| Forfatter |
|
mønsted Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så har jeg ofret et par nye nexgen højtalerterminaler......... Hvorfor ofre så mange penge på noget plastik og forgyldt copper? Konklusionen er der er mega forskel, så meget at det er hovedrystende at der på en højtale sidder et sæt så dårlige terminaler der i den grad blokerer for musikken signaler...... Så til skeptikerne hvis i synes messing lyder fint og tilfredsstiller jeres behov fint fred være med jer...... Til os andre som kan høre forskel er det en opgradering som kan mere en varmt anbefales.... Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kunne leve uden
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilliykke med dem  . Det er sådan en ting, man næsten ikke tør skrive om på forum, med fare for at blive verbalt flækket sønder og sammen, men men men..... Jeg har også hørt forskellen, ikke bare på højttalere, men ved at skifte både phono- og højttalerterminaler på et decideret højklasse effekttrin (dog ikke mit eget, jeg har desværre langt fra råd til den slags). Den måde detaljer flyder på i forhold til messing/bronze tåler ingen sammenligning. Men for pokker hvor er de dyre, de WBT´er  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
mønsted Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boyd 😊 tak 😊
Ja de koster 1300 for 4stk, men før og efter, det er jo helt vildt, selvfølgelig gør kabler også sit, men kan man overhovedet bedømme et kabel før det
grundliggende er iorden???
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaah, det kan man jo godt, med forvisningen om, at der er meget mere at hente  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
mønsted Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker bare det er vel lidt ligesom signalkilderne, jo bedre kvalitet jo bedre bedømmelse af resten af anlægget, højt.....forstærkere osv. Jeg har selv
wbt nexgen silver på phonostik til pladespilleren de er også chokerende gode, opdageførst der hvor godt mit dh laps air matrix formidlede det videre
signal.......😊 PS ved du hvordan man lægger billeder ind.
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv prøvet at skifte phonobøsning på en Wadia 171 til WBT nextgen 0210 cu - gav en ret dramatisk forbedring af lyden. Faktisk endnu mere en
skift til batteriforsyning.
Så der er bestemt noget at hente - hvis man kan udstå lommesmerterne 😊
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
WBT 0210 phonobøsning sælges jo i par, så det var oplagt at bruge den anden og skifte den ene digitalindgang på min Wadia 151. Det var ikke en
succes - det lød ikke bedre end den originale - bare anerledes.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mønsted skrev:
| PS ved du hvordan man lægger billeder ind. |
|
|
Du gemmer billedet på din pc, ikke større end 100Kb og 400x600 pixel. Nemmest (i Internet Explorer) at klikke på internetindstillinger, indstillinger for kompatibilitetsvisning, og så føj H4A til listen. Derefter i indlægsruden, klik på ikonet øverst til højre (billede af et kamera med en pil opad), find dit billede på pc´en og dobbeltklik på det. Lige ud ad landevejen  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for at skrive "find dit billede på pc´en" skulle jeg måske ha´ skrevet "klik på gennemse, og så brows dig frem til dit billede på pc´en"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende emne. Især når konen lavede "blindtest".... Nu har jeg forgæves søgt efter tests af ex. speakon el. andre typer terminaler. Er der nogen der kan henvise til lign. så man lydmæssigt kan vælge ud fra det?
|
| Til top |
|
| |
sbille Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at Mønsteds gode oplevelse kun kan forklares med en defekt , ir eller andet snavs i de GAMLE stik..Der er INTET stik der kan give et DB løft i lyden i den ene kanal..Lyden kan ændre sig minimalt , og helt sikkert mere på et pladespillerkabel end et højtalerkabel. Og så skal jeg vel lige nævne at jeg KAN høre forskel på kabler i mit eget rum..Jeg har problemer med gode anlæg i ikke kendte omgivelser , hvor tweeks ofte får mig til at tvivle på egne evner ( og om hjernen arbeder med eller imod ) Men rolig drenge , der kan være op til 3-4 mod een der OVERHOVEDET ikke kan høre forskel , så man skal da ikke lige smide 1500,- i stik pga af Mønsteds gode erfaring.. Og ellers god HIFI weekend drenge..Ingen sure miner her. Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyy Søren...... Der skal så lige være den stik modsatte opfordring herfra. Nu skal alt jo tages i den rette kontekst, og hvis det samlede anlæg incl. kabler ligger i et prisniveau omkring 4-5000 kr., så har du sikkert ret  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
mønsted skrev:
|
|
Du gemmer billedet på din pc, ikke større end 100Kb og 400x600 pixel. Nemmest (i Internet Explorer) at klikke på internetindstillinger, indstillinger for kompatibilitetsvisning, og så føj H4A til listen. Derefter i indlægsruden, klik på ikonet øverst til højre (billede af et kamera med en pil opad), find dit billede på pc´en og dobbeltklik på det. Lige ud ad landevejen |
|
|
Boydk, max størrelse, er ændret til 200kb.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren har ret. Et stik,der giver tab er defekt. Hvis et skift af stik i den ene kanal giver forskelle som
beskrevet i tråden, er der kun to mulighede:
1) Det nye stik har gain
2) Noget var galt før
Bemærk, at jeg ikke skriver, at alle stik lyder ens.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
mønsted Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sbille skrev:
| Jeg tror at Mønsteds gode oplevelse kun kan forklares med en defekt , ir eller andet snavs i de GAMLE stik..Der er INTET stik der kan give et DB løft i lyden i den ene kanal..Lyden kan ændre sig minimalt , og helt sikkert mere på et pladespillerkabel end et højtalerkabel. Og så skal jeg vel lige nævne at jeg KAN høre forskel på kabler i mit eget rum..Jeg har problemer med gode anlæg i ikke kendte omgivelser , hvor tweeks ofte får mig til at tvivle på egne evner ( og om hjernen arbeder med eller imod ) Men rolig drenge , der kan være op til 3-4 mod een der OVERHOVEDET ikke kan høre forskel , så man skal da ikke lige smide 1500,- i stik pga af Mønsteds gode erfaring.. Og ellers god HIFI weekend drenge..Ingen sure miner her. Mvh Søren |
|
|
Hej Kan roligt meddele at der ikke var nogen som helst fejl indtil og kabler eller *defekt det er så sandt som det er skrevet....... Men jeg giver ikke garanti for om det virker lige godt hos alle. Blot et udtryk for hvor meget det gav hos mig.... Samt at vi er flere der var i stand til at høre det uden at vide det var skiftet. Mine højtalere er psb syncrony two som er et halvt år gamle....... Muliligheden for at forskellen var så stor hos mig at der var monteret messing terminaler og messing lyder bare ikke særlig godt.............så er der sikkert mange andre tekniske termer for hvorfor wbt stikket er lavet som det er. Vi kan godt blive enige om at prisen på wbt er mange penge, men det gælder mange ting...... Så hvis det handler om noget så er det lyden, søm ørene er det bedste redskab at bruge i. Denne sammenhæng. Så er der så måden til hvordan man når derhen Den er mangfoldig derfor er det jo så rart at dele sine erfaringer med andre med samme interesse.
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
søren har ret. Et stik,der giver tab er defekt. Hvis et skift af stik i den ene kanal giver forskelle som
beskrevet i tråden, er der kun to mulighede:
1) Det nye stik har gain
2) Noget var galt før
Bemærk, at jeg ikke skriver, at alle stik lyder ens. |
|
|
Nr 1 - Den har jeg altså svært ved at sluge. Et HT-stik er en uhyre simpel konstruktion. Kan ikke se hvordan det skulle blive defekt.
Nr. 2 - Der er nok ikke de store forskelle på stik, men et messingstik må lyde anderledes en et i rent kobber. Da sidstnævnte metal leder strøm meget
bedre kunne det vel godt betyde at HT spiller højere/mere dynamisk?
|
| Til top |
|
| |
sbille Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 4 argento terminaler liggende.Det er deres bud på en " mindst muligt ødelæggende " tilslutning..Det er 100% fiber med et rør i sølv , til leder..De er ret meget dyrere end det billige l**t som Mønsted har monteret , ha,ha... Men , jeg er nu godt tilfreds som lyden er , så de bliver liggende lidt endnu..Mine Decade kabler er nu også fabrikstermineret med en voldsom klump messing , så mon ikke det er lidt spild af tid ??? Jeg har så til gengæld flottet mig med en Kondensator til 1500,- i serie til mine diskanter..Den var da også lidt bedre /anderledes i alt fald..Smil.. Og til Tweekere: bare klø på , så længe der er penge på kontoen , men brug dog knolden først.. Mvh S
|
| Til top |
|
| |
mønsted Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalgas skrev:
WBT 0210 phonobøsning sælges jo i par, så det var oplagt at bruge den anden og skifte den ene digitalindgang på min Wadia 151.
Det var ikke en
succes - det lød ikke bedre end den originale - bare anerledes. |
|
|
Hej 😊
Nu sættet såden et mærke som wadia jo ikke der tager det fra den nederste skuffe, så det er klart at forskellen er mindre udtalt her, så er det så
hvilken forskel man foretrækker😉👍 men jeg er bare imponeret af hvor dårlige terminaler der er monteret på færdige modeller i den øvre klasse.
Hvad foretræk du så Af de to udgaver? 😊
|
| Til top |
|
| |
mønsted Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
mønsted skrev:
|
|
Du gemmer billedet på din pc, ikke større end 100Kb og
400x600 pixel.Nemmest (i Internet Explorer) at klikke på internetindstillinger, indstillinger for kompatibilitetsvisning, og så føj H4A til listen.Derefter i
indlægsruden, klik på ikonet øverst til højre (billede af et kamera med en pil opad), find dit billede på pc´en og dobbeltklik på det. Lige ud ad
landevejen |
|
|
Tak😊 jeg bruger mest iPad , er der muligheder i det format ?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Marts 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sådan niveauforskel kan aldrig nogensinde forekomme ved skift af én slags højttalerterminaler til en anden type. Never! Der må ha' været noget galt med termineringen af de gamle...eller noget andet...ukendt... Måske har Mønsted oplevet et eksplosivt turbo-placebo-anfald..?? MVH. Niels
|
| Til top |
|
| |