| Sendt: 06 September 2015 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig en fed løsning, til musikafspilning både med stream og med harddisk-afspilning. Har langt det meste i Flac eller mp3. Så er der også feks Youtube, Tidal, internetradio osv. Jeg har en forstærker med DAC og 2 store gulvhøjttalere der skal stå for afspilningen, og et 55" plasma til video og film osv. Jeg har allerede en filmløsning, Dune HD boks.
Men min pc og pc-skærm klarer jo fint det hele, MEN det er ikke en elegant løsning. Jeg tænker som udgangspunkt en stander af en art, og en touchscreen. Tablet er vel en selvstændig computer i sig selv. Har brug for en pc-løsning i en eller anden form. Så jeg skal kunne afvikle alt stream, lokal musik, internet-koncert og andet lignende musik, og video og musik-apps feks Youtube. Men gider absolut ikke sidde med en mus og foran pc-skærmen. Og tror heller ikke det er en løsning at afvikle noget på min standard win7 pc, den vil jeg have fri så at sige.
Jeg forestiller mig en løsning ligesom man har til arcadekabinetter med MAME og emulatorer, nemlig en fed frontend(hedder det GUI?), med preview og grafik, og touchscreen osv. Synes det er gammeldags med windows-interfacet. Derfor vil jeg gerne gå direkte til en frontend af en art, ligesom på arkademaskiner. Synes det ser SÅ genialt ud. Men jeg kan slet ikke bygge en sådan løsning selv. Eventuelt må jeg få nogle til at bygge en sådan løsning til mig.
Med krav og specifikationer og pris. Vigtigt at det bliver bit-perfekt stream, og ellers så god lyd som mulig til alle de andre kilder. Jeg har set en del jukeboxes, med coverart og en form for cd-afspilning dvs skip og fast forward inde i numret osv. Men så har de ikke et godt output, så bliver de ikke opgraderet osv osv.
Jeg har et HAV af præferencer, såsom fjernbetjening, bitperfect output, coverart, god grafisk brugerflade, fede farver osv osv. Men må selvfølgelig gå på kompromis, da jeg ikke kan betale mig fra en specialfremstillet løsning. Der findes ikke en all-in-one solution pt vel? Kodi er det noget værd?
|