| Forfatter |
|
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg går med tankerne om at Sælge mine Infinity Reference 61 mk2 højtalere og købe nye "Brugte" Dali højtalere i nær fremtid.
Regnede med at ville ofre ca 3 - 4000 kr, eller hvad der nu skal til for at komme et stykke over mine nuværende højt. lydmæssigt.
Problemet er at jeg kender ikke ret meget til hvad de forskellige modeller hedder, har kigget på www.dba.dk men det er jo en jungle når man ikke lige har noget bestemt at gå efter, derfor håbede jeg at der var nogle der kunne hjælpe. de skal ikke ret gerne være mere end ca 5 år gammel.
mine krav er bare at de skal kunne levere en rigtigt god lyd (og lydtryk) og gerne kunne gå godt ned i de lave frekvenser, lidt som en god rock højtalere men stadig med den gode lyd bevaret. og så må de da gerne se godt også. 
Det jeg hører mest , rock,dance musik, og hvad der ellers ligger på hitlisterne. og så skal de bruges til surround også og jeg regner med at købe nogle Dali 2002 til baghøjt. og Dali center på et tidspunkt.
er der nogen der har nogle forslag ?
hvad med evt. 909 eller 850 ? hvad er forskellen
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav 4000 for mine Dali 8008 via dba.dk. Hvilket jeg er yderst tilfreds med. Jeg skal ikke kunne råde dig mht 909 og 850, men du kan da smutte ned og lytte til Dali 8008 i din lokale hifiklub.
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
'
909 er blå serie og 2x10 bas mens 850 er rød serie og 2x8 bas,rød serie
er et hak op af rangstien ifht blå dvs 850 er bedre.har selv haft 850 en
udmærket ht'er til dig der vil ha' god lyd,højtlydtryk og god bund og den
kan du sagtens finde indenfor dit budget måske enda under 3000.
den får min anbefaling ifth 909 som ganske enkelt er ringere
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen 
hvor gammel er sådan en 850´er hvornår er den solgt fra - til cirka,
Er der andre jeg skal tage med i mine overvejelser ? 
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kostede 909 og 850 i sin tid?
Nogen der evt. kan foklare om 109.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det lige være Dali ??
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener 850 blev solgt fra ca 92 til omkring 2000 da 870 tog over
850 kostede ca 3500/stk 909 ved ikke men mon ikke det er noget af det
samme.109 !!noget af det samme som 909 måske bare 1 x 10 bas,men som
jørgen spørger hvorfor lige dali der mange andre gode ht'ere derude
|
| Til top |
|
| |
dumb Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
109'eren er en ældre version af 909'eren. De har begge 2 x 10" bas. Jeg har selv haft 109'eren og sikke da et lydtryk den kan generere. Og det er også en ganske velspillende højttalere. Men den er lidt stor i det (sagde konen, og så var den væk )
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dali er ret lige til at handle brugt da udvalget er så stort.
909 er som regel 4-7 år gamle. Det er en forholdsvis billig højtaler, med hædderlig lyd, men den er bygget mere til lydtryk en go' lyd. 109 er 909's forgænger. Den er for stor og for gammel - gå uden om den.
850 er storebror til 808. Den er lavet i mange år - frem til ca. 1999. Den er lige en tand bedre end 808 og 909 kvalitetsmæssigt og spiller derfor noget pænere - den kan dog stadig alt det der skal til for at naboerne klager. 850 er et kanon tilbud til prisen fordi, de er så billige for tiden.
Mit forslag er at du væbner dig med tålmodighed og finder dig et sæt Dali Suite 3.5. Den er bestykket med 3 6,5" basser i stedet for 2x8" som i de andre. Det gør den noget hurtigere (mere dynamisk), og en lettere opgave for forstærkeren. Den spiller kanon godt, og så er den altså væsentligt mere elegant i designet end de andre der har være nævnt her - det er bare "kasser". Suite kan findes til 4000,-, men der ikke solgt så mange af dem, så derfor kræver det nok lidt mere tålmodighed end de andre, som man jo bare skal hente.
Du kan finde info om alle Dali's tidligere modeller på www.dali.com Her er alle manualer lagt ud. Det er en rigtig go' service som mange konkurrenter kunne lære noget af.'
Held og lykke
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
| Hvorfor skal det lige være Dali ?? |
|
|
Jamen det behøves da heller ikke lige være Dali ,men det kendskab jeg har til Dali så laver de sgu´nogle vellydende højtalere, og der er et rimeligt stort udvalg når man skal finde brugt, men selvfølgelig så er jeg da også interesseret i andre mærker men de skal jo så stadig opfylde mine krav om lyd, for jeg gider jo ikke skille mig af med mine Infinity højtalere (som jo spiller faktisk fint nok) bare for at skulle have noget andet ,nej det er jo for at komme et trin eller to op i lydkvalitet, hvis det kan lade sig gøre for ca 4000 kr 
takker indtil videre for hjælpen , ser indtil videre ud til det at det er 850´eren jeg skal have kigget nærmere på 
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 800 og 810 kunne også være en mulighed...Ligner efterfølgeren 850 (som kom i handlen i efteråret 93), men har en bånddiskant istedet for softdome og diskanten er i mine ører noget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
super skrev:
Jørgen skrev:
| Hvorfor skal det lige være Dali ?? |
|
|
Jamen det behøves da heller ikke lige være Dali ,men det kendskab jeg har til Dali så laver de sgu´nogle vellydende højtalere, og der er et rimeligt stort udvalg når man skal finde brugt, men selvfølgelig så er jeg da også interesseret i andre mærker men de skal jo så stadig opfylde mine krav om lyd, for jeg gider jo ikke skille mig af med mine Infinity højtalere (som jo spiller faktisk fint nok) bare for at skulle have noget andet ,nej det er jo for at komme et trin eller to op i lydkvalitet, hvis det kan lade sig gøre for ca 4000 kr 
takker indtil videre for hjælpen , ser indtil videre ud til det at det er 850´eren jeg skal have kigget nærmere på 
|
|
|
Jeg ville efter et brugte Audiovector M2 eller M3. Jeg tror ikke du vil opleve en forbedring med en 850 i forhold til dem du har. Ud over at de da lyder anderledes.
|
| Til top |
|
| |