| Forfatter |
|
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I samme prisniveau - foretrækker du Dali eller B&W og hvorfor? (modeller fra ca. 10.000 kr i nypris pr. sæt og op til de dyreste)
Hvilke modeller har du prøvet?
|
| Til top |
|
| |
Superfrg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet lidt forskelligt Dali, for nyligt Ikon 6 & Epicon 6 højtalere
B&W har jeg kun haft mulighed for at høre i klubben flere gange, senest 802D en del da jeg var på udkig efter nogle højtalere.
Så min mening er lidt overfladisk da jeg ikke har kunne bruge dybdegående tid med dem.
Ved at eje Epicon højtalerne har jeg brugt ekstremt meget tid på opsætning/placering/toe in osv. for at hive det bedste ud af dem,
og det er med optimal udnyttelse at de kommer til deres ret, og virkelig er fantastiske.
På deres highend serier holder jeg mest af Dali.
Jeg synes deres design & finish på Epicon serien, især i højglans valnød er ekstrem flot.
Lydmæssigt har de en bedre evne til at forsvinde og er nogle behagelige højtalere du kan have kørende hele døgnet.
Jeg synes B&W har gode højtalere, men de er ikke noget jeg bare må eje.
Den største forskel efter min mening er at Epicon serien er meget tilbagelænet i forhold til B&W som er en hel del mere "fremme".
Kliche-agtigt, men sådan beskriver jeg dem bedst.
Uden at smide de helt nye Diamonds ind i spillet, ville jeg nok tage Dali hvis jeg skulle vælge mellem en af dem.
Hvis jeg kunne vælge frit, havde jeg dog valgt noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentligt en forgænger til Dali Epicon 2? Euphonia serien havde vel kun RS3 som er en reel baghøjttaler.
Dali Helicon er et nummer ringere.
Dali Mentor vel en anelse ringere end Helicon.
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali mentor Menuet nærmer sig vel ikke B&W 805S lydmæssigt?
Hvad med Dali Grand Coupé. Hvor ligger den i ligaen ift de 2 øvrige nævnte?
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brugte en del tid på B&W CM6 S2 og havde den også oppe mod Dali Rubicon 2, da jeg søgte højtalere. B&W var rigtig god til at skabe et flot og
detaljeret lydbillede, med høj præcision og stor størrelse, hvilket jeg rigtig godt kunne lide. Rubicon var knap så præcis i dens lydbillede, men havde
lidt mere varme, "rundhed" og tekstur i mellemtone og øvre bas. Jeg tog CM6'eren med hjem i en god uges tid, men i mit setup blev den for
analytisk og steril efter nogen tids brug. Den gik heller ikke nær så dybt i bassen som de kompakt højtalere jeg endte ud med at købe.
Så lidt som superfrg, vil jeg også sige at hvis jeg havde frit valg, så ville jeg kigge andre steder end B&W og Dali i den prisgruppe som CM6 og
Rubicon ligger i.
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wega, har du hørt B&W 805S? Hvis ja, hvordan er den ift. Rubicon 2 og CM6? Hvilken højttaler foretrækker du i stedet for Dali eller B&W?
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej 805S har jeg desværre ikke hørt, så der kan jeg ikke hjælpe. For mig endte det i en duel mellem SA Pandion 2 og Buchardt Audio S300, som efter min mening spiller ret godt op med hinanden. S300 vandt dog i sidste ende, fordi den spiller så dybt, at jeg slipper for at skulle købe og integrere en subwoofer i mit setup, og fordi den koster det halve af Pandion 2. S300 er dog ikke nær så pæn som Pandion, men da jeg har dedikeret lytterum var det ikke så nødvendigt at den var flot at kigge på. Her ca 4-5 måneder efter mit valg, er jeg stadig rigtig glad for S300.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er jeg klart mest til Dali. Jeg iværdsætter de billigste gulv modeller, og bliver imponeret ved ikon pga. det imponenrende lydbilled,
har prøvet alle til og med Epicon, men der er for meget basrefleks i til den pris efter min mening, og Helicon i alt sin pragt viste sig desværre at have
en ret upræcis diskant. Ikon og Mentor er de mest givende hvis jeg skal sige det.
Var der noget bas i b&w var det sikkert fint nok, men cm er for punchy i bassen og anstrengene i diskanten, under der er der intet detalje niveau og
over der er der kun bas i 802 og opefter...så kommer der ingen præcision fra dem der leverer mindre bas.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali er imponator lyd som jeg typisk bliver træt af efter 10 min lytning. Jeg forstår ikke hvad folk ser i dem. Typisk en usammenhænegnde lyd bestående af en pumpet bas, en tynd mellemtone og spids diskant. Det er som regel tydeligt at høre overgangen mellem enhederne.
|
| Til top |
|
| |