Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Armboard i aluminium (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vindbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Der er noget galt med lejerne i min Audio Note Arm 1 (rewired rb250'er). Jeg tøver lidt med at sende den helt til Skotland (Audio Origami), enten vil jeg gerne vente til jeg finder en lokal med forstand på det, eller til jeg alligevel skal til UK igen. Hvis den skal skibbes afsted skal jeg tage stilling til forsvarlig indpakning, og til om jeg skal have opgraderede horizontale lejer (60£), ny stub (20£) og kontralod (40£) på osv osv, når den alligevel er derovre. Det er fristende at benytte lejligheden til at prøve en anden arm - der ved man hvad man får og kan sælge det videre uden større tab, hvis det ikke lige var det rigtige alligevel. Jeg ser bl.a. jævnligt Mørch UP4 til fornuftig brugtpris. Jeg troede egenligt armboarded på min pladespiller var af MDF (en Audio Note TT1), men fandt i dag ud af at den er af metal - Aluminium så vidt jeg kan vurdere. Det gør det jo lidt mere besværligt at få lavet et nyt armboard til en anden arm. Er der nogen der har erfaring med at få fremstillet et armboard i alu? Eller som alternativt har benyttet en slags reducer/adaptor til at montere en arm i et for stort hul (Regaen tager et 1" hul, de fleste andre arme er slankere)? Armboarded skal ikke blot have boret huller, men også have afrundede hjørner, for at passe ned i hullet i toppladen.
Til top Vis Vindbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vindbjerg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes