Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaabz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2015
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
Jeg er kommet til det tidspunkt i mit liv, hvor jeg gennem længere overvejelser har revurderet mit liv. Gennem denne længere process er jeg
kommet frem til at jeg er nødt til at "entrere" Hi-Fi verdenens gyldne kamre. Jeg var en smut i klubben tidligere på ugen, lyttede til lidt forskelligt
og fik meget hurtigt konkluderet at jeg har misset en utrolig værdi i livet.

Jeg har nu kigget på nettet, også på forummet her, og er stadig utrolig usikker på hvad jeg skal entrere med. Dog har jeg fundet et par,
umiddelbart, lækre højtalere brugt. System Audio Explorer.
Som alternativ kunne det godt blive Dali Mentor 6 (selvom det efter min opfattelse er en anden liga - er det korrekt?)

Dertil kunne jeg godt tænke mig en ordentlig forstærker.
Jeg havde kigget på en Primare CDI10 eller en Primare I22 (som også kan anskaffes brugt). Er det alt for svagt til Explorer? Passer de til Mentor
6?
Derudover overvejede jeg Dussun V8i, men den ville nok skulle hentes hjem fra Kina - nogen der har erfaring med den?

Som en grønskolling (og i nogles øjne amatør) beder jeg ydmygt om Jeres professionelle (og hobby-nørd(positiv hensigt tillægges ordet)-agtige)
mening.

Et lille forsøg på at opridse mine behov/tanker om konceptet:
Bluesound Node2 til Tidal. Pladeafspiller til retro LP'er. Evt. musik afspillet fra USB/Server.
Dertil skal jeg bruge en integreret forstærker.
Jeg vil på sigt nok også gerne være villig til at hoppe på noget surround til film - men mit første og umiddelbart største behov er lækre lydbølger
produceret af stereo gulvhøjtalere.

Er jeg gået helt galt i skoven eller er jeg kommet i den rigtige retning af noget der rent faktisk lyder godt?

Jeg ser med spændt forventning og glæde frem til at læse respons.

Svingende hilsner
Joachim
Til top Vis zaabz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaabz

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 02 Oktober 2015 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

hej

godt at gøre at, der er kommet en tilbage der ønsker god lyd..   System Audio Explorer syntes jeg er en fin højtaler.  en smule for lys i lyden til min smag.

Primare I22  der vil jeg nok vælge noget andet .. det er nok mere fordi jeg ønsker mit opdelt  i for og effektforstærker..

vi vil nemmer kunne hjælpe dig hvis du skrive lidt om det rum du skal spille i ..  og hvilke musik du lytter  til og selvfølgelig prisen du vil betale......

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 02 Oktober 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Ja lidt flere oplysninger vil hjælpe....

Det er - som lille_smed påpeger - afgørende at sammensætte anlægget korrekt fra starten. Kabler kan ikke rette op på et forkert sammensat anlæg.

Hvis dit rum er som rum er flest - har du brug for en varmt lydende forstærker til de SA Explorer ht. Det kunne eks. være en af NADs store integrerede, som er til at komme til brugt.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

zaabz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2015
Sendt: 02 Oktober 2015 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
hej godt at gøre at, der er kommet en tilbage der ønsker god lyd..   System Audio Explorer syntes jeg er en
fin højtaler.  en smule for lys i lyden til min smag. Primare I22  der vil jeg nok vælge noget andet .. det er nok mere fordi jeg
ønsker mit opdelt  i for og effektforstærker..  vi vil nemmer kunne hjælpe dig hvis du skrive lidt om det rum du skal spille i ..  og
hvilke musik du lytter  til og selvfølgelig prisen du vil betale......

Hejsa!
For og effektforstærker opdelt, hvad er fordele/ulemper ved dette?

Min stue/køkkenalrum er 8meter x 4,8 meter. Hylder/malerier på vægge. Stort vinduesparti i fuld bredde 4,8meter.
                4,8m   
             vindue
           _________
        |°         &nbs p;  2 |
        |°         &nbs p;  2 |
8m   |                   |
        |   3      &nbs p; 1 |
        |           ;   1 |
        |___ _____|
Lettere fortegnet. 1 er køkken. 2 er sofa, med sofabord foran. 3 er spisebord. Prikkerne skal illustrere gulvhøjtalerne.
Jeg er meget alsidig, men lytter sjældent til hård rock eller techno. Lytter mest til britpop (arctic monkeys f.eks.), jazz og
singer/songwriter. Klassisk kan også godt snige sig ind i stuen.

Mit totale budget ligger mellem 20-25k for den simple (men lækre) opsætning.
Joachim
Til top Vis zaabz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaabz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes