| Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt der er oprettet mange andre tråde omkring lignende emner, men synes det er en jungle at finde ud af hvad man skal købe og ikke købe når man ikke ved så meget om det 
Jeg vil ikke bruge mere end ca. 3000 på en surround-receiver, og har kigget lidt på disse:
Marantz SR4400 (2400,- i England) Marantz SR5400 (3000,- i England) Yamaha RX-V740 (3000,- i Tyskland) Denon AVR-1804 (3299,- i Danmark)
Men kan ikke finde ud af hvilken, eller om det måske skal være en helt andet (kan jo meget vel være tilfældet). Og vil det være dumt at købe fra Tyskland eller England? Her tænker jeg på garanti osv hvis der opstår problemer..
Af højtalere er jeg lidt på bar bund, men har fået indtrykket af diverse tråde her at et par brugte Dali-højtalere ikke ville være en dum ide, fx et par Dali 450? Hvilken receiver skal jeg så købe hvis jeg køber et par af dem?
Center og baghøjtalere vil jeg vente med til lidt senere og så midlertidigt bruge 2 gamle højtalere som baghøjtalere.
På forhånd tak for svar 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon.... godt nok er du garanteret en masse ting via CISG og div eu direktiver, men det er altså simpelthen for besværligt (mener jeg). bare køb et par dali'er, uanset hvilken reciever du vælger burde den kunne trække de valgte ht'er...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz helt klart vil jeg sige, jeg har selv haft kigget på Marantz SR5400 som jeg er blevet helt vild med. Den står til ca 28-2900 de billigste er UK, men der gælder garantien kun i UK. Jeg har derfor fundet en forhandler der sælger SR5400 til ca 3800 med Marantz world wide garanti såvidt jeg kunne forstå på dem. Så hvis den går i stykker kan du bare sende det ned hos din lokale marantz forhandler og få den lavet.
Jeg har fået af tapeconnection at vide at Marantz SR5400 er meget bedre end SR4400. Faktisk sagde de at SR5400 ligger en klasse over SR4400 som også ligger i ca samme klasse som Denon'en. Desuden har SR5400 OSD og preouts på alle kanaler og bedre komponenter som derfor skulle spille vildt godt, så jeg håber lidt jeg selv kan få fat i en SR5400
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil man ikke kunne sende den tilbage til England hvis der er problemer? Det er jo lidt besværligt og koster lidt, men er det ikke sjældent at der vil være fejl på?
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af alle de folk på dette forum der efterhånden har handlet i udlandet, kan jeg kun huske 1-2 der har haft brug for at sende tingen retur. Det er meget sjældent der er fejl på, sålænge det bare behandles pænt.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil enten vælge SR-5400 eller RXV-740.
|
| Til top |
|
| |
ZioN Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med den nye rxv 650...den må også kunne fås til omkring 3K i tyskland..
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Vil man ikke kunne sende den tilbage til England hvis der er problemer? Det er jo lidt besværligt og koster lidt, men er det ikke sjældent at der vil være fejl på?  |
|
|
Jo det er rigtigt nok. Men man kan jo aldrig vide når uheldet er ude.
På den anden side er 3000 kr for en SR5400 helt overdrevet billigt. Den koster jo 6500 vejl. pris i DK.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 10 Maj 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er overbevist om at du nok skal blive glad ved den Marantz SR5400 især til de 3000,- den spiller rigtigt godt, har haft fornøjelsen af den i TC på et sæt DLS55 det lød kanon godt...

|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Maj 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| denon.... godt nok er du garanteret en masse ting via CISG og div eu direktiver, men det er altså simpelthen for besværligt (mener jeg). bare køb et par dali'er, uanset hvilken reciever du vælger burde den kunne trække de valgte ht'er... |
|
|
hmm... kan du uddybe det lidt? mig bekendt er han kun dækket af engelsk/tysk købelov og hvis producenten yder international garanti (som denon vist gør i nogle tilfælde)..
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle (bedre) alternativer til dali 450 ? Regner med at bruge omkring 2000 på det.. de skal helst ikke være for store i bredden, dvs helst ikke over 22 cm
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun en annonce i den blå avis med dali 450 og det er i Jylland (bor i kbh), og jeg står og skal købe det inden for 1 måned og at vente på en ny annonce vil nok være en langsigtet fornøjelse 
Så der må da være nogle andre gode forslag? 
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har besluttet mig til at bruge lidt flere penge på højtalerne, og har kigget på et par Audiovector C2 MKII til 1900,-/stk, vil det være et godt køb? Jeg køber også gerne brugt, men der er sq mange forskellige og ved ikke hvad jeg skal gå efter, så hvis nogen har nogle forslag i prisklassen 4000-5000 (men helst omkring 4000 ) ville det være en stor hjælp.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio Bronze B4 eller B6 fandt jeg også, nogen der har erfaringer med disse? Kunne også være jeg skulle spørge i højtaler-forumet, da der tilsyneladende ikke er så mange der svarer her
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg hørte et sæt B4 i TC, jeg er ikke sikker, for de var ikke ret store. De spillede faktisk godt, der var ihvert fald stor lyd i de små højttalere, som sagt er jeg ikke sikker på det var B4 men de lignede lidt.
BTW. har du bestemt dig for en receiver??
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret sikker på at det bliver marantz sr5400.. men vil den passe til B4 eller B6 højtalerne? 
Af højtalere er jeg så strandet lidt ved om det skal være Audiovector C2 MKII, Monitor Audio B4 eller B6, eller noget fra dali blå serie.. men må vel prøve at lytte selv 
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg så købt fronthøjtalere og receiver og det blev til et par evidence 470 og en denon avr-3803  Mit næste "problem" bliver så når jeg engang skal have nogle surround-højtalere og der ved jeg ikke om det vil skabe problemer hvis man har den ene noget længere væk fra lyttepositionen end den anden?
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Nu fik jeg så købt fronthøjtalere og receiver og det blev til et par evidence 470 og en denon avr-3803 
Mit næste "problem" bliver så når jeg engang skal have nogle surround-højtalere og der ved jeg ikke om det vil skabe problemer hvis man har den ene noget længere væk fra lyttepositionen end den anden? |
|
|
Det skulle ikke være det store problem da din Denon kan indstille afstande, forsinkelse og volume på hvert enkel højttaler. 
mvh Jannick fra GR.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Evidence C70 til salg til 2500 kr. inde på hifiklubbens brugtmarkedet. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oplysningen, men vil helst have den i ahorn da jeg har de andre højtalere i ahorn. Køber nok også bare nyt denne gang 
Men tak alligevel 
|
| Til top |
|
| |