Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lageret alt min musik på en 2TB usb hdd, til denne hdd medfølger der en lille standart psu, tænker på om der er nogen af jer der ude som
har prøvet et købe en High end/kvalitets lineær psu til jeres hdd ? I så fald var der så en lydmæssig gevinst ?
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes der var masser som netop gjorde dette med succes på Squeezebox Touch og det gjorde en verden til forskel... :-)
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Yes der var masser som netop gjorde dette med succes på Squeezebox Touch og det gjorde en verden til forskel... :-)
|
|
|
det er vel psu til selve squeezboxen du tænker på, har dog fået tilkendegivelse på PB at der også er noget at hente på selve harddisken.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det var kun på usb harddisk'en... men ja man havde selvfølgelig også en god psu til touch'en ellers fik man nok ikke så meget ud af det ;-)
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg tillade mig at sige nej til, du vil ikke få bedre lyd som direkte følge af at hd'en er tilkoblet lineær psu. Nogen vil se en ide i at psu'en ikke
støjer så meget og derfor indirekte påvirke performance af de øvrige elektriske apparater i dit setup. En hardisk overfører data ikke analog lyd, dens
funktion påvirkes ikke af psu'ens type.
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut! Teddy Pardo er ikke at kimse ad der - men der mange muligheder.
MEN dit anlæg skal være åbent, for at kunne vise forskellen.
Her sidder TP nu på min switch - det er hørbart.
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ikke - jeg er ikke teknisk begavet! I stedet for at tro, prøver jeg. Jeg afviser ingenting mere (det gjorde jeg før i tiden) før jeg har prøvet på eget anlæg. __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Morgenstjerne. Det er den rigtige indgangsvinkel. For snart 40 år siden troede jeg heller ikke, at man kunne høre forskel på elektrolytter i en strømforsyning ligemeget hvilket audioapparat, der var tale om (og det er ikke nødvendigt med "dumme"kommentarer´a´la grammo/spolebåndoptager m.m.). Jeg blev klogere. En gang imellem er det fedt at ignorere "alle de hellige" og fornøje sig med at prøve tingene af i éns eget setup __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg prøver sku sådan en fætter http://www.ebay.co.uk/itm/221873423925 så må jeg se om den giver noget, hvis ikke så har jeg da haft lidt sjov
undervejs.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Sådan Morgenstjerne. Det er den rigtige indgangsvinkel. For snart 40 år siden troede jeg heller ikke, at man
kunne høre forskel på elektrolytter i en strømforsyning ligemeget hvilket audioapparat, der var tale om (og det er ikke nødvendigt
med "dumme"kommentarer´a´la grammo/spolebåndoptager m.m.). Jeg blev klogere. En gang imellem er det fedt at ignorere "alle
de hellige" og fornøje sig med at prøve tingene af i éns eget setup |
|
|
Men nu er verdenen trods alt en noget anden når vi bevæger os i det digitale domæne
Ligesom I er berettiget til at have jeres holdning / synspunkt, er jeg vel også til at være skeptisk? Jeg kan ikke finde på nogen god
forklaring på at en opgraderet PSU skulle have nogen som helst indflydelse på læs eller skriv til en harddisk __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er enige i at der ingen logisk forklaring er. Men jeg kunne sagtens forstille mig der ville være noget at hente, ligesom det er 100% uforklarligt at der er forskel på hvilket powerkabel jeg smider på strømstyringen til min pladespiller, som jo bare trækker en pladetallerken.  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Sådan Morgenstjerne. Det er den rigtige indgangsvinkel. For snart 40 år siden troede jeg heller ikke, at man kunne
høre forskel på elektrolytter i en strømforsyning ligemeget hvilket audioapparat, der var tale om (og det er ikke nødvendigt med
"dumme"kommentarer´a´la grammo/spolebåndoptager m.m.). Jeg blev klogere. En gang imellem er det fedt at ignorere "alle de hellige"
og fornøje sig med at prøve tingene af i éns eget setup |
|
|
Så har jeg noget vand i kan købe der giver evigt liv. I skal bare tage det hver dag i 75 år så virker det :-) Jeg skal kun ha' en tusse pr. liter
:-)
|
Til top |
|
|
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor går dit usb-kabel hen? Har også skiftet din computers eller anden afspillers forsyning ud med særlig støjsvag? Er der galvanisk forbindelse til dine analoge apparater fra din afspiller?
Hvis du kan svare ja til de to sidste, så kan jeg strækkes så langt at det kan give en lillebitte smule mening at købe den pågældende forsyning, men jeg ville nok snarere starte med at isolere computeren fra anlægget.
Hvis du er helt forhippet på at isolere din harddiskforsyning fra resten, så ville jeg sætte en usb-isolator på dit kabel, så er der i hvert fald ingen støj fra strømforsyningen videre fra harddiskenboksen.
__________________ The information is out there...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
i mit tilfælde så er musikken på USB hdd som er forbundet via Furutech GT2 USB kabel til en Lumin T1 og der fra videre via xlr kabler til Gamut di-150
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Siankovic Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe en usb-isolator i stedet.
Der sidder også yderligere regulatorer og især en del højfrekvent støjende elektronik i din harddiskboks, der kan slippe med via stelforbindelsen i usb - uanset forsyningen. Det er selvfølgelig svært at sætte mål på omfanget uden måleudstyr, men jeg ville da minimere støjen, som du selv vil, når du alligevel har givet så meget for systemet.
Du har ikke mulighed for at bruge ethernet (NAS)? Det er i hvert fald galvanisk isoleret. Kunne ikke finde information angående usb-indgangen, men udgangene er transformerisolerede, så støj fra harddiskboksen kommer ikke videre den vej. Det ville være sært om usb-indgangen ikke også var i den prisklasse.
Under alle omstændigheder, så ville jeg hellere investere i en usb-isolator fremfor en ny forsyning, da al forsyningsstøj via stel fra harddiskenboksen så bliver stoppet inden afspilleren.
__________________ The information is out there...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg bestilt ny psu så den del bliver prøvet af, det betyder dog ikke at jeg nødvendigvis stopper der, kan du evt linke til sådan en isolator ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Siankovic Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de skal være usb 2.0, så er de halvdyre (+2k)
Men NAS er som sagt en galvanisk isoleret løsning, der er billigere end både forsyning og usb-isolator. Har dog ikke erfaring med din afspiller, så aner ikke om du uden videre kan sætte din harddisk til en NAS-server, som den er formatteret og inddelt nu, og spille videre. Der må andre eller manualen på banen.
Hardiske og computere støjer uanset forsyningen, så jeg synes som sagt ikke, at du kommer helt ind til problemets kerne ved at købe en ny forsyning. Men den ødelægger selvfølgelig ikke noget, sålænge den holder spændingen. __________________ The information is out there...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opfølger på denne tråd.
Jeg har modtaget min psu og konstatere at ja man kan høre forskeld, Faktisk rimeligt nemt.
Den bedste måde et beskrive forskellen er at sige at med den nye psu lyder det mere analogt, toppen bliver mere blød, lydbilledet får lige en tand
mere varme og fyld samt det hele virker mere roligt.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingen dan a. Der er somme tider mere mellem himmel og jord end bare logik. Så kan sigma6 jo tænke lidt over sin dumsmarte kommentar i mellemtiden   
sigma6 skrev:
Så har jeg noget vand i kan købe der giver evigt liv. I skal bare tage det hver dag i 75 år så virker det :-) Jeg skal kun ha' en tusse pr. liter :-) |
|
|
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|