Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Driver til DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender denne DAC, købt på ebay ?

På ebay er der link til to download steder, men jeg havde ikke lige fået undersøgt at de udelukkende var på kinesisk, og det ene kræver endda login og password, hvilket jeg selvfølgelig ikke har.

Jeg har skrevet til sælger, men ikke fået svar.

http://goo.gl/IR9SG8

Specifikationerne er ikke så dårlige endda:
With USB input, coaxial output interface, support 24bit 192k asynchronous sample output. Compatible with WINXP Windows 7 doing 32 bit and 64 bit system. Support DTS source output, etc

On the board with crystal CS4398 high-end DAC chip, and then through OPA2132 LPF output. With RAC interface can be connected directly to the power amplifier and headphones, and don't have to buy other DAC with headphones listening interface, the drive ability for 32-250 ohms.

Og prisen blev 325 kr incl porto.

Jeg skal bruge den som USB lydkort med RCA out til min analoge forstærker og B&W LM1 PC højttalere.

Hvis du ved hvordan jeg får fat i driveren, så hjælp mig gerne.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Der mangler noget info, nemlig USB input chippen, for at finde den rigtige driver. Hvis du kører Win7, så prøv at sætte den i, finder den selv driveren, er alt jo ok. Hvis ikke, er det nok X-mos eller CM6631A, du skal ha´ fat i.
Har lige fundet den på Ebay. Du skal googlesøge og hente  driveren til CM6631A

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

OS er Win64
Driveren bliver ikke fundet automatisk - dvs Windows installerer en driver, men skriver så at enheden ikke kan starte.
Men tak for dit råd, det prøver jeg.

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

OS er Win 7, 64 bit

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det som jeg fandt udaf ved at google lidt frem og tilbage er det er en Weiliang DAC det jeg kunne forstår var hvis du manglede en driver skulle du kontankte sælger du har købt den af og så vil de sende dig en driver....det er det jeg har fundet udaf....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Fandt driveren på et Tjekkisk site! ;-) Andre steder kunne jeg også få lov til at downloade den, men for 0 dollar (men skulle oplyse adresse og kreditkort).

Nå men det spiller og lyden mangler den irriterende baggrundsstøj som analogudgangen bød på, og det må jeg jo så lære at leve med ;-)

Pt har den spillet i 5 minutter, vender tilbage når jeg har prøvet den bedre, men det ligner en god investering.

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Godt du fundet udaf det....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2015 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Vil lige følge op på DAC'en.

Tak til Boydk for tippet om at Google driveren.
Den kom ikke frem på første side med resultater, men på anden side fandt jeg et Tjekkisk site der havde et link. Og den virker! Hvis nogen mangler drivere, så kan I finde den dér eller sende mig en PM.

Når computeren er tændt er det første jeg lækker mærke til er mangel på støj fra højttalerne og det er jo skønt.
Lyden er en smule mørkere end analoglyden, men det kan hænge sammen med den manglende baggrundsstøj.

Før Windows starter op og jeg har logget ind er der en del støj, men det slukker ved log in.

Spiller jeg PC'en over stereoanlægget, Onkyo forstærker B&W CDM1 højttaler med KEF B139 subwoofere (to stk naturligvis) med aktiv deling ved 80 Hz, så er lyden fremragende. Jeg mener at kunne høre den ekstra opløsning (24 bit filer) og her savner jeg ikke nogen diskant. Friheden for støj er fantastisk!

Jeg har kontakt til sælger for at få driveren, men han har sendt mig en Rar fil jeg ikke kan åbne. Og han er bestemt ikke hurtig :-(

Men til 325 kr incl porto (havde regnet med at skulle betale 80 kr i moms og 175 kr i gebyr) er det jo et godt køb. Leveringstiden var en måned.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes