Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Crown kun til bas? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2014 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

I en anden tråd går der rygter om, at Mark Levinson H53 er den samme forstærker som Crown K2. Velkommen har informationen fra en
Kim Olsen der siger " K2 er en dedikeret basforstærker, men brokobles den så man får 1 mhz switching, så vil man opnå et rigtigt godt
stereo resultat i stil med det der kendes fra brokoblede CTS 2000 og CTS 3000 forstærkere"

Det er Velkommen og Star trek som er fanebærere for dette postulat. Jeg vil meget gerne se beviser på deres påstande hvis det er muligt?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 31 December 2014 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

det er de info jeg har fået....har fået at vide de grundlæggende er ens, h 53 skulle bare ha lidt dyre komponenter....og forfinet i sin opbygning, og om man så ku høre det skal være usagt......jeg har ikke påstået det er en decideret bass amp....men den kører særlig godt netop her......

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Mit postulat bygge på Kim Olsen informationen om dette, og når man se det i lyset af historien om Oppo BD 83 vs lexicon BD30.

Oppo on the Inside, Lexicon on the Outside

Derfor ville det jo ikke værre umulige at historien gentage sig med Crown og Mark Levinson, det er jo HARMAN Group der stå bag Crown, Mark Levinson og lexicon.

Her er indersiden af en Crown K2, dem der kende en Mark Levinson H53 kan jo se om der er er ligheder eller ej.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Arrgh, det håber jeg da ikke for ML. Forhåbentlig er der bedre lydende komponenter i linie/driver delen (Her føre K2 sig frem med opamp's af
behersket båndbredde osv...).

K2 er en bridged D forstærker dvs begge udgange er drevet af en brokoblet D amp som udmærker sig ved at have voldsomt styr på strøm
undertrykkelsen fra højttaleren i både den pos og neg halvperiode! De fleste D amps er single ended og skal have kredsløb der modsvare den puls
fra højttalerene der vil påvirke forsyningsspændingen....

Det kan da godt være ML bruger samme princip i udgangen og så er den vel ikke længere?

K2 er udmærket til op omkring mellemtoneområdet :-)

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2014 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt er K2 fra 1997, ML er vel af nyere snit?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 December 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hvad med crown studio reference serie og Mark Levinson her skal man måske finde de størst ligheder

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
det er de info jeg har fået....har fået at vide de grundlæggende er ens, h 53 skulle bare ha lidt dyre
komponenter....og forfinet i sin opbygning, og om man så ku høre det skal være usagt......jeg har ikke påstået det er en decideret bass
amp....men den kører særlig godt netop her......vh velkommen

Kim Olsen siger "K2 er en dedikeret basforstærker, men brokobles den så man får 1 mhz switching, så vil man opnå et rigtigt godt stereo
resultat i stil med det der kendes fra brokoblede CTS 2000 og CTS 3000 forstærkere"

Altså siger vedkommende du har informatinon fra, at det er en basforstærker. Men hvorfor skriver du om disse ting på et forum uden at
have undersøgt det?

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2014 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Mit postulat bygge på Kim Olsen informationen om dette, og når man se det i lyset af historien om Oppo BD 83 vs
lexicon BD30.

1">Oppo on the Inside, Lexicon on the Outside

Derfor ville det jo ikke værre umulige at historien gentage sig med Crown og Mark Levinson, det er jo HARMAN Group der stå bag
Crown, Mark Levinson og lexicon.

Her er indersiden af en Crown K2, dem der kende en Mark Levinson H53 kan jo se om der er er ligheder eller ej.

Nu påstod du jo at Mark Levinson og Crown var den samme forstærker. Med mindre du er useriøs, vil du så venligst dokumenterer det?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 December 2014 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Mit postulat bygge på Kim Olsen informationen om dette

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2014 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Nej. Han skriver det er en basforstærker. Du skriver derimod "Netop en crown K2 er måske en af de bedst high end effekt forstærker der
kan fås, og den bruge jo fra rigtig og seriøse hjemmebiografer til seriøse high end anlæg til musik studio med mere hvor krave er et høj lyd
kvalitet."

Du har måske hverken hørt den omtalte Crown eller Mark Levinson?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 31 December 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

jeg har netop skrevet at crown K2 at det var en fejl omtale denne model der skulle havde stået crown, og der skulle værre en bruge her inden der kun bruge crown effektforærker i sin hjemmebiograf.

HT of the Month: DIY to the Nth Degree

Og så er de også brugt i mange recording studio.

Så lad os komme væk fra misforstås vedr. crown K2, ellers enden tråde et helt andet sted

Nej jeg har ikke hørt crown (endnu) men jeg har haft et Mark Levinson anlæg bestående af No38 og No27.5.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Faktisk er der mennesker der lever af at sælge hifi. Så i virkeligheden skader du dem,ved at kommer sludder, sladder og rygter. Det kan
godt være jeg tager fejl nu, men var det ikke også dig der var efter Vienna Acoutics?

Jeg kan virkelig ikke se hvad der er at misforstå? Du skriver " Så moral må værre: Købe dyrt hifi high end og få et flot designe og et kendt
navn eller spare mange penge og købe professionelt studio udstyre og ende op med samme lydkvalitet."

Det ville klæde dig, og andre der er ligeså fulde af BS, at tænke sig om inden der trykkes på enter. Du skulle måske også nøjes med at
skrive om noget du reelt ved noget om.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2014 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Nej StarTrek, fej for din egen dør først. Du er den første til konstant at komme med udokumenterede postulater a´la´ en LP kommer til at koste mellem 500-1000 kr. i fremtiden, osv. osv. osv.
Jeg skriver efterhånden ikke så tit herinde længere, da det er panden mod en mur i mange tilfælde. Lavede en tråd for et stykke tid siden om "hvad folk dog skriver". Den var udelukkenede bundet i sjove annoncer såsom "helt ny, kun 2 måneder gammel" og selv om jeg gentagne gange bad om, at den skulle blive i den ånd, den var startet i, fik du drejet den over på, at nu tog man pis på de ordblinde, med det resultat, at Mikkel Gige lukkede tråden. Forum bærer mere eller mindre præg af, at alle er alvidende, gi´r ultimative råd om dit og dat baseret på ingen erfaring overhovedet. Som du selv skriver: Jeg basererer mine udsagn på Kim Olsen´s udsagn. Jamen hvis han har smidt et udsagn, så klap da kaje i stedet for at gentage andre mennesker. Udtal dig om det du har erfaring med, og lad være med at give råd til andre omkring ting, du hverken har hørt eller ved noget om. Nu kunne det virke en anelse personligt, og det var begyndelsen af dette indlæg også, men resten er mere generet. Det ville være fedt, hvis man i 2015 kunne holde lidt igen med at gi´ gode råd, fordi man havde læst en annonce, råde folk til ny forstærker, fordi jeg har en fætter, der vist nok engan har haft XXXYYY som jeg ikke har hørt.
f**king lang smøre, men skulle bare af med den. Godt nytår til alle (også StarTrek og valla)

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Nyt år
Rolig nu, kender ikke en brøkdel af jer, men men men, træk nu vejret dybt, også dig StarTrek , du er her og der og alle vegne, slap nu lidt af.
hiFi er sjovt, en hobby man selv kan udvikle, uanset prisniveau og lyst. Der er nogle stykker der i tidens løb har ytret sig negativt om mig, fred være
med det, jeg lever, i bedste velgående, og har det godt med at mit simple anlæg er noget gammelt stads, og mine rilllefræsere er fra forrige tusinde   
Gud bedre det. Jeg har selv noget billigt kineser gejl, og har ikke i sinde at opgradere lige nu, for noget gammelt japaneser gøjl har også fundet
varmen på matriklen, et eller andet gøjl L-07M, billigt gøgl
Men for at komme tilbage til basis, en eller anden Kim har sagt, båt, og pludselig siger mange båt... Kom nu ind i kampen! Få nu jeres egne
erfaringer, jeres egen viden og videreformidle den, tak

Med venlig hilsen
Birger
f**k janteloven, og de der syntes vores land er et hul
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Tak for din nytårs-hilsen, Boydk.
Du ønskes selvfølgelig også godt nytår fra her.
Også godt nytår til Struktøren, Startrek,Hifibøffen, Sigma6 og alle jer andre.
Og husk ikke at blive sure på hinanden.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Nå, er misforståelsen rettet nu?

Flere personlige udfald, og tråden lukkes!

Godt nytår
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes