Bruger siden: 04 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 67
Sendt: 17 April 2015 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
Søger links til DIY måder at lave skærmning fra mit 16:9 lærred til scope!!!
Har set det et sted herinde for et par år siden men nu kan jeg ikke finde det.
Så send endelig links herfra siden og udefra måske.
På forhånd mange tak!!
Sendt: 28 August 2015 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
Tak for input for det første....
Jeg har en benq w6000 som har anamorphic men jeg har ikke en rigtig linse til scope. Havde tænkt mig at bruge zoom funktionen i min mediaplayer. Måske dumt at spare på de 15-25000kr for sådan en linse men det er altså planen.
Vejrup: Det er lidt svært at se hvordan du har lavet det der?
Jeg gad godt at have noget diy automatik så jeg kan køre det via min Logitech harmony one fj betjening men det har jeg simpelthen ikke evner til at bygge på stående fod, så manuelt er fint :-).
Sendt: 28 August 2015 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
Jeg er glad for det jeg har nu men det skal ende med et større og lyd transparent lærred med mulighed for cinemascope format. Så skal man kun se lærredet fra sofaen og mørklægges omkring det.
Ville gerne smide et par billeder op af mit nuværende men billederne fylder åbenbart for meget.
Så det bliver på tekst:
Benq w6000
Et billigere 90 tommer kingpin lærred.
Yamaha receiver
Lyngdorf tdai til lyngdorf dp-1 fronter og en lyngdorf sda 2175 til til to boundary woofere med hver 2 stk 12 tommer.
Jamo conert 8 center
B&W m-1 som bag kanaler.
Samsung blu-ray
xtreamer medieplayer
Sendt: 03 September 2015 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
Vil hellere end gerne uploadebilleder men de fylder for meget. Hvad laver jeg dem mindre med?
Det er en billigere yamah model rx-v 767 hedder den men det fungerer fit. al power til front leverer lyngdorf forstærkerne ganske fint.
Bruger siden: 01 Maj 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 271
Sendt: 03 September 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
Man kan også bare købe et lærred fra f.eks. Electriscreen med fjernbetjent styring af afmaskningen. Et enkelt tryk og du har 21:9, 16:9 . og endda 4:3 til rigtig gamle film. Dertil skal man selvfølgelig have en fjernbetjent anamorfisk linse fra f.eks. Schneider. Så kan vi tale om hjemmebiograf
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum