| Forfatter |
|
Baskerville Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle! Jeg har i en tidligere tråd spurgt om, hvilken del af mit anlæg der skulle være det bedste at opgradere, og svaret var, at det var mine højttalere og forstærker. Jeg overvejer at se/høre nogle Snell CV, da de har størrelsen til at kunne erstatte mine Dali 470 der er lidt for små til en stue på lidt over 30 kvm2. Mit spørgsmål er så, om Snell CV, der jo potentielt kan have 20 år på bagen, er værd at købe, eller om ophængene er ved at være færdige? Jeg ved ikke om det er skum- eller gummiophæng de har? Er der andre ting man skal være opmærksom på? Mvh
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3047
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich er nok ikke stået op endnu
|
| Til top |
|
| |
ktornbo Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Baskerville
Tror nu du vil blive skuffet ved at vælge Snell CV, vil lige sige at den var en af mine must have/drømme højttalere i mange år, har selv indtil for nyligt har et sæt. jeg udskiftede mine til System Audio 3070 der spiller klart mere åbent og stort set næsten samme bas, jeg syntes at lyden var indelukket i snellerne og mange stemmer ikke kommer til deres ret, har prøvet forskellige kabler og forstærkere og da dalierne er til den noget lyse side tror jeg du vil finde snell CV, indelukket og meget voldsom i bassen.
Men ang. selve højttaleren er alle enheder med gummi ophæng og bygget i super lækker kvalitet aom er bygget til at holde i mange år.
Bare min menig og erfaring
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt købe dem, da de har gummi ophæng på mellemtoner og basser. Det er tilmed rigtig godt, at du har så stor en stue på 30m2, bassen her vil være noget mindre kraftig, da de kræver et større rum. En forstærker med lidt slank klang, vil være et fint match.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Allanowich er nok ikke stået op endnu  |
|
|
ååååååårkh jooooh da.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Baskerville Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg kan se at der åbenbart er eksperter på området:) Jeg troede egentlig, at mine Dali'er er til den lidt mørkere side, men der kan man bare se! Jeg har p.t. en Denon PMA 2000R som jeg synes er behagelig (i dens prisleje osv - det er jo ikke high end) i klangen. Den skulle efter sigende også være lidt til den lysere side, så måske den er god nok? Jeg er bestemt ikke til højttalere der giver fornemmelsen af, at man er helt inde i fx en akustisk guitar, men jeg er klart mere til, at man kan adskille forskellige instrumenter, og har et stort, luftigt lydbillede. Hvor placerer Snell CV sig, synes i? Jeg har læst meget om dem, men at læse er jo som bekendt ikke at høre, og jeg overvejer nu også bare, om jeg skal tage ud og lytte til nogen, eller om de har en helt forkert lydfilosofi - i forhold til min  Tak for svarene, det er rart at vide at man ikke pludselig står med en masse mørnet membran
|
| Til top |
|
| |
Baskerville Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nåja - jeg har jo en Kenwood L1000 - hvilken konkret effektforstærker kunne være et godt valg til en højttaler som Snell? Budgettet vil være 3000-4000 kr brugt. Det skal så nok ikke være en NAD 218 THX, da den jo er lidt varm i klangen?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt C5 mange gange hos en kammarat, der har haft lidt forskelligt udstyr på dem. Klangen er tilpas åben og ganske rummelig. Den hører til den varme og let fyldige side. Din Denon's klang er fin til dem, men japanske forstærkere kan tit være lidt tilbagelænet på dynamik og slagkraft. Men prøv det af og se hvad du synes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Gryphon Tabu integreret forstærker, vil være super til C5. Gad vide, had sådan én kan fås til brugt i dag. Men det ovre i denne boldgade du skal med C5.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ktornbo Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag din Denon forstærker med under armen og tag ud og lyt til dem og evt. din Kenwood L100 med, syntes bare at kunne huske, den var lidt til den mørke side men i sidste ende er det dine egne ører der jo bestemmer.
Jeg havde mine i en stue på ca. 40m2 og det spiller de jo fint op
Som Allanowich skriver kan det jo godt være at din Denon passer godt til dem, men stadig er min oplevelse ikke at de spiller åbent, nærmere lidt indelukket, kan jo også være jeg ikke er til snell lyd som jeg troede.
Mener at have læst engang at Snell E serien skulle være blandt de bedste rent lydmæssigt, men der er der nok andre der kan komme med indput, da jeg ikke har haft dem inde for døren men har overvejet at prøve et sæt på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ktornbo. Prøv at lytte til de oprindelige type C, den med den skrå front for oven. Så kan du her høre, at Peter Snell's egen klang, var mere i den europæiske del og ikke den amerikanske. Men det fik Voecks jo ændret hen ad vejen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Snell C5 er en fremragende højtaler, hvis du har det rigtige grej bag.... Ellers er det ligegyldigt.
De kan sagten følge med rigtig mange, meget dyre højtaler man kan købe idag-
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Baskerville Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det rart med så meget input, tak for det! Jeg tror jeg
vil være ekstra kritisk lyttende efter jeres udmeldinger - hvis der er
tendens til indelukkethed er det slet ikke mig. Men som ABaudio nævner,
så er de fine med "det rigtige grej". Spørgsmålet er så bare, om der
skal ekstremt dyrt udstyr og volume til før de åbner op. Jeg bor jo i
lejlighed og kommer højst op på "hæve stemmen og læne sig hen mod
kammerat" niveau end "nu skal naboen f**** få sovs". At der er mere bas
på end på Dali 470 havde jeg også håbet på. Jeg skal under alle
omstændigheder have en forstærker der har tonekontroller, jeg er ikke så
puritansk endnu, at jeg ser det som djævelskab 
Der vil jeg så kunne tweake bassen og diskanten lidt - selvfølgelig kan
man ikke redde lyden hvis anlæggets dele slet ikke passer sammen. At
jeg ikke har det perfekte grej p.t. gør jo bare, at der er så meget
andet man kan udforske og undersøge hen af vejen, og det er vel en del
af charmen, ik
|
| Til top |
|
| |
Sony-Z1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Maj 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er Snell C/V en højttaler der kun egner sig til meget store rum. Den skal have masser af strøm fra forstærkeren og stå forholdsvis langt fra bagvæggen, eller er bassen sløv, langsom og gumpetung. Snell C/V har ca 5-8 db ekstra niveau omkring 80-90 hz (diskobas) Men kan man lide meget fyldig bas så er den en ganske fin højttaler. Stereophile har testet den og kommer frem til lidt af det samme som jeg mener http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1194snell/index .htmlSnell D er efter min mening en klart bedre højttaler til en stue på ca 30 kvm
|
| Til top |
|
| |
Baskerville Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, der er mange meninger om denne højttaler - beskrivelserne her får mig til at tænke på nogen CerwinVega AL1000 jeg hørte for år tilbage der blev trukket af en alt lille forstærker Jeg synes at jeg vil give C/V'erne et lyt, med bl.a.Sony-Z1's kommentar i baghovedet. Sony-Z1: Jeg er næsten bange for, at model D bliver lidt lille i så stort et rum? Dali'erne har jo 2x6½" og Snell har 1x8". Grunden til, at jeg faldt over Snell C/V var, at den størrelsesmæssigt minder om fx. Dali 870, men hvis er er nogen der sidder med et endnu bedre forslag jeg også lige skal prøve, så skriv endelig!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg kigge efter et sæt Dali 40
|
| Til top |
|
| |
Baskerville Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare en tanke - kunne man ikke sætte et "plug" i basrefleksporten, for at tage lidt af den "uldne bas"? Selvfølgelig skal effektforstærkeren matche højttalerne, men passer det, at de kan være lidt sløve, så er det vel en mulighed?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da roligt prøve det af, det med at lukke porten. Det sker der intet ved. Kan du ikke bruge det, tager du det jo bare ud igen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Hej Snell C5 er en fremragende højtaler, hvis du har det rigtige grej bag.... Ellers er det ligegyldigt. De kan sagten følge med rigtig mange, meget dyre højtaler man kan købe idag-
Mvh Allan |
|
|
Helt afgjort, nemmerselig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2015 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Hej
Snell C5 er en fremragende højtaler, hvis du har det rigtige grej bag.... Ellers er det ligegyldigt.
De kan sagten følge med rigtig mange, meget dyre højtaler man kan købe idag-
Mvh
Allan |
|
|
Ja men højttalere i dag er også blevet så dyre at man ville kunne sige det om selv en Dali 104  "Problemet" med den C/V er at den skal have noget meget stramtklingende grej på og helst stå i over 50 kvm rum og godt fri af væggene. Bedste resultat jeg har hørt med sådan en C/V er med en Aragon 4004 på bunden og en NAD 208 på toppen og så i et rimeligt dæmpet rum på lidt over 60 kvm. @BaskervilleMht at lukke porten så ændrer det ikke ret meget ved den forholdsvis store pukkel der er omkring 80-90 hz, da porten slet ikke er aktiv i det område. Men kan du godt lide meget og fyldig bas, kan den C/V nemt gå hen og blive det rigtige valg. Jeg tvivler dog på det pga dit rums størrelse En Dali 40 er en større højttaler men har slet ikke samme problem i bassen selvom den har 4 stk 8 pr højttaler.
|
| Til top |
|
| |