Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Musik/video løsning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2015 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig en fed løsning, til musikafspilning både med stream og med harddisk-afspilning. Har langt det meste i Flac eller mp3. Så er der også feks Youtube, Tidal, internetradio osv. Jeg har en forstærker med DAC og 2 store gulvhøjttalere der skal stå for afspilningen, og et 55" plasma til video og film osv. Jeg har allerede en filmløsning, Dune HD boks.

Men min pc og pc-skærm klarer jo fint det hele, MEN det er ikke en elegant løsning. Jeg tænker som udgangspunkt en stander af en art, og en touchscreen. Tablet er vel en selvstændig computer i sig selv. Har brug for en pc-løsning i en eller anden form. Så jeg skal kunne afvikle alt stream, lokal musik, internet-koncert og andet lignende musik, og video og musik-apps feks Youtube. Men gider absolut ikke sidde med en mus og foran pc-skærmen. Og tror heller ikke det er en løsning at afvikle noget på min standard win7 pc, den vil jeg have fri så at sige.

Jeg forestiller mig en løsning ligesom man har til arcadekabinetter med MAME og emulatorer, nemlig en fed frontend(hedder det GUI?), med preview og grafik, og touchscreen osv. Synes det er gammeldags med windows-interfacet. Derfor vil jeg gerne gå direkte til en frontend af en art, ligesom på arkademaskiner. Synes det ser SÅ genialt ud. Men jeg kan slet ikke bygge en sådan løsning selv. Eventuelt må jeg få nogle til at bygge en sådan løsning til mig.

Med krav og specifikationer og pris. Vigtigt at det bliver bit-perfekt stream, og ellers så god lyd som mulig til alle de andre kilder. Jeg har set en del jukeboxes, med coverart og en form for cd-afspilning dvs skip og fast forward inde i numret osv. Men så har de ikke et godt output, så bliver de ikke opgraderet osv osv.

Jeg har et HAV af præferencer, såsom fjernbetjening, bitperfect output, coverart, god grafisk brugerflade, fede farver osv osv. Men må selvfølgelig gå på kompromis, da jeg ikke kan betale mig fra en specialfremstillet løsning. Der findes ikke en all-in-one solution pt vel? Kodi er det noget værd?
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

famoest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2015 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Tag kontakt med nærmeste meridian forhandler og smid mellem 500 og 1000 tusser.
Mvh.
Til top Vis famoest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af famoest

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge Meridian MC200 med 1TB Harddisk. Ipad Air 2 til styring med deres Sooloos App (Din iphone kan også bruges. Hvis der skal bruges mere plads en Qnap NAS server med plugin. Du bruger rippe programmet dbpoweramb med xml plugin. Mulighed for afspilning af Tidal, internet radiostationer. Til afspilning fra youtube køb Apple TV3 eller vente til det nye Apple TV kommer. Elegant løsning, der bare virker og spiller musik.

Lidt i den pebrede ende 40+. Ved ikke hvad dit budget er for kun en løsning, som musik til afspilning.

Kontakt Poul fra Audiovision. God forhandler, det altid er hjælpsom.

Desuden kan der købes aktive højttalere fra Meridian dertil. Deres nye 5200 eller 7200. Er helt fantastiske med Berylium diskant. Vil anbefale en af deres nye G68 modeller med LAN kabel og 621 Audio Video processor. Det er dyrt, men en bedre løsning end B&O rent lydmæssigt. Sådan en løsning er sindssygt dyrt men noget den bedste løsning på markedet inden vi ryger op i klassen der hedder flere millioner.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Tror det er lidt over mit budget. Det fik jeg desværre heller ikke nævnt. Jeg havde håbet 5000-10.000kr i alt. Men jeg må lige kigge på det. Indtil videre fortsætter pc´en som medieafspiller, indtil jeg har fundet noget andet og bedre.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2015 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Bluesound er kommet på markedet med ny produktserie. Bedre DA håndtering end Sonos. Et interessant produkt i stil med Meridian, men til
menneske penge

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2015 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Og det lyder ikke dårligt, har lyttet til den gamle serie og det skulle være blevet bedre endnu

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 September 2015 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Vil gerne slå et slag for Cambridge streamers. Men det med youtube osv. er ikke en integreret det af megen audioudstyr. Så skal
der en pc/mac ind over eller et smart-tv/harddiskoptager. Er selv ret begejstret for min Cambridge streammagic V2 som jeg fik for
4000 på tilbud. Styrer musikken via Ipad osv. Super lyd!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes