Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Tilbudsavisen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JensH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Til Admin.

Kunne man ikke begrænse antallet af annoncer fra de forskellige forhandlere til f.eks 3-5 ad gangen. Eller evt opfordre annoncøren til at skrive flere tilbud pr. annonce. Det er da lidt irriterende at de første 10-15 annoncer er fra samme forhandler. Man skal efterhånden et par sider ned for at finde annoncer, der er mere end et par dage gamle.

MVH Jens

Til top Vis JensH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensH

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

JensH skrev:

Til Admin.

Kunne man ikke begrænse antallet af annoncer fra de forskellige forhandlere til f.eks 3-5 ad gangen. Eller evt opfordre annoncøren til at skrive flere tilbud pr. annonce. Det er da lidt irriterende at de første 10-15 annoncer er fra samme forhandler. Man skal efterhånden et par sider ned for at finde annoncer, der er mere end et par dage gamle.

MVH Jens

Hej Jens!

Umiddelbart er jeg en smule uforstående overfor dine synpunkter, da jeg finder det storartet, at Tilbudsavisen rent faktisk indeholder en lang række gode tilbud.

Antallet af dem kan da således ikke blive for mange, eller???
Det er jo det der er meningen med en Tilbudsavis - 3 tilbud ville jo ikke hold en meter. Dog vil jeg give dig ret i at 20 annoncer fra samme annoncør på række er lidt overkanten, og faktisk er det også mod være regler, så her har du ret. Det kan ligne spam!

Flere tilbud i samme annonce er ikke tilladt - det gør det uoverskuligt for de som kigger i Tilbudsavisen.

At skulle et par sider ned, hører jo med til Internettet, men jeg oplyse at vi i skrivende stund arbejder på en helt ny udgave, som gerne skulle gøre det nemmere af finde annoncerne frem...

Jeg takker dog for dine input, som jeg bestemt værdsætter - kun konstruktiv kritik (og ros, ikke at fornægte) gør HIFI4ALL.DK bedre!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke tilslutte mig kritikken fra JensH. Hvis man søger noget bestemt er det da bare at vælge den kategori man er interesseret i. Det fungerer da perfekt
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Søgefunktionen i den nye udgave blive langt bedre, og noget mere avanceret, uden at gør det svært at søge...
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

JensH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det skulle ikke forståes som om jeg mener der er for mange tilbud. Dem kan vi ikke få for mange af.........

Det er mere det, at det virker som om det gælder om at "rydde forsiden" med egne tilbud. Mange af tilbuddene er derfor gengangere og optræder flere gange i oversigten. Kunne man f.eks lave et system, så tilbuddene på forsiden skiftede mellem alle tilbud og ikke kun viste de nyeste? Så undgik man "kapløbet", og forhandlerne behøvede kun at indtaste tilbuddene een gang.

Til top Vis JensH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensH

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes heller ikke det skal samles - det vil gøre det lettere umuligt.

Men jeg syntes at der er forhandlere der er ret gode til at gentage deres annoncer ret ofte!

Jeg syntes jeg gentagne gange har klikket mig ind på en Panasonic PTAE500 annonce, i forventning af at det måske var en ny, med bagved var den samme annonce fra et eller andet der reklamerede med at det ikke behøvede at koste ekstra at handle i en eller anden bestemt type butik.

Det virkede som om at den annonce blev sat øverst, eller gentaget MEGA tit - det syntes jeg er god grund til at smide en forhandler af!

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Så er den sørme lige tastet ind igen idag - fra KF Scanaudio på en Panasonic PTAE 500.

Mit bud er at den selvsamme annonce dukker op igen om højst et par dage, har I nogle regler for hvor tit man må poste den samme annonce?

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Ja, KF Scanaudio indrykker jo den PTAE 500 næsten dagligt!

... Og det er samme pris hver gang!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

ja den annonce er der "almoast" hver dag!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Det samme gør sig gældende for private annoncer..  dog ik i helt samme stil som den panasonic... der plejer prisen i det mindste at variere
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Private annoncer er lidt sværere at styre.

Min umiddelbare holdning er at en forhandler der forsøger at forfordele sine egne annoncer på den måde burde fratages retten til at have annoncer på siden! Det betyder jo at alle andre forhandleres annoncer forsvinder, med mindre de begynder at gøre det samme, og så tror jeg den annoncedel er ubrugelig ret hurtigt.

Hvis jeg var admin, så blev det noget i stil med "Såe 'ed ud'".

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Min umiddelbare holdning er at en forhandler der forsøger at forfordele sine egne annoncer på den måde burde fratages retten til at have annoncer på siden! Det betyder jo at alle andre forhandleres annoncer forsvinder, med mindre de begynder at gøre det samme, og så tror jeg den annoncedel er ubrugelig ret hurtigt.

Det er måske bare lidt problematisk, for hvis de bliver smidt ud sammen med de penge de lægger på bordet, så går der nok ikke forfærdelig lang tid før der ikke er noget de kan blive smidt ud af..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Binnerup skrev:

Det er måske bare lidt problematisk, for hvis de bliver smidt ud sammen med de penge de lægger på bordet, så går der nok ikke forfærdelig lang tid før der ikke er noget de kan blive smidt ud af..

Bingo Kim F! Hver annonce koster jo penge, og det er da uhørt at en annonceudbyder blander sig i hvilke produkter annoncører tilbyder. Forestil jer at TV2 nægter at bringe flere reklamer for Pampers bleer fordi en seer mener at Pampers har opbrugt sin kvote! Nej vel?

Eneste indtægtskilde på dette site er annoncer. Båndbredde og hosting koster altså penge. Ikke så få endda når trafikken når et omfang som på hifi4all.

Jeg mener stadig kritikken er uberettiget og kan ikke se problemet. Iøvrigt bruger jeg selv "Kategori" funktionen når jeg søger noget.
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det er problematisk med de mange gentagne annoncer.

til perejvind: Nej man skal ikke blande sig i hvormange gange en butik reklamerer. Men jeg mener tilbudsavisen skal være en reel info til os købere om tilbud og ikke en reklame søjle. Hvis det er for at reklamere kan man benytte sig af reklame felterne som flere jo også gør.

jeg mener det er fint at gentage annoncer hvis der ersket væsentlige ting med annoncen, eks prisen er faldet!!

ellers glimrende tilbudsavis, og ja glimrende site (I vil jo have lidt ros!!!)

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Så så!

Nu vil jeg lige starte med at sige at jeg troede ikke at det kostede penge for annoncører at bruge tilbudsavisen, men at siden fik indtægter for de forskellige reklameblokke.

Dernæst vil jeg så forsvare min holdning alligevel - det gør selvfølgelig en lille forskel, og så alligevel ikke, præcist som schrez mener jeg at tilbudsavisen er til for at brugerne af siden får nogle gode tilbud, og hermed mener jeg ikke det samme tilbud dagligt (uden så at tage reel stilling til om det omtalte tilbud er billigt eller ej).

Men det handler jo mest af alt om hvorvidt tilbudsavisen (og de private annoncer) er en service for annoncøren, eller for brugeren, jeg mener det er for brugeren, og derfor har jeg den holdning jeg har - samtidig vil jeg dog sige at man med betalte annoncer kan være noget mere fleksibel, dvs. man kunne jo så pænt henstille om ikke at føre den samme annonce mere end 1 gang hver 3 dag, eller hver uge.

Som bruger kigger jeg jævnligt i tilbudsavisen, men med mindre jeg dicideret mangler noget, så ser jeg typisk kun de linier der er på forsiden, og er det de samme 5-10 annoncer der hele tiden går igen, så holder jeg personligt op med at kigge, og så har tilbudsavisen ikke rigtigt nogen effekt, og dermed ingen værdi for annoncøren, og så tror jeg egentligt siden mister flere indtægter end hvis man henstillede om ikke at føre ens annoncer så hyppigt!

Jeg ville som ikke træde på nogen, eller stille spørgsmål til sidens indtægter - men ytre min mening for at gøre siden bedre  Det er jo nok ingen diskution at vi alle sammen syntes siden er helt kanon!

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give jer ret i at tilbudsavisen kan virke lidt overskuelig. Jeg mener dog ikke at forhandlerne skal have kvoter eller begrænsning for annoncering. Heller ikke selvom de indrykker den samme annonce hver dag! - bare de betaler!

Men Admin har jo sagt at en helt ny udgave af tilbudsavisen er på vej, så lad os nu se om den ikke bliver mere overskuelig

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

På sigt virker utilsigtet brug af tilbudsavisen nok selvjusterende.

Hvis en bestemt annoncør, annoncerer i en sådan grad, at det virker irriterende på brugerne og hæmmende for brugen af avisen, så får selvsamme annoncør nok ikke speciel megen respons på den givne annonce... ikke positiv respons anyway.

I nogle sammenhænge kan man sige at negativ omtale er bedre end ingen omtale, fx pampers ol. fra tv, men ikke sådan når det kommer til en internet avis, der kræver aktiv handling fra brugers side.

Med andre ord, så vil en evt annoncør der med irriterende optræden opleve negativ respons, som i ingen salg, og nok selv trappe annonceringen ned, da det så er spildte penge. HVIS den irriterende fremfærden resulterer i øget salg, ja, så må man sige at annonceringsfremstødet er lykkedes, også for forbrugeren, uanset et evt. irritationsmoment fra andre brugers side.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes