Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 13:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Trække Dali 18 II? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har en gammel billigere Pioneer sorround reciever, der overvejes udskiftet. Men jeg har Dali 18mkII som front og det kræver en
rimelig forstærker at trække dem. Jeg har meget lidt forstand på det, men jeg måtte købe en effektforstærker til at trække dem da
min Pioneer gik død og slukkede.

Men nu tænker jeg så om det er muligt at få en ny forstærker, der kan klare opgaven uden det koster mere end 4-5.000kr, så jeg
kunne slippe af med min kæmpe effektforstærker? Eller ville det være bedre at beholde den og ikke behøve købe så dyr en
reciever? Jeg har lige fået nyt Sony 4K TV, så ville helst have en Sony forstærker bare for at jeg forestiller mig det giver optimal
kompatibilitet, men eller modtages forslag. Men den skal jo have mulighed for pre-out til front hvilket jeg ikke syntes så mange
forstærkere har?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Du give næste svart selv, du skal beholde din effektforstærker og så bruge de 4-5.000kr til en ny reciever, som er klar til 4K og som også er god i stereo, det ville sige en reciever med HDMI 2.0 og pre-out med mere.

En mulighed hvis du smide en 1000 mere, er en Marantz SR5009, mene at netop Marantz skulle værre gode i stereo.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 December 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en JoLida til at trække mine Dali 18mkII og den yder kun 2x 20 watt .
Det går fint , men de skal have nogle solide watt for at lyde godt.Behringer A500 Reference Amplifier

http://www.4sound.dk/studie/slaveforstaerkere/behringer-a500 -reference-amplifier

Sådan en fætter har jeg lige nu og det spiller maks , ganske fin til hi-fi.
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 December 2014 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Ok, måske skal jeg uddybe... Jeg bruger det primært til film og TV. Hører ikke så tit ren musik. Hvis jeg beholder
effektforstærkeren, så er det jo blot et spørgsmål om den skal have pre-out.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 08 December 2014 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Nu er det er en ny surround receiver som per_zk er ude efter, han skulle gerne havde en effektforstærker og hvis man skal finde en surround receiver med nogle solide watt, så komme man ikke lang for 4-5000 kr. og som også skulle kunne spille samme med hans ny indkøbet 4K tv.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 08 December 2014 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Den mest sikke måde er at købe en surround receiver som er klar til 4K og har pre-out, og så forsætte med at udbygge med effektforstærker på center og bag/side højtaler hvis beholde vise sig, på den måde for man meste lyd kvalitet for penge, og film med DTS Master Audio kræver faktisk den del af anlægget og man så som bonus få en mulighed for at nyde koncerter på Blu-ray skal vel også med.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes