| Forfatter |
|
Nigro Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 09 April 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Når jeg kun forbinder min DacMagic Azur via balanceret ud til forstærkeren (Jungson Integreret) er det støj. Støj a la manglende jord eller stel på en
pladespiller. Men når jeg samtidig forbinder med RCA kabler via analog udgang forsvinder støjen. Det optager så en ekstra indgang på forstærkeren, og
lyden er alligevel lige den tand mere fyldig og luftig via balanceret, så jeg vil gerne finde en anden måde at undgå støjen på.
Nogen idé hvad dette fænomen skyldes?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 09 April 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke XLR kabler benytter du ?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 09 April 2015 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy. Tror Rysz har samme idé som jeg.
Normal XLR-standard er: Pin1 = Stel Pin2 = Positivt signal Pin3 = Negativt signal.
Mit gæt ville være, at enten dit signalkabel eller din Jungson ikke er monteret efter ovenstående standard. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 09 April 2015 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før været ude for at japanske mærker kører efter en anden standard end US og EU :-)
Kan desværre ikke huske mærkerne.
|
| Til top |
|
| |
Nigro Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2015 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey og tak for svarene
Jeg var ikke klar over xlr standarden og funktionen af de tre pins.
Jeg bruger et par Forza Audio Works kabler, men vil lige prøve med et par no name kabler fra AV cables for at se om problemet er i forstærker enden
:)
|
| Til top |
|
| |
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 10 April 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
I US har de brugt/bruger (afhænger af producent) følgende standard:
1: Stel
2: -
3: +
Hvor den almindelige standard er:
1: Stel
2: +
3: -
Hvis du sætter 2 kasser sammen, som bruger forskelig standard - så bliver fasen vendt. Men, der kommer ikke brum. En afgrundene til støj er
oftest en brumsløjfe, pga to stel veje. Derfor bliver forbindelserne mellem pin 1 ofte brudt i professionelle installationer (dog ikke mikrofon
forbindelser).
Så hvis du har en ground lift - så prøv li og stille den i den anden stilling
|
| Til top |
|
| |
Nigro Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var kablet. Det må være monteret forkert... eller måske bare defekt. Et andet sæt XLR kabler gav ren lyd igennem, uden brum :)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke. Så er du klar til at gå ind i den store kabeljagt  . Et bud kunne være ZenSati, det burde kunne lade sig gøre at få dem til under 250.000,-, spørgsmålet er så, om de er termineret rigtigt    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 14 April 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre - Tak for updaten
Ja som Boydk siger, så lyder det ikke til, at kablerne ikke var termineret rigtigt :-) Elektroniske balanceringer gør desværre tit det, at der kan være
et eller andet hul igennem - selv om kablerne er termineret forket
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2015 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke det, jeg skrev. Tværtimod, og netop fordi fejlen var i begge kanaler. Det hører nu noget til sjældenhederne, at to kabler går lige meget i stykker samtidig, så netop derfor tror jeg, at de var termineret anderledes, end Nigro´s standard kræver. Men meningen med mit svar var nok mere en joke omkring Mark Johansens "Kejserens Nye Klæder" (ZenSati). På Google kan man finde videoklips af manden, der påstår, at han selv sidder hjemme i kælderen og "flikker" dem sammen  . Derfor joken, om han mon kunne terminere dem rigtigt. Link til tagspuler af uddannelse, der kloger sig på kabler, molekyler, kemi m.m.  : https://www.youtube.com/watch?v=xMHZL613A0IFor nogle år vidste han lige præcis så meget om kabler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42909&K W=Mark+Johansen__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 14 April 2015 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Got it  Lyder ik helt helt godt, at han sidder i kælderen og triller balancerede kabler  Men, lidt en skam, at han ik har lavet en udgave
med lys i
Det jeg mente var, at jeg utallige gange har set folk bytte om på ben 1 og 2, når de sætter stikkene på efter at ha lavet mange termineringer i træk
- det kan give alt fra ingen problemer til mange mærkelige problemer
|
| Til top |
|
| |