| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal til at spare op, sådan for alvor, men nu en betragtning jeg ikke selv er god til..... jeg vil gerne have et thuleanlæg, spirit 150b hele vejen igennem, men....
jeg planlægger med to effekt trin og seperat forforstærker, men er det fuldstændigt overkill???
højtalerne bliver et par Audiovector Mi 1 AV
jeg har ikke lagt mig fast på kabler endnu.. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vel ikke noget decideret overkill i at have 2 effekttrin, det er jo oftest en nødvendighed når man bruger monoblokke.. det er vel mere effekten (eller prisen) ift resten af udstyret, der afgører om det skal betegnes som overkill.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er srpøgsmålet om den lille standerht skal bruge så meget strøm. I princippet kan man vel ikke få for meget strøm, men måske du skal nøjes med en effektblok, og så bruge pengene andet sted i anlægget hvor du får større forbedring - eksempelvis købe 1 dyrere effektblok en 2 halvdyre.
NB: Jeg ved intet - jeg teoretiserer bare. Men du kan vel låne det med hjem og prøve dig frem? __________________
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft thule og audiovector (M3 sig.) og de fortjener noget kontrol. Det bliver bare bedre, selvom forstærkeren ikke bliver stresset ved alm. lytte niveau.
2 eff. trin tror jeg er perfekt.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
M3 kræver vel også mere strøm end M1 ??? __________________
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
der er vel ikke noget decideret overkill i at have 2 effekttrin, det er jo oftest en nødvendighed når man bruger monoblokke..
|
|
|
Vise ord 
Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at købe et rigtigt godt stereotrin frem for to middelmådige. Prøv eventuelt at se på Odyssey - har endnu ikke lyttet til deres produkter, men det ser ud til man får rigtig meget for pengene 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.... jo... men nu ville jeg jo gerne holde det i samme deisgn og stil (kvinder og den slags..), så hvis der kun skal køres med en stereo Effekt, hvad skulle det så være??? (helst Thule)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| ja.... jo... men nu ville jeg jo gerne holde det i samme deisgn og stil (kvinder og den slags..), så hvis der kun skal køres med en stereo Effekt, hvad skulle det så være??? (helst Thule) |
|
|
Du kan jo "bare" købe en større Thule effekt box så - de laver vist både en 250B /350B version. Der betaler du så for muligheden for 5 kanaler, men de kan kører stereo med alle transistore. Jeg kan ikke lige huske om Thule laver mono blokke, men med 2 stereo fortærkere betaler du jo også for 4 kanaler ... så det er jo heller ikke optimalt.
Held og lykke med det.
PS: Jeg ville nok starte med en mindre effektblok og se om det var godt nok - jeg har selv haft en IA60B i en 5 års tid og den trak det meste rigtig fint under moderate lydtryk.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, cool, have tænkt på det, men spm er om space serien design går i tråd med spirit... men jeg tror jeg skal ned i den lokale og kigge lidt... det kan jo være at de siger at M'erne slet ikke behøver så meget effekt
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg ændre drømmen.... til et par martin Logan Mosaic... men der skal lyttes og spares en del op først...
nåh ja, og et nyt hus.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |