Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 14:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Nyt kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 15 Marts 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er i gang med en gennemgang af audiokæden, med henblik på opgradering. Nu er jeg kommet til phono-kablet.

Fra min SME V og til min ML RIAA med RCA.

Hvad kan man få for 5-10 K? Kom med nogle ideer.
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 15 Marts 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

http://www.cardas.com/cross_phono.php

http://www.dba.dk/andet-andet-maerke-cardas/id-1012350210/

http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/kabler/signal kabler/dh-labs-dimension-phono/c-23/c-93/p-969
Alt for billigt



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 15 Marts 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Husk at kigge på hvordan din arm sidder - er det på en fast plinth eller en flydende? Det afgør jo om du kan bruge et kabel der ikke har 5-
pol stikket monteret med stift kabel.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 16 Marts 2015 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

van den Hul mc.Silver
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:
Jeg er i gang med en gennemgang af audiokæden, med henblik på opgradering. Nu er jeg kommet til phono-kablet.

Fra min SME V og til min ML RIAA med RCA.

Hvad kan man få for 5-10 K? Kom med nogle ideer.


Det er jo lidt svært, når man ikke véd hvilket kabel du bruger nu!
Og desuden er det kun dine egne ører, der kan bedømme om hvorvidt en kabeludskiftning faktisk er en "opgradering"...

Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det er da ligegyldigt... Gør nu bare som alle andre og smid nogle navne på bordet
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 17 Marts 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg beder om nogle forslag, det er det hele.

Men ellers, hvis det er meget vigtigt, er det standard VDH som følger med SME V.
Hvad bruger du selv Nilau?

mvh

Morten
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

SME V er leveret med Van den Hul 502 tonearmskabel med 5 pols stik som er et godt sølvkabel.
Et godt bud på andre tonearmskabler , kunne være Ortofons TSW 1010 7N kobber eller TSW 6000 4N sølv tonearmskabel med 5 polsstik som også
er gode kabler, har hørt TSW 1010 sammen med SPU Silvermeister PU , Goldring Legacy PU og bedre MM typer og det er godt kabel i mine ører.
Og byggekvaliteten og finishen er førsteklasses





__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej Gammelsmølf.

I fhl til vdh/sme-kablet giver vdh-silver en pæn forbedring.(især i bunden og på perspektiv)

De to RCA-stik giver sig selv, men med det 5-benet stik skal der arbejdes en lille smule, og pas på mc-silver kan godt knække.
Men det kan sagtens lade sig gøre. (har selv prøvet)

Endnu bedre/lettere vil du gøre det for dig selv, hvis du afmonterer det 5-benet stik ud af SME-armen, og efterfølgende lodder tonearmskablet
direkte på tonearms-wiren der nu stikker ud i bunden på din SME-v.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
jørnø
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Prøv at kigge på Aqvox`s hjemmeside. Her er der både kobberkabler og sølvkabler, som ikke er specielt dyre, men rigtigt gode.

Med venlig hilsen

Jørn
Til top Vis jørnø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørnø
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes