Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Olive HD03 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
magic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2015 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har et problem med mit internetradio på min Olive. Alle DR's programmer kan den af en eller anden årsag ikke tage. Følgende står i displayet: 'Failed to stream'. Stort set alle andre kanaler går fint igennem. Har det måske noget med det format DR sender med ?
Vores internetforbindelse er 100 % ok og DR's internetradio virker på min PC.
Nogen der har nogen ideer ?

Mvh
Til top Vis magic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magic

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 19 Januar 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hej magic.....jeg har en olive 4hd, og jeg har fået at vide ved tidligere importør, noget der ligner det her.....for at spille netradio, skal den ud på nettet og faktisk spørge om lov til at tage de kanaler, men da det er et apperat der kan rippe, læs (optage musikken) gir den ikke lov...en form for beskyttelse.....så jeg bruger heller ikke den indbyggede netradio, da jeg blev træt af den bliver ved med at søge....og aldrig får lov....så jeg valgte at købe en onkyo netværkstuner T-4070 hvor der også er indbygget am fm dab+ samt netradio......ydermere er det svært at få olive til at svare tilbage på mails.....der er noget lign 0 service fra deres side.....og endda hvis du kan komme ind på deres side...som ikke kører altid......min har dog kørt upåklageligt ind til nu....incl olive maestro redigerings programmet på min pc....men der har hvis været rigtig meget bøvl med dem.......og ingen nuværende dansk importør....

er ked af jeg ikke kan give dig en mere trøstende meddelelse......

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

magic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2015 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej
Tak for svaret. Det giver da lidt mening, at det er årsagen. Nej, jeg har prøvet alle de steder, hvor Olive blev forhandlet, men ingen har kunnet give mig et svar. fuldstændig som du, svarer Olive ikke på noget som helst.
I lighed med din, spiller CD'en godt, ripper fint fra pladerne, og Olive Maestro fungerer også perfekt. Og så må man vel nøjes med det.
Jeg fik dog at vide, at grunden til at Olive forsvandt fra markedet var, at de simpelthen gik konkurs. De er så senere blevet reetableret, men administativt er der vidst nogen store huller.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2015 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der korrekt som velkommen skriver med Olive og deres made at koble sig op til natradio. Desuden var Olive oprindeligt designet som en musik afspiller, og først da lande udenfor Amerika fik den, blev der et større behov for net-radio (her i Europa er det større end på den anden side af dammen) eller i alt fald for 4-5 år siden.

Olive`s net-radio del er faktisk ikke så svær at få til at spille.! Du skal ud of finde stationens URL koder, disse var ind programmeret på Olive- men DR besluttede sig for at flytte dem alle.

Så løsningen er at taste dem alle forfra, det tager lidt tid men det virker fint.
En anden ting du skal være opmærksom på, fra Olive`s side har man besluttet ikke at streamer stationer der sender med mindre end 128 kbs- da de mener at kvaliteten er for dårlig.

En anden ting der er rart at vide (hvis du har musik rippet på din pcèr, og gerne vil have dem over på din Olive.! Så taster du http:\\ 192.xx.xx ”NB: der er front-slash” og nu vil din Olive dukke op som en net server hvor du bare kan copy-paste musik)

En sidste ting, hvis du køre med Windows-8, så vil du kunne gå ind i denne computer og ind i Olive, og alt din musik vil være tilgængelig som en server.

Hvis du kikker på link 2, her er DR`s URL addresser.

http://www.computerworld.dk/art/160694/dr-gav-doedsstoed-til -gratis-streamingtjeneste

http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm

Og det er helt korrekt, Olive ikke er så gode til at svarre, men hvis du oplever mandens ego (tror ikke der finds en hangar stor nok til at rumme den)

Peter

magic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej CPH-R
Tak for info.
Det er jeg rigtig glad for, så nu er det bare at komme i gang.

magic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2015 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Lille update
Har nu indtastet alle de URL adresser på DR OG DET VIRKER SGU'.

Så endnu en gang, tak for input

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes