Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 01:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor længe skal man vente? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg købte for lidt over en måned siden en Harman/Kardon DVD21. Jeg havde den i ca. en uge, inden den begyndte at opføre sig mærkeligt. Den begyndte at springe rundt dvd'er/cd'er, og gik kold(altså HELT kold, så man skal slukke for strømmen og tænde igen inden den virker). Herefter sendte jeg den til sælgeren, som skulle formidle den videre til H/K. Nu har jeg ikke set eller hørt fra den i ca. 3 uger, hvilket efterhånden er ved at blive surt. Det er sku ikke mget glæde jeg har haft af den Men er det normalt at man skal vente så længe??? På forhånd tak!

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej. D1

Min H/K 8500 røg osse på sygehuset, og der gik kun 14 dage før jeg fik den tilbage(og det er normalt) men man skal jo huske på at gøre opmærksom på sig selv, din sælger tænker jo ikke så meget på din dvd som du gør, så ring og ryk for den, og da det er inden for en uge at den blev syg, har du jo retten til at sige; rend mig i r***n og gi' mig mine penge tilbage, og så kan du jo gå et andet sted hen og købe een.

(jeg ringede faktisk til H/K et par gange, og de gør hvad de kan, når din sælger har sendt din dvd til dem, så det er ikke H/K der er et problem, men 'din' sælger)

PS; hvor er den købt ?

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

har du ringet til sælger for at høre hvor langt den er nået? det kan jo være at den er kommet retur og han har glemt/ikke nået at kontakte dig.. det er jo trods alt kun mennesker.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

dolese1 skrev:

Hejsa!

Jeg købte for lidt over en måned siden en Harman/Kardon DVD21. Jeg havde den i ca. en uge, inden den begyndte at opføre sig mærkeligt. Den begyndte at springe rundt dvd'er/cd'er, og gik kold(altså HELT kold, så man skal slukke for strømmen og tænde igen inden den virker). Herefter sendte jeg den til sælgeren, som skulle formidle den videre til H/K. Nu har jeg ikke set eller hørt fra den i ca. 3 uger, hvilket efterhånden er ved at blive surt. Det er sku ikke mget glæde jeg har haft af den Men er det normalt at man skal vente så længe??? På forhånd tak!

Det er for langtid , du skal skrive et brev til dem de har en uge til rep eller frem skaffe en ny ellers penge retur .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Den er købt i en Expert butik. Jeg fik sendte en mail til dem for et par dage siden, og de skrev tilbage til mig, at de ikke havde fået noget svar fra H/K endnu......feeeeeedt! Det er jo ikke godt at vide hvor lang tid det tager så. Men jeg må vel væbne mig med tålmodighed! Så skal det nok passe, at det samme problem opstår når jeg får den tilbage! Den bliver jeg rød i hovedet Og så er der nogle der får slag

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

det er bedre at lade handlen gå tilbage, end at blive sur, det er nemlig så sur røv at købe noget der går ned, så det skal man jo ikke finde sig i, men jeg syntes at du skal spare dig selv for en masse 'følesels udbrud' som andre har påført dig...(skal man være sur er det fedeste at det er ens egen skyld)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
det er bedre at lade handlen gå tilbage, end at blive sur, det er nemlig så sur røv at købe noget der går ned, så det skal man jo ikke finde sig i, men jeg syntes at du skal spare dig selv for en masse 'følesels udbrud' som andre har påført dig...(skal man være sur er det fedeste at det er ens egen skyld)

Haha, ja det kan du have fulsdtændig ret. Hvis jeg ikke har fået svar mandag, så må de sku beholde den

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg den endelig igen i sidste uge Jeg var jo selvfølgelig ved at sprænge at glæde.....men! Da jeg sætter den første dvd i fryser l**tet, og jeg finder ud af, at fejlen ikke er udbedret. Nu har jeg ventet i en månedstid på min dvd, og den er stadig ikke i orden, fedt Hvis jeg ikke får en ny denne gang, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Burde jeg ikke kunne få en ny?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

de har ganske vist ret til at forsøge rep 3 gange .. men når du har undværet den i hvad? 1md denne gang, og de vil gerne vil have tilfredse kunder, så JO du burde få en ny..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Iflg købeloven, skal sælger indenfor en rimelig tid få produktet lavet, eller give dig en ny. Jeg har snakket med forbrugerrådet på et tidspunkt hvor jeghavde en lignende sag, og Deres bud var, at alt over 2 uger absolut IKKE er rimeligt.

Og hvorfor tager det så lang tid?? En tekniker koster sjældent under 500,- i timen. Så det er begrænset hvor længe man arbejder på en maskine i denne prisklasse. Hvis ikke fejlen findes indenfor en halv time, kan det ofte ikke betale sig, da produktionsprisen på en ny ellers er lavere end arbejdslønnen.

Tiden går derfor med, at forhandleren sikkert først har sendt den en uge efter han modtog den. Så kan den ogå stå og vente en uge før værkstedet pakker den ud. Værkstedet glemmer sikkert at fortælle forhandleren, at den ikke kan laves. Og først når du kontakter forhandleren 3-4 uger efter indlevering, ringer han til værkstedet og får beskeden. Sådan sker det desværre alt for ofte!

Det er i øvrigt korrekt, at sælger må forsøge rep. 3 gange. Men så er det altså slut. Og det skal ikke tage 4 uger hver gang. Som udgangspunkt er alt over 2 uger helt uacceptabelt. Uanset hvad forhandler har af undskyldninger om ferie, travlhed og restordre (den får man næsten altid smidt i hovedet)... Det er i realiteten ikke dit problem. Kan han ikke klare opgaven til tiden, er det HAM der må finde en løsning som DU kan være tilfreds med!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes