Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sonus Faber og Audio Research (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2015 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg søger en/nogen der har erfaringer med Sonus Faber Cremona Auditor sammen med Audio Research VSi55 eller andre rør forstærkere i 40-50W klassen.
Jeg prøvede for en del år siden en Audio Research CA50 sammen med mine Sonus Faber Minuetto og der havde CA50'eren ikke kræfter nok. Har også prøvet min Audio Research VSi55 sammen med den første generation af Sonus Faber Grand Piano (den med slave bassen) og det var heller ikke et super match.
Har forstået at Sonus Faber skulle være blevet nemmere at drive med årene, men kan ikke finde impedans/fase målinger af Cremona Auditor så vil meget gerne høre andres erfaringer. Er Cremona Auditor og rør en god kombi?

Håber at I har nogen gode indspark.

Mvh Johan
Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 April 2015 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke erfaring med lige netop Cremona Auditor, men generelt så er Audio Research og SF et meget brugt match Hvilket nok
skyldes at de begge er under samme firma idag.

Men et andet mærke som også er brugt meget sammen med SF er Mcintosh - Hvilket dog også er under samme ejer idag ;-)

Men generalt så kræver SF noget power. Men det kommer også an på hvordan du spiller musik. Er det kun hygge musik ved lav
volume i et lille rum, så er den VSI55 sikker rigeligt. Men er rummet lidt større eller du godt kan lide at give den GAZ så er der
store chancer for at du løber tør for saft.

Jeg har haft SF Amati Anniversario sammen med Pass Labs XA100.5 og de havde kun lige kraft nok. Når jeg spillede højt, så kom
effekterne og deres 100w KL-A på overarbejde.

johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2015 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre,

Tak for input! Ja det hele er snart Fine Sounds Group. Jeg er også sikker på at sonus faber og audio research spiller godt sammen meget musikalsk udstyr begge dele. Men Sonus faber var jo specielt kendt for I gamle dage at være svære at drive.

Jeg spiller ikke særligt højt, det interessere mig ikke så meget. Men da jeg prøvede CA50'erne havde den bare ikke drive og præcision selv ved lave lydtryk. Hørte den med mere let drevne højtalere end mine minuetto og der spilled den som en drøm.
Måske jeg bare skal blive ved mine ProAc D2 der passer rigtig godt til min VSi55. Har bare altid haft en svaghed for de "ældre" sonus faber modeller.

Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes