Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rippe SACD’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Min Ripstreamer kan tilsyneladende rippe SACD'er - også dem der ikke er hybrider. Men når de afspilles, står der FLAC og ikke DSD. Hvorfor det? (Er totalt grøn når det kommer til "streaming" )
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Mit første bud ville være, at det er fordi ripstreamer ikke kan rippe SACD'er. Jeg undersøgte for godt et år siden, hvordan man ripper SACD'er. Af hvad jeg kan læse mig frem til, er metoden at benytte en Playstation 3, med noget linux og custom firmware. Kort sagt, en ikke kommerciel fyfy metode. Så det ville undre mig en smule at en ripstreamer ville være i stand til den slags.
Men altså, ripstreamer er et linux baseret system, så jeg skal ikke kunne afvise, at nogen har udviklet i fyfy metode til denne.  

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Marts 2015 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

hej Batman....ville din olive 4HD slet ikke mere??? alt det med pc er også en verden for sig selv.....og synes bestemt ikke det kører helt sikkert....dog er det blevet bedre her....jeg har selv en olive 4hd som stadig kører uden de store problemer, men da de ikke forhandles mere herhjemme, og olive.us næsten aldrig svarer tilbage....ja så har jeg selv kigget lidt på den ripstreamer.....men noget der undrer mig lidt, er at de skriver at modellen med 2TB harddisc kan indeholde ca 3000cd i flac....olive skriver ca 6000cd på 2TB.....hvordan kan det lige hænge sammen???? hvad med back up HD til ripstrimer...er det muligt? og kan man smide det musik man har på back up HD fra olien ind på ripstreamer??? olivens back up hd skulle jo formateres i FAT 32.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Marts 2015 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

jukuluff skrev:
Mit første bud ville være, at det er fordi ripstreamer ikke kan rippe SACD'er. Jeg undersøgte for godt et år siden, hvordan man ripper SACD'er. Af hvad jeg kan læse mig frem til, er metoden at benytte en Playstation 3, med noget linux og custom firmware. Kort sagt, en ikke kommerciel fyfy metode. Så det ville undre mig en smule at en ripstreamer ville være i stand til den slags. Men altså, ripstreamer er et linux baseret system, så jeg skal ikke kunne afvise, at nogen har udviklet i fyfy metode til denne.  

Jeg putter en sacd i ripstreameren som den velvilligt tygger igennem. Men jeg mener at iPad'en så skulle tilkendegive at der nu er tale om DSD og ikke FLAC når den afspilles?

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Marts 2015 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
hej Batman....ville din olive 4HD slet ikke mere??? alt det med pc er også en verden for sig selv.....og synes bestemt ikke det kører helt sikkert....dog er det blevet bedre her....jeg har selv en olive 4hd som stadig kører uden de store problemer, men da de ikke forhandles mere herhjemme, og olive.us næsten aldrig svarer tilbage....ja så har jeg selv kigget lidt på den ripstreamer.....men noget der undrer mig lidt, er at de skriver at modellen med 2TB harddisc kan indeholde ca 3000cd i flac....olive skriver ca 6000cd på 2TB.....hvordan kan det lige hænge sammen???? hvad med back up HD til ripstrimer...er det muligt? og kan man smide det musik man har på back up HD fra olien ind på ripstreamer??? olivens back up hd skulle jo formateres i FAT 32.....velkommen

Jeg er desværre blevet noget træt af min Olive - den er mildest talt utilregnelig. Nogle gange virker den næsten perfekt og andre gange skal den genstartes hyppigt. Ærgerligt - konceptet er ellers ganske ok. Heldigt at din virker som den skal. Jeg er dog også lidt på glatis med den nye Ripstreamer (kun manual på Hollandsk p.t. - men den er rimelig nem. Der er dog en del jeg skal have sat mig ind i. Kan ikke svare på det med lagerkapaciteten. Den helt hi-fi rigtige løsning er dog at vælge SSD i stedet for HD (noget med mindre støj og større hastighed).

Er der nogen der udbyder streaming kursus for dummies?

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Marts 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Har i øvrigt store problemer med overhovedet at åbne filerne på den harddisk jeg lavet backup fra Olive på. Det var ellers mit store håb at det kunne lade sig gøre at få det over på Ripstreameren. (Sikke et arbejde man eller har foran sig)

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej Batman,

Det er klart at en normal ripper-software kan hente musik ud af dine SACD, da der foruden DSD også er et red-book CD format på
disken.
Skal man have DSD kvaliteten ud af SACD, så har jukuluff ret i at en Playstation 3 faktisk kan kopiere DSD filen.
SACD var jo udviklet som kopi-sikkert (i DSD) format, men opskriften til tricket med Playstation 3, kan man finde på nettet.

L.
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hov !

Kig lige på

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Audio_CD

Nederst er der en vejledning om et plug-in til Foobar som skulle kune læse SACD.

L.
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2015 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Tak for input tubeplayer69. Det må jeg lige have kigget nærmere på

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes