min favorit.

Nå, det var fra tiden før, jeg fik styr på min audiophilia nervosa ... nu bruger jeg penge på musik i stedet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 30 November 2014 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ha' retteknappen tilbage - "mellerum" skal være "mellemrum" ... hverken mere eller mindre
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2014 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Hmm .. Jer der ville bruge 13.000 til udstyr ??

Vil i sælge et anlæg til 70.000 kr. i DBA til under det halve og så lægge 13.000 kr. oven i til et beder anlæg.??

Undskyld .. Men den tanke gang kan jeg så ikke lige forstå

Ja det er lidt håbløst at skulle teste alle kabler på marked. Men lad os lige slå en ting fast .. Jeg er ikke blevet snydt af nogle kabel producenter eller sælger i en hifi butik.
Kablerne er blevet sendt til mig eller jeg har selv hente dem i butikken, jeg har ikke stået i en butik og hørt på en brand tale i flere timer om hvor gode kablerne er..Jeg har heller ikke målt hvor tykke kablerne er "hvad kan jeg bruge den viden til".. jeg og bla. de 2 jeg har skrevet om har "kun" lytte til hvad kablerne nu engang kan.

Når man kan låne kabler med hjem i en uge eller 2,så får man et godt billede af hvad kablerne kan når du høre kabler på eget anlæg og højttaler med den opstilling som jeg/du nu har... Det kan der ikke snydes med.
Sjovt nok så har de forhandlere jeg har snakket med alle sagt at der er kun en rigtig måde at teste kabler og det er hjemme ved dig selv..

Man kan ikke tvinge folk til at høre noget de ikke kan høre,man kan heller ikke snyde med et kabel og få det til at lyde beder end det er.

Jeg har læst omtale af Talk 3 kabel .. undskylde men hvad kan du bruge det til,ja der bliver skrevet at det lyder meget beder end pris antyder osv. Men det kan du jo seriøst ikke bruge til noget.
Er kablet så lige så godt som et kabel der er dobbelt så dyrt ?? .. Hvad kan du så bruge den oplysning til ??

Jer der er så vilde med Talk 3 kabel ... Det er fint hvis i har fundet et rigtig godt kabel til jeres anlæg,men hvilken kabler er Talk 3 kabel skifte ud med ... Hvor mange kabler har i teste før i købte Talk 3.

Da jeg testede kabler blev jeg hele tiden ved med at Tænke .. Kan det blive beder og hvor langt op i pris på kabler ville jeg stadig kunne høre en forbedring på mit anlæg .. Du ved ikke hvor langt du kan komme med dit anlæg før du prøver,Hvorfor stoppe ved et Talk 3 kabel hvis du kan få meget mere/bedre lyd ud af anlæg med et andet kabel.

Da jeg hørte Stright Wire Virtuoso snakkede jeg med forhandler ang. næste kabel i deres serie,men der fik jeg at vide at det næste kabel i serien ville være helt over kill til mit anlæg .. GG

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2014 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Men et er sikket er at der finde nogle virkelige god købe et stede der ude, men problemet er at finde dem og her er nok
diverse forum som dette beder end diverse test i ankende tidsskrifter, som tit har en anden dagsorden.

Jeg stoler nu mere på de såkaldt anerkendte tidsskrifter. Her sidder anmeldere der har prøvet meget mere end de fleste på en hifi-forum,
og fordi de ikke netop har købt produktet vil de også være mere objektive end en der er begejstret over sit køb. Jeg mener for ofte at have
set at f.eks. en forstærker bare er så p***egod, for så at se den til salg hos samme forum-bruger ½-1 år senere.

Men ja, der skal da nok være nogle anmeldere der ikke er til at stole på, ligesom der er nogle forum-brugere der kører højt på
begejstringen over købet det første stykke tid. Og man har også hørt om forum-brugere der modtager noget gratis eller med kraftig rabat,
mod forventning om at lave positiv omtale - jeg har faktisk selv prøvet det, og har hørt om nogle købere der selv foreslår sådan en
"ordning".
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum