Forfatter |
|
dalby Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2015 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil i vurdere værdien er af en NAD 375cc? Den står til 3500 i dba.dk men vil mene prisen er alt for høj i forhold til
det er en gammel model, samt alderen på den (10 år)!
Principielt kan den jo brænde sammen dagen efter man køber den!
Kristian
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalby skrev:
Hvad vil i vurdere værdien er af en NAD 375cc? Den står til 3500 i dba.dk men vil mene prisen er alt for høj i forhold til det er en gammel model, samt alderen på den (10 år)!
Principielt kan den jo brænde sammen dagen efter man køber den!
Kristian
|
|
|
Nu er det jo sælgers apparat, og han er sikkert skråt ligeglad, hvad du mener om hans prissætning. Så du må videre ud på nettet og se, om du kan finde den billigere, hvis du så gerne vil ha´ sådan en. Dit sidste argument er også lidt "lousy", ikk´???
I princippet kan alt jo brænde sammen, dagen efter at du har købt det. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo stor forskel på om man køber noget stadig med garanti eller 10 år gammelt! Derfor mit argument med at
apparatet principielt kan være ubrugeligt dagen efter køb! Såvidt jeg kan se er der ofte 3 års garanti på hifi i hvert fald
hos hifiklubben.
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommentarerne på en NAD 370 (alder 12 år) hvor nogle mente den burde koste mellem 800 og 1500 kr. Derfor jeg
spørger til hvad man skal regne med af pris for brugt hifi? Det er måske generelt ret dyrt at købe brugte
forstærkere/højttalere?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt svært ved at se, hvor du vil hen. Hvis 3500 er for dyrt fordi den er 10 åe gammel og kan brænde af, dagen efter at du har købt den, er 1500 så ikke også for meget, fordi den er 10 år gammel og kan brænde af dagen efter, at du har købt den?????
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da der er væsentligt forskel i forhold til den risiko man vælger at tage til prisen!
Men lad os stoppe den her, det bliver vi ikke enige om!
|
Til top |
|
|
Dissing2 Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Har lidt svært ved at se, hvor du vil hen. Hvis 3500 er for dyrt fordi den er 10 åe gammel og kan brænde af, dagen efter at du har købt den, er 1500 så ikke også for meget, fordi den er 10 år gammel og kan brænde af dagen efter, at du har købt den????? |
|
|
Aarrgghh nu må du sgu holde op, har du en dårlig dag ? 3500,- er for meget for sådan en forstærker der er 10 år gammel Og forstærkere der er 10 år gamle har nok lidt lettere ved at gå i stykker/lave fejl end helt nye. Det burde du vide med dit meget lange hifiliv bag dig
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ¨åede du lige at skrive et indlæg mere før mit. Du efterlyst netop ikke gerelprisen på brugt HiFi, du spurgte specifikt, om 3500 var for dyrt for en brugt Nad-spille.
Hvis du vil ha´ et godt råd til at købe ordentligt brugt HiFi, så hér: Brug din sunde fornuft. Udvælg dig nogen ting du gerne vil høre/købe. Det hjælper at tage Den Blå Avis til hjælp. Alt det, der står som brugt til salg, skal du ikke gå efter. Uden at nævne navne, ved d også godt, at nogle specifikke mærker er der flere spalter med. Hvorfor mon??? Hvorfor mon en person vil sælge verdens absolut bedste forstærker til 2/3 af prisen med 17 mdr.s garanti endnu????? De mærker, du ikke kan finde/der ikke er til salg, er typisk den slags, folk beholder, fordi dte duer. Når der en sjælden gang er noget til salg af det, er det bare med at slå til __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for opbakningen "Dissing2"
Er helt enig. Spørger dog herinde i forum da jeg er "ny" indenfor Hifi og gerne ville have lidt vejledning ift. priser mm.
Hvad ville du vurdere som fair pris for ovenstående Nad 372 10 år gammel?
Kristian
|
Til top |
|
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alt for dyrt. Købte og solgte en 372'er for 2200 kr for 4 år siden. Og den er ikke blevet mere værd.
Men den spiller godt
Hvis den er i top stand så max 2500 kr. .Bemærk at holdbarheden på Nad forstærkere ikke er den bedste. Så afprøv alle indgange og lyt efter knas
eller udfald i kanalerne.
Der er vist også noget vigtig info om 372 og 272 du bør læse på Nads hjemmeside. De brænder sammen såfremt de står eller har stået indelukket
pga den store varmeudvikling..
|
Til top |
|
|
Dissing2 Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalby skrev:
Tak for opbakningen "Dissing2"
Er helt enig. Spørger dog herinde i forum da jeg er "ny" indenfor Hifi og gerne ville have lidt vejledning ift. priser mm.
Hvad ville du vurdere som fair pris for ovenstående Nad 372 10 år gammel?
Kristian |
|
|
Jeg ville sige ca 2500 hvis den er rigtig pæn
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.ecoustics.com/electronics/forum/home-audio/453018 .html
http://forums.stevehoffman.tv/threads/nad-c372-product-safet y-recall.139859/
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dissing2 skrev:
Boydk skrev:
Har lidt svært ved at se, hvor du vil hen. Hvis 3500 er for dyrt fordi den er 10 åe gammel og kan brænde af, dagen efter at du har købt den, er 1500 så ikke også for meget, fordi den er 10 år gammel og kan brænde af dagen efter, at du har købt den????? |
|
|
Aarrgghh nu må du sgu holde op, har du en dårlig dag ?
3500,- er for meget for sådan en forstærker der er 10 år gammel
Og forstærkere der er 10 år gamle har nok lidt lettere ved at gå i stykker/lave fejl end helt nye.
Det burde du vide med dit meget lange hifiliv bag dig 
|
|
|
Nej Dissing, jeg har bestemt ikke en dårlig dag  , synes bare man har set det evige piveri og brok over folks prissætning på deres brugte Guld  . Man springer da bare videre i stedet for at starte en tråd om det. Nu skrev han så senere, at det skulle være en generel debat omkring prissætning på brugt HiFi.... Det fremgik ikke ligefrem af første indlæg.... så godt ord igen (når man ingen retteknap har). Om forstærkere har lettere ved at gå i stykker, når de har nogle år på bagen..... jo, det har de nok, de billigere mærker nok mere end andre, men hvis mit nye brugtindkøb eksploderede dagen efter, ville jeg da blive lige "p***ed off" om jeg havde govet 1500 eller 3500  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av av. Så lige at den er ti år gammel.. Du skriver både 372 og 375.. Jeg har tilladt mig at gå ud fra det er en 372 pga alderen..
Max 1500-2000 kr. Ðet er stadig over en trediedel af nyprisen og må være absolut max for sådan en gammel svend
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 18 Marts 2015 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville aldrig give 3500 kr for noget brugt.
|
Til top |
|
|