| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Lige et par spørgsmål til jer der har styr på de forskellige netværksservere;-)
Min egen gamle er lige stået af og skal ud og hitte en ny men den sku gerne kunne opfylde et par krav!
Den sku gerne kunne bruges som server til min Logitech transporter så jeg er fri for at have min bærbare tændt for at afspille min musik. og der er er det noget med at jeg gerne skal op i 1 gb ram for at det kunne afspille flacfilér og evt se nogle film derfra?
Jeg kan kigge på noget synology DS214play(hvad betyder det play præcist) og en DS415play? hvad er forskellen helt nøjagtigt på disse? jeg er ikke ret meget inde i NAS og hvad for en der er bedst så jeg vil godt have et par råd med på vejen og sikre mig den er lidt fremtidssikret osv;-)
På forhånd tak
MVH
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger NETGEAR READYNAS ULTRA 2 med to styk 2 TB diske.
Det virker fantastisk. Det er virkeligt dejligt ikke at skulle have en pc kørende:-)
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Jeg bruger NETGEAR READYNAS ULTRA 2 med to styk 2 TB diske.
Det virker fantastisk. Det er virkeligt dejligt ikke at skulle have en pc kørende:-) |
|
|
Ok den ser også spændene ud men det er en lidt ældre model er det ikke? men den kører upåklageligt?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den i godt to år, og den kører upåklageligt.
Der er selvfølgelig kommet en ny hurtigere model.
Bortset fra at den virker så godt, er det rart at man kan indstille den til at stoppe harddiskene efter fx. 5 minutters tomgang.
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Jeg har haft den i godt to år, og den kører upåklageligt.
Der er selvfølgelig kommet en ny hurtigere model.
Bortset fra at den virker så godt, er det rart at man kan indstille den til at stoppe harddiskene efter fx. 5 minutters tomgang. |
|
|
Ok det var da rigtigt smart! ja for kan se den er udgået! gad vide om synology også kan dette, med at stoppe diskene!?
MVH
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stoooooop!
Drop Netgear og alle de andre halvfabrikater
Når vi snakker NAS er der kun 2 seriøse producenter på markedet, som begge satser benhårdt på deres NAS hardware og software. Det er QNAP og
Synology. Jeg har haft flere andre imellem hænderne, herunder Netgear, og det er simpelthen et useriøst produkt ift. QNAP og Synology!
Jeg ville selv gå efter en Synology, som i mine øjne er længst fremme på software delen. Den kan alt hvad du kan drømme om. Play-serien er
specet med ekstra kraftige CPU'er, og kan transcode 1080p videomateriale live. Det betyder at du kan bruge den som mediecenter og afspille video
på enheder som normalt ikke understøtter alle formater - fx en iPad.
Jeg ville selv gå efter én af de to du netop nævner. DS214Play eller DS415Play afhængigt af hvor mange diske du har brug for. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Stoooooop!
Når vi snakker NAS er der kun 2 seriøse producenter på markedet, som begge satser benhårdt på deres NAS hardware og software. Det er QNAP og
Synology. Jeg har haft flere andre imellem hænderne, herunder Netgear, og det er simpelthen et useriøst produkt ift. QNAP og Synology!
Jeg ville selv gå efter en Synology, som i mine øjne er længst fremme på software delen. Den kan alt hvad du kan drømme om. Play-serien er
specet med ekstra kraftige CPU'er, og kan transcode 1080p videomateriale live. Det betyder at du kan bruge den som mediecenter og afspille video
Jeg ville selv gå efter én af de to du netop nævner. DS214Play eller DS415Play afhængigt af hvor mange diske du har brug for. |
|
|
Hej
Ja det er der mange der siger, det ved jeg godt! jeg er også brændt lidt varm på en af de to der!
Dvs at forskellen på de 2 er bare hvor mange diske der kan sidde i den?
Dvs at jeg kan afspille på f.eks min ipad?
Lyder godt den også kan stoppe diskene;-)
MVH
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
floe skrev:
Stoooooop!
Når vi snakker NAS er der kun 2 seriøse producenter på markedet, som begge satser benhårdt på deres NAS hardware og software. Det er QNAP
og
specet med ekstra kraftige CPU'er, og kan transcode 1080p videomateriale live. Det betyder at du kan bruge den som mediecenter og afspille
video
Jeg ville selv gå efter én af de to du netop nævner. DS214Play eller DS415Play afhængigt af hvor mange diske du har brug for. |
|
|
Hej
Ja det er der mange der siger, det ved jeg godt! jeg er også brændt lidt varm på en af de to der!
MVH |
|
|
Ja, der er media station i NAS'en og en app til iPad så du kan se film derpå
Logitech Media Center understøtter den også.
Den eneste grundlæggende forskel på DS214Play og DS415Play er antallet af diske ja. Hardwaremæssigt er de ellers ens specificeret. Softwaren
er den samme. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt at der er 2 store spillere på markedet, når det handler om NAS.
Jeg er alligevel godt tilfreds med min Netgear NAS, som gør det godt, med flere mediebiblioteker til både musik og film.
Jeg har biblioteker som er i ALAC og mp3 til brug på itunes/iphone/ipod og biblioteker til brug på min Simple Audio Roomplayer+ streamer.
Netgear Readynas kan også betjenes fra ipad, ligesom film og musik også kan afspilles på de forskeillige tablets og smartphones i husstanden.
Det som jeg tror afskrækker mange når der tales om Netgear Readynas, er at de vist ikke er helt nemme at opsætte i forhold til Synologi og
Qnap. Det er så kun ud fra hvad jeg har læst, da jeg endnu ikke har prøvet at sætte nogle af de 2 store op. Jeg har kun 9 års skolegang, så
sværere er det altså heller ikke.
Netgear Readynas kan ligesom som de store også tilgås udefra, noget jeg bruger når der f.eks. skal vises billeder/film til familie fra de seneste
familiesammenkomster.
Som markedet er nu vil jeg stadig købe Netgear, men når alt kommer til alt, så er det holdbarheden på de forskellige diske som er vigtigst i
min verden. Faktisk lidt skræmmende hvor meget data der kan mistes, hvis der ikke køres noget ordentligt back-up.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hej Alle
Lige et par spørgsmål til jer der har styr på de forskellige netværksservere;-)
Min egen gamle er lige stået af og skal ud og hitte en ny men den sku gerne kunne opfylde et par krav!
Den sku gerne kunne bruges som server til min Logitech transporter så jeg er fri for at have min bærbare tændt for at afspille min musik. og der er er det noget med at jeg gerne skal op i 1 gb ram for at det kunne afspille flacfilér og evt se nogle film derfra?
Jeg kan kigge på noget synology DS214play(hvad betyder det play præcist) og en DS415play? hvad er forskellen helt nøjagtigt på disse? jeg er ikke ret meget inde i NAS og hvad for en der er bedst så jeg vil godt have et par råd med på vejen og sikre mig den er lidt fremtidssikret osv;-)
På forhånd tak
MVH |
|
|
Jeg er som andre I tråden utrolig tilfreds med min ReadyNas Ultra 2 . Kører helt perfekt...... Og raid er også testet.
Har skiftet den ene disk samtidig med at musikken spillede.... Super enkelt og nemt.
Ingen performance problemer overhovedet. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 02 Februar 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en ReadyNas Ultra 2, men helt ærligt... Brugerfladen er SÅ dårlig.
Lyt til Floe og køb en QNAP ( som vi bruger på mit job, og det er en drøm at rode med dens interface )
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen
Tak for jeres indput! jeg tror jeg kigger efter en Synology eller måske qnap! den skal bare være så nemt som muligt at sætte op osv;-)
MVH
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hej Alle sammen
Tak for jeres indput! jeg tror jeg kigger efter en Synology eller måske qnap! den skal bare være så nemt som muligt at sætte op osv;-)
MVH |
|
|
Jeg har selv en QNAP, men i mine øjne er Synologyen lige det mere lækker at rode med rent softwaremæssigt. Du går dog ikke galt i byen med
hverken QNAP eller Synology __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger QNAP men vil nok vælge Synology.
Support på QNAP er så at sige ikke eksisterende i Danmark (om det er tilfældet i dag, ved jeg ikke).
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Support?? Jeg troede at Qnap og Synologi var lige til at gå til, uden større kendskab...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis l**tet går i stykket, mener jeg - de er ret nemme at arbejde med.
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Morgenstjerne skrev:
| Hvis l**tet går i stykket, mener jeg - de er ret nemme at arbejde med. |
|
|
Det skal din forhandler da tage sig af, hvis det er under garantien? |
|
|
Yep i den perfekte verden!
Men den var over 2 år gammel, købsbutikken lukket. Oven i købet var der vist noget rod med den danske importør, et skifte muligvis, hvis der
overhovedet var en, men servicere en privat med en lille 2 bays, var umuligt, det er 3-4 år siden.
Jeg havde heldigvis købt en ny 4 bays, da 2 bays lige var i underkanten til mit forbrug, fandt jeg ud af. Og den kører lystigt på 4 år. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 03 Februar 2015 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
don dario skrev:
floe skrev:
Stoooooop!
Når vi snakker NAS er der kun 2 seriøse producenter på markedet, som begge satser benhårdt på deres NAS hardware og software. Det er QNAP
og
specet med ekstra kraftige CPU'er, og kan transcode 1080p videomateriale live. Det betyder at du kan bruge den som mediecenter og afspille
video
|
|
Hej
MVH |
|
|
Ja, der er media station i NAS'en og en app til iPad så du kan se film derpå
Logitech Media Center understøtter den også.
Den eneste grundlæggende forskel på DS214Play og DS415Play er antallet af diske ja. Hardwaremæssigt er de ellers ens specificeret. Softwaren
er den samme. |
|
|
Understøtter den også de seneste bruger udviklede versioner af LMS 7.8.0 og 7.9.0 ??
7.8.0 er den optimale version af LMS.
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |